۸۷۲۱۷۸
۱۲ نظر
۵۰۳۷
۱۲ نظر
۵۰۳۷
پ

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

این‌طور که به نظر می‌رسد صنعت سینما این روز‌ها علاقه بسیار زیادی به بازی‌های ویدئویی پیدا کرده است. علاقه را در تمایل زیاد کمپانی‌های فیلمسازی در تولید فیلم‌هایی براساس داستان این بازی‌ها می‌توان دید.

روزنامه جام‌جم: این‌طور که به نظر می‌رسد صنعت سینما این روز‌ها علاقه بسیار زیادی به بازی‌های ویدئویی پیدا کرده است. علاقه را در تمایل زیاد کمپانی‌های فیلمسازی در تولید فیلم‌هایی براساس داستان این بازی‌ها می‌توان دید. فیلمسازان و تهیه‌کنندگان که برای جذب تعداد بیشتر تماشاگران به داخل سالن‌های سینما به دنبال طرح‌ها و سوژه‌های تازه هستند، بازی‌های ویدئویی را کالا و خوراک مناسبی برای محصولات جدید خود می‌بینند.

از آنجا که بازی‌های مختلف ویدئویی طرفداران بسیار زیادی بین مردم (و به‌ویژه نوجوانان و جوانان) دارد، می‌توان از این ظرفیت برای کشاندن تعداد بیشتری از تماشاگران به داخل سالن‌های تاریک نمایش فیلم استفاده کرد. به گفته اهل فن، بازی‌های محبوب و مشهور ویدئویی سالانه میلیون‌ها دلار فروش دارند و این نکته‌ای است که صنعت سینما نمی‌تواند نسبت به آن بی‌توجه باشد! به همین دلیل است که پای دنیای بازی‌های ویدئویی به دنیای سینما باز شده و سازندگان بازی‌های ویدئویی هم از این موضوع نه تنها ناراحت نیستند، که ابراز خوشحالی هم می‌کنند.

به نوشته نشریه هالیوود‌ریپورتر، تحلیلگران اقتصادی از دریای محصولات کامپیوتری و بازی‌های ویدئویی اسم می‌برند. آن‌ها صحبت از نسخه‌های فیلم‌های سینمایی می‌کنند، که طی چند دهه اخیر براساس داستان این بازی‌ها تهیه و تولید شده‌اند. برخی از این فیلم‌ها با استقبال بسیار بالای تماشاگران روبه‌رو شده و برخی دیگر نه. اگر نسخه سینمایی بازی‌هایی مثل پرندگان خشمگین و مورتال کامبت فروش‌های بسیار خوبی در جدول گیشه نمایش داشته‌اند، درعوض شاهزاده پرشیا و برادران سوپر ماریو نتوانسته‌اند توجه و نظر تماشاگران را به خود جلب کنند.

اما صنعت سینما از شکست هایش ناامید نشده و با تفکر دوباره در نوع بازسازی سینمایی بازی‌های ویدئویی، باز هم تعداد بیشتری از این بازی‌ها را تبدیل به فیلم سینمایی کرده است. منتقدان از این موضوع به عنوان یک بازی شیرین و جذاب اسم می‌برند که بین صنعت سینما و دنیای بازی‌های ویدئویی در جریان است. تعداد بالای فیلم‌های در دست تولیدی که برمبنای داستان بازی‌های ویدئویی جلوی دوربین رفته‌اند، حکایت از آن می‌کند که تهیه‌کنندگان سینما گنج پنهان خود را یافته‌اند و تمایلی برای دست کشیدن از سود‌های حاصل از این گنج را ندارند. هفته قبل کارآگاه پیکاچو با موفقیت روی پرده سینما‌ها رفت که بازسازی یکی از همین بازی‌های ویدئویی موفق است. فیلم‌های دیگری هم در این رابطه در دست تولید است:

فیلم پرندگان خشمگین ۲ (Angry Birds 2)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

بازی ویدئویی پرندگان خشمگین که سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی فنلاندی روویو اینترتینمنت ساخته شده حال و هوایی معمایی و جدول‌گونه دارد. هم منتقدان از این بازی ویدئویی استقبال بالایی کردند و هم میلیون‌ها نسخه از بازی آن تا به حال فروش رفته است. قسمت اول نسخه سینمایی این بازی در سال ۲۰۱۶ اکران عمومی شد و توانست ۳۵۲ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کند. حالا توروپ ون اورمان قسمت دوم آن را کارگردانی و آماده نمایش کرده است. این فیلم ۱۶ آگوست ۲۰۱۹ روی پرده سینما‌ها می‌رود.

سونیک (Sonic)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

کمپانی پارامونت امتیاز ساخت نسخه سینمایی را به دست آورد. یوری ناکا، خالق بازی ویدئویی است و از سال ۱۹۹۱ قسمت‌های زیادی از این بازی پخش شده است. جیم کری در نسخه سینمایی نقش نیروی شیطانی داستان دکتر آیوو روبوتنیک را بازی کرده است. جیمز مارشال هم تام واچووسکی، افسر پلیس داستان است. بن شوارتز هم البته شخصیت هجهوگ را به عهده دارد. در داستان فیلم، واچووسکی به کمک سونیک می‌آید تا از دست ماموران حکومتی که قصد دستگیری‌اش را دارند، فرار کند. تماشاگران می‌توانند هشتم نوامبر ۲۰۱۹ فیلم را روی پرده ببینند.

توم ریدر (Tomb Raider)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

یکی از معروف‌ترین نسخه‌های سینمایی یک بازی ویدئویی تا به حال دوبار و با دو بازیگر متفاوت به فیلم سینمایی تبدیل شده است. در سری جدید، آلیشیا ویکاندر نقش لارا کرافت را بازی کرده است. او جای آنجلینا جولی را گرفته که اوایل صده جدید با این نقش برخی ماجراجویی‌های مدل ایندیاناجونزی را دنبال کرد. قسمت اول فیلم ویکاندر، ۲۷۰ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد.

آنچارتد (Uncharted)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

چند سال است که صنعت سینما می‌خواهد نسخه سینمایی این بازی را تهیه کند. از ست روگن تا شاون لوی، فیلمسازان متعددی برای کارگردانی فیلم ابراز تمایل کرده‌اند. حالا شنیده می‌شود تام هالند بازیگر نقش اسپایدرمن، نقش اصلی نسخه سینمایی را بازی خواهد کرد.

تام کلنسی دی دیویژن (Tom Clancy's The Division)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

با عنایت به موفقیت کلان ددپول ۲، دیوید لیچ قرار است فیلم سینمایی دیویژن را کارگردانی کند. جسیکا چستین و جیک جیلنهال هم برای بازی در این فیلم انتخاب شده‌اند.

کال تو دیوتی (Call to Duty)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

از اوایل سال ۲۰۰۰ صحبت ساخت فیلم سینمایی «فراخوان وظیفه» بوده است، اما در چند ماه اخیر بحث تولید آن جدی شده است. ماجرا آن‌قدر جدی است که استفانو سولیما به عنوان کارگردان فیلم معرفی شده و هیچ اطلاعات دیگری در باره فیلم در دست نیست. سولیما مدتی قبل گفت خودش و فرزندانش از طرفداران پروپاقرص این بازی ویدئویی هستند!

چرخ‌دنده فلزی سولید (Metal Gear Solid)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

یک تانک بسیار پیشرفته به سرقت رفته و سولید اسنیک قصد دارد آن را از دست تروریست‌ها پس بگیرد. این خلاصه داستان نسخه سینمایی «چرخ‌دنده فلزی سولید» است. جردن ووگ رابرتز این نسخه را کارگردانی می‌کند. از سال ۱۹۹۸ که اولین قسمت بازی منتشر شد، این بازی ویدئویی یکی از معروف‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن بوده است.

هِیلو (Halo)

فیلم‌هایی که از روی بازی‌های ویدئویی ساخته شدند

این یکی قرار است به صورت یک مجموعه تلویزیونی طولانی و دنباله‌دار دربیاید. یرین‌ها، بازیگر استرالیایی‌تبار برای بازی در نقش اصلی مجموعه انتخاب شده است. داستان در قرن ۲۶ اتفاق می‌افتد و درباره مبارزه انسان‌ها با موجودات بیگانه فضایی خطرناکی به نام کاونانت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرچی می خوام هیچی نگم نمیشه
      خودتون ببینید چی ترجمه کردید
      تامب رایدر نیست درستش توم رِیدِر هست
      اونم میشه سونیک جوجه تیغی
      آنچارتد اسم خاصه پس نباید ترجمه بشه میشه همون آنچارتد
      هالو نیست درستش هِیلو هست یعنی حلقه
      توی توضیحات توم ریدر اون صده است نه سده
      اونم تام هالند هست نه هولند
      هیچ وقت از این ایراد ها نمی گیرم ولی این یکی خیلی مشکل داشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون از توجه شما به نظرات

      • بی نام

        حالت خوش
        ه نصفشو الکی گرفتی

      • parsa

        دوست گرامی محض اطلاع توم ریدر نیست تامب رایدر هست که اینو میشه از رونمایی بازی که پخش شد به حرف های مجری که گوش بدی میگه تامب رایدر

      • parsa

        بعد اینکه شما میگی توم ریدر درسته خود برترین ها هم نوشته توم ریدر سواد رو کامل کن بعد صحبت کن

    • NO NAME

      تام هولند؟!
      واقعا که...

    • cena

      کاربر ۱۳:۰۱ همه ایراداتت رو قبول دارم اما uncharted اسم خاص un پیشوند کلمه charted به معنای کشف شده است
      uncharted یعنی کشف نشده

    • بدون نام

      اساسین کرید چی؟؟؟؟؟

    • سکینه

      رزیدنت اویل

    • سکینه

      نید فور اسپید

    • بدون نام

      call of duty فاخرترین با پرستیژترین لوکس ترین هیجانی ترین گیم تمام اعصار هست با عرض پوزش شما هرانتظاری چه به لحاظ روایت داستان ،امکانات، محیط بازی ،صداگذاری، موسیقی ... که بنظر حقیر شاخ ترینشون modern warfare 2 شاهکاره از بین ۱۲ یا ۱۳ قسمت

    • بدون نام

      ماریو برادرز! اولیش بود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج