۸۷۱۹۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بنا: دلیل رفتنم فدراسیون خطیب بود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: من تنها به دلیل بی‌توجهی به رده‌های نوجوانان و جوانان در زمان مدیریت خطیب از کشتی رفتم.

تسنیم: در شرایطی که حدود ۲ ماه از بازگشت محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی می‌گذرد به نظر می‌رسد که با جمع شدن دوباره فرنگی‌کاران نباید نگرانی چندانی بابت تیم ملی کشتی فرنگی داشت.

این روزها فرنگی‌کاران فارغ از تمامی حاشیه‌ها سخت تمرینات خود را انجام می‌دهند و به دنبال حضوری پرقدرت در دیدارهای پیش‌رو هستند. به همین بهانه سراغ محمد بنا رفتیم و طی گپ‌وگفتی با وی جویای آخرین وضعیت تیم ملی شدیم. مصاحبه با آقای خاص کشتی فرنگی ایران را بخوانید:

آیا جابه‌جایی تاریخ جام جهانی کشتی فرنگی شرایط را برای شما سخت کرده است؟

همین گونه است و متاسفانه جابه‌جایی تاریخ جام جهانی برنامه‌های ما را خراب کرده است. قرار بود راهی مجارستان شویم و ۱۰ روز اردوی مشترک داشته باشیم که با این شرایط اردوی مورد نظر لغو شده و باید برنامه‌ریزی جدید را انجام دهیم.

تا این‌جای کار و از نظر شما حضور کدام‌یک از کشتی‌گیران در مسابقات جام‌جهانی قطعی شده است؟

به جز المپیکی‌ها که در صورت آمادگی راهی جام‌جهانی می‌شوند، حضور هیچ‌کس در جام‌جهانی قطعی نیست و پس از جام یادگار امام (ره) ترکیب اوزان تکمیل می‌شود. آن وقت می‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

آخرین وضعیت کشتی‌گیران حاضر در اردو چگونه است، خصوصا سوریان و دیگر االمپیکی‌ها که مدت‌ها از تمرینات دور بوده‌اند؟

سوریان نسبت به زمان کم حضورش در اردو پیشرفت خوبی داشته و میزان آمادگی جسمانی‌اش هم قابل قبول است. با این حال شرایط حبیب اخلاقی چندان خوب نیست و باید روی آمادگی جسمانی او کمی کار شود. میزان چربی او حدود ۱۸ درصد است که باید هرچه زودتر کاهش یابد. عبدولی، رضایی و بشیر باباجان‌زاده نیز وضعیت چندان خوبی ندارند اما امید نوروزی شرایط مطلوبی دارد و در مجموع می‌توان گفت که نسبت به زمان کم موجود شرایط رو به بهبود است.

بنا: دلیل رفتنم فدراسیون خطیب بود

برخی‌ها معتقدند که دیگر پدیده‌ای در تیم ملی بزرگسالان وجود ندارد. این مسئله را قبول دارید؟

در بزرگسالان شرایط طوری است که مثل رده جوانان نسل عوض نمی‌شود که بتوان از دل یک دوره مسابقات پدیده انتخاب کرداگر بخواهیم طیفی مثل نسل کنونی را پیدا کنیم شاید فعلا غیر ممکن باشد. با وجود این، اکنون پس از ۱۰ سال کار کردن در تیم ملی بزرگسالان و کنار تیم بودن همه را می‌شناسم و می‌دانم که کدام کشتی‌گیر، کشتی‌گیر واقعی است. شاید در شرایط کنونی یک کشتی‌گیر بیاید و خوب کار کند و بدرخشد اما شاید مانند گذشته نشود. نورزاد، قربانی، باباجان‌زاده و چند کشتی‌گیر دیگر توانستند در رده نوجوانان بدرخشند و در شرایطی که نوجوان بودند در تیم بزرگسالان خیلی‌ها را بردند اما اکنون این انتقال از رده جوانان به بزرگسالان کم‌رنگ شده است.

در شرایط کنونی با توجه به وجود برخی مشکلات به نظر می‌رسد که ارتباطی بین رده‌های مختلف تیم‌های کشتی فرنگی نیست. به عنوان مثال شما هیچ ارتباطی با چمن‌گلی و اشکانی ندارید!

بله، همین‌ طور است و ارتباطی وجود ندارد اما من به شخصه با کسی مشکلی ندارم. با این حال اگر این افراد خوب کار کنند چون مربیان بزرگی نیز هستند می‌توان نتیجه گرفت و به آینده امیدوار بود. ما باید به این مسئله توجه کنیم کهاگر ارتباطی وجود داشت بهتر بود اگرچه در حال حاضر بابک بالای سر آنها است و ته دل ما نیز از این بابت قرص شده است.

فکر نمی‌کنید نظارت شما بر رده‌های پایین‌تر بیشتر جواب می‌داد؟

همان‌گونه که گفتم با حضور بابک خیال ما راحت است. خوشحالم از این موضوع که تمام توجه خودم را به تیم بزرگسالان معطوف کرده‌ام و شرایط به گونه‌ای است که می‌توانم تمرکز لازم را داشته باشم.

عده‌ای معتقدند شما سیستم گلخانه‌ای درست کرده‌اید و بارها هم این موضوع را بیان کرده‌اند. این را قبول دارید؟

اصلا این طور نیست. من همیشه گفته‌ام که این افراد اشتباه می‌کنند. ما در گذشته، ورزشی داشتیم که در پایین‌ترین سطح خود بود. ما خون دل خوردیم و پس از ۱۰ سال جواب زحمات خود را گرفتیم اما آیا این می‌شود گلخانه‌ای کار کردن؟ سیستم گلخانه‌ای را قدیم‌ روس‌ها به کار می بردند اما اکنون تنها چین این کار را انجام می‌دهد. کشتی‌گیری که عنوان‌دار می‌شود را نمی‌توان گفت با سیستم گلخانه‌ای رشد کرده است. شاید ما دنبال نتیجه‌گرفتن باشیم اما این هم موضوعی طبیعی است که بسیاری از کشورها دنبال آن هستند و اگر کسی غیر از این را بگوید باید به درک او از کشتی شک کرد.

آقای خاص کشتی فرنگی هنوز دلیل اصلی رفتن خود از کشتی را بازگو نکرده است. به چه دلیل شما از کشتی رفتید؟

من تنها به دلیل بی‌توجهی به رده‌های نوجوانان و جوانان در زمان مدیریت خطیب از کشتی رفتم و به اعتقاد من باید فوندانسیون یک کار خوب باشد تا در انتها به مشکل بر نخوریم. اگر من می‌دانستم که نوجوانان و جوانان شرایط اردویی و در مجموع اوضاع خوبی دارند و جدا از آن خیالم از تیم بزرگسالان راحت بود، باور کنید که در نوجوانان کار می‌کردم و از آنجا سازندگی را آغاز می‌کردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج