۸۷۲۳۷۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

پایان بد؛ بیماری مزمن سریال‌های تلویزیون!

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیونی یادداشتی درباره پایان بد سریا‌ل‌های تلویزیون نوشته است که در ادامه می‌خوانید.

جوان آنلاین: جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیونی یادداشتی درباره پایان بد سریا‌ل‌های تلویزیون نوشته است که در ادامه می‌خوانید.

سریال‌های بدون ربط باماه رمضان هم مانند اغلب مجموعه‌های تلویزیونی بابدترین پایان بندی هانسخه خودراپیچیدند تایکباردیگرثابت کنندکه سریال نویسان سیما، صرفا برای دراز گویی وسرکارگذاشتن مخاطب وطویل کردن سریال جهت درآمد بیشتر، درکارخود، آسمان و ریسمان می‌بافند و، چون قادربه جمع کردن دراماتیک وپایان معقول وجذاب داستانک‌های فرعی و حوادث باربط و بدون ربط سریال‌ها نیستند، بایک سطل سریشم، مجموعه هاراسر هم می‌کنند.

سریال‌های ماه رمضان امسال صرفنظرازکیفیت‌های ساختاری وامتیاز‌های خوددرپایان دادن به انواع حوادث وماجرا‌های سریال ها، بابی توجهی و دست کم گرفتن مخاطب و جمع بندی پسندیده داستان‌ها و داستانک هایشان، بساط خودرابرچیدند.

برادرجان که می‌توانست در همان قسمت آمدن چاووش به خانه کریم و زانوزدن در مقابل خاله و طلب بخشش به خاطر عشق مهتاب، به پایان برسد، بایکسری ماجرا‌ها و زدوخورد‌ها ومرگ کریم که درجذابیت و غنای داستان هیچ نقشی نداشتند، خودرا لنگان و نادلچسب به خط پایان رساند. دل دار یکماه کجدار و مریز، ملت رابه دنبال خودکشاندو مثلث‌های عشقی را ردیف کرد تادرانتهاباپرداختی ضعیف وسطحی به مساله تکراری قصاص یا بخشش برسد و سر وته سریال را آبکی بهم بدوزد.

ازیادهارفته نیز کلی کشت و کشتاربه راه انداخت وجنگ وجدال چیدتادریک لحظه، خسرو قاچاقچی توبه کند، مهربانودلرحم شود واتابک ومزدورانش به شیوه فیلم‌های گنگستری و وسترن به قتل برسند و مثلت عشقی خونبار سریال بابله عروس خانم از شهرزاد گونگی به ملودرام‌های سطحی هندی برسد. سریال نویسان اینگونه آثار، مردم را چه فرض کرده‌اند؟ تلویزیون انحصاری واسپانسری و کجروهمچنان بیراه می‌رود وباتخریب فرهنگ کشور، هنرمندان راهم همراه خودبه ناکجاآباد می‌برد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احد

      احسنت

    • بدون نام

      بر خلاف تصور بسیاری، این معضلِ پایان بندیِ بد به هیچ وجه منحصر و مختصّ سریالهای ایرانی نیست. نمونه اخیرش هم پایان فوق افتضاح سریال بازی تاج و تخت بود که خیر سرش عنوان پربیننده ترین سریال تاریخ تلویزیون را هم یدک میکشید و در اواخر کارش، با وجود آنهمه بودجه و امکانات، از لحاظ بی منطقی و سرهم بندی به سریالهای آبگوشتی ترکی و ایرانی پهلو زده بود. خیلی موارد دیگر از این قبیل هستند: لاست و همزادها و ..
      از معدود سریالهای دارای پایان بندی موفق: برکینگ بد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج