۸۷۲۳۴۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

«چرنوبیل» باعث افزایش گردشگری اوکراین شد

این روز‌ها همه‌جا بحث سریال چرنوبیل (Chernobyl) مطرح است؛ جدیدترین محصول اچ‌بی‌او (HBO) که به فاصله کمی بعد از مجموعه بازی تاج و تخت (Game of Thrones) نمایش داده شد و توانست تنها با پخش پنج قسمت، محبوبیت عظیمی به‌دست آورد.

برترین‌ها به نقل از رویترز: این روز‌ها همه‌جا بحث سریال چرنوبیل (Chernobyl) مطرح است؛ جدیدترین محصول اچ‌بی‌او (HBO) که به فاصله کمی بعد از مجموعه بازی تاج و تخت (Game of Thrones) نمایش داده شد و توانست تنها با پخش پنج قسمت، محبوبیت عظیمی به‌دست آورد.

اکنون در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، خبر‌های جالبی در مورد واکنش روسیه به این سریال و همین‌طور افزایش محبوبیت منطقه چرنوبیل منتشر شده است.

«چرنوبیل» باعث افزایش گردشگری اوکراین شد

به گزارش رویترز، این مینی‌سریال که به فاجعه چرنوبیل می‌پردازد و بعد از سال‌ها یک بار دیگر اتفاقات سال ۱۹۸۶ اوکراین را بر سر زبان‌ها انداخته، باعث شده است تور‌های گردشگری این منطقه با محبوبیت زیادی همراه شوند.

برای مثال یک شرکت توریستی به نام SoloEast اعلام کرده است تعداد گردشگران این منطقه در ماه مه امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است (سریال اچ بی او از ۶ ماه مه آغاز شد و تا ۳ ژوئن ادامه داشت، یعنی از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد).

سرگئی ایوانچوک، مدیر این شرکت همچنین از افزایش درخواست‌ها در ماه‌های آینده سخن گفته است؛ به‌شکلی که محبوبیت سریال باعث شده است درخواست مردم برای مراجعه به منطقه در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

همین‌طور یاروسلاو یملیاننکو، مدیر شرکت دیگری به نام Chernobyl Tour هم به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی گردشگران منطقه بعد از پخش سریال اشاره کرده است.

البته همه این ماجرا‌ها و توجهاتی که به سریال چرنوبیل شد، از طرف دیگر باعث خشم مسئولین روسیه شده است؛ موضوعی که مسکو تایمز گزارشی در مورد آن تهیه کرده و از عصبانیت کرملین به‌دلیل ساخت سریالی در مورد چرنوبیل از طرف آمریکایی‌ها پیش از روس‌ها صحبت کرده است؛ سریالی که روس‌ها آن را یک کاریکاتور می‌دانند که واقعیت را روایت نمی‌کند.

به همین دلیل شبکه NTV روسیه قصد ساخت سریالی را دارد که ماجرا‌های فاجعه چرنوبیل را از دیدگاه این کشور نمایش می‌دهد و تقصیر را به گردن مأموران سازمان CIA می‌اندازد که باعث خرابکاری در تأسیسات اتمی چرنوبیل شدند.

الکسی مرادف، کارگردان این سریال می‌گوید:

تئوری‌ای وجود دارد که آمریکایی‌ها را در این فاجعه مقصر می‌داند و می‌گوید آن‌ها بودند که با دستکاری در تأسیسات اتمی چرنوبیل باعث این انفجار شدند و خیلی از تاریخ‌نگار‌ها هم این موضوع را رد نکرده‌اند که در روزی که انفجار رخ داد، یکی از مأموران سازمان اطلاعاتی دشمن (آمریکا) در منطقه حاضر بود.

سریال چرنوبیل توانست با نقد‌ها و امتیاز‌های درخشانی همراه شود و در حال حاضر رتبه اول را بین تمام سریال‌ها در IMDb در اختیار دارد و باید صبر کرد و دید روایت روسیه از این اتفاق ناگوار به چه شکلی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی خوشگله

      روسیه احمق ، سیاستمداران روسیه شبیه مقامات ایرانی هستند و فقط بلوف میزنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج