۸۷۲۳۹۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

کیهان: در قضیه بطحائی پای نوبخت در میان است

روزنامه کیهان در یادداشتی ضمن بررسی ماجرای استعفای ناگهانی و پرابهام وزیر آموزش و پرورش، مدعی نقش نوبخت (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) در پذیرش استعفای بطحائی شده است!

روزنامه کیهان در یادداشتی ضمن بررسی ماجرای استعفای ناگهانی و پرابهام وزیر آموزش و پرورش، مدعی نقش نوبخت (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) در پذیرش استعفای بطحائی شده است!

کیهان: در قضیه بطحائی پای نوبخت در میان است

این روزنامه در ادامه نوشت:

* در سال‌های اخیر اعتراض‌های به حق معلمان نسبت به وضعیت معیشتی آنها یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی بود که سیدمحمد بطحایی سعی داشت با توجه به نزدیکی‌اش به محمدباقر نوبخت و سازمان برنامه و بودجه آنها را برطرف کند. اما به نظر می‌رسد این هماهنگی هم پاسخگوی درخواست‌های بطحایی برای بهبود شرایط موجود نبود و در نتیجه چالش بوجود آمده در نهایت این بطحایی بود که مجبور به استعفا شد.

* دلیل اصلی این استعفا، مشکلاتی بود که در مسیر آموزش و پرورش وجود داشته از جمله طرح رتبه‌بندی فرهنگیان که باید طبق قانون اجرا می‌شد و وزیر هرچه تلاش کرد موفق نشد مصوبه برای انجام آن را از دولت بگیرد.

* مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان از جمله موارد دیگر است که آموزش و پرورش را دچار چالش کرده است. همچنین بخاطر مسائل و حواشی که اخیرا در مدارس پیش‌ آمد نیاز بود تا معلمان پرورشی جذب کند که مجوز این کار را به وزیر ندادند. دولت باید 1600 میلیارد به آموزش و پرورش می‌‌‌داد تا مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند و این کار هم انجام نشد و همکاری دولت با بطحائی در شب عید هم همکاری خوبی نبود.

* این در حالی است که با انتخاب بطحایی به عنوان وزیر نزدیک به محمد باقر نوبخت در وزارتخانه آموزش و پرورش انتظار می‌رفت تا با واسطه این نزدیکی مشکلات وزارت آموزش و پرورش تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند اما روند کاری محمد بطحایی و مطالبه‌گری او از سازمان برنامه و بودجه باعث شد تا به گفته برخی از نمایندگان مجلس حوصله نوبخت از دست او سر برود و احتمالا نسخه استعفای او را بپیچد.

* از سوی دیگر پس از قبول استعفای بطحایی توسط رئیس‌جمهور صحبت از معرفی «مجتبی زینی وند» عضو شورای مرکزی «حزب اعتدال و توسعه» و شخصیت مورد وثوق «محمد باقر نوبخت »به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح شد، موضوعی که از سوی برخی افراد در دفتر زینی‌وند تأیید شد اما تا زمان نگارش این گزارش خبر آن رسماً تایید نشده است.

* داستانی تکراری که پیش از این در وزارت بهداشت اتفاق افتاد. ماجرایی که در آن سید حسن قاضی زاده هاشمی بر سر چانه زنی ردیف بودجه سلامت و اختلاف نظرش با رئیس‌سازمان برنامه بودجه عطای کرسی وزارت را به لقایش بخشید و نوبخت هم بلافاصله سعید نمکی معاون علمی فرهنگی و اجتماعی خود در سازمان برنامه و بودجه و عضو حزب اعتدال و توسعه را به خیابان سیمای ایران فرستاد.

* (به نقل از عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چرایی افزایش نفوذ و قدرت محمد باقر نوبخت در دولت): نوبخت بسیار آدمی حرف شنو است. آقای روحانی هر دستوری بدهد، نوبخت مثل یک مدیر امور مالی عمل می‌کند. آقای روحانی هم کسی که با تخصیص و جابه‌جایی پول بتواند نیروی خوبی باشد را از دست نمی‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب آقای گیهان چه عجب شما هم نکنه تو هم از نوبخت اعتبار واسه روزنامه ات میخوای ببین این نوبخت گی هست که هیچ کس جرات نداره ایشان را برکنار کنه ....

    • بدون نام

      كيهان درست گفته اندفعه

    • بی نام

      حفظ یک‌نفر در مقابل چند صد نفر مخالف بنظر منطقی نیست حالا باید پرسید این یک نفر چرا برای شخص رئیس جمهور حفظش مهم است البته حفط وزیر فعلی کار و رفاه اجتماعی هم چندان بی سر وصدا و بدون سوال نیست وزیری که هم خود بدلیل نا کارآمدی و ناتوانی مورد سوال است و هم اطرافیانش بدلیل فساد های مالی

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه که اصلآ به فکر آموزش وپرورش نیستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علت اصلی بی اعتباری دولت در افکار عمومی مخصوص میان فرهنگیان شخص آقای نوبخت می باشه

    • بدون نام

      نوبخت مردی معتبر و جانبازی مخفی است که تا حالا رو نکرد سرها به فدای تو نوبخت جان

    • آرس

      لعنت بر کسی که برای مردم و به سود مردم کار نمیکنه

      پاسخ ها

      • A... m

        الهی آمین

    • بدون نام

      چرا وزرای خوب و دلسوز در دولت اصلاحات برکنار می شوند؟!!؟؟!!؟؟؟؟؟

    • معلم

      هرچی ما فرهنگیان بدبخت میکشیم از دست این نوبخت

    • بدون نام

      ۸۰ درصد بدبختی کشور از بی سوادی وحسودی نوبخت هستش وقتی کار بلد نیست اون باید بره ولی متاسفانه وزرا رو وادار به استعفا میکنن

    • ناشناس

      قطعا پای نوبخت بدبخت کن ملت در میان است

    • بدون نام

      دود این بی توجهی به آموزش و پرورش تو چشم بچه‌های این مرزوبوم میره و روسیاهیش برای دولتیان!

    • بدون نام

      یه نکته این وسط مغفول ماند اونم استخدام مربی پرورشی هست اتفاقا درست از زمانی که مربی پرورشی اومد تو آموزش و پرورش اوضاع بدتر شد بیخود هزینه اینا نکنید

    • بدون نام

      کیهان ایندفعه رو درست اومدی نوبخته که حقوق کارکنان وبازنشستگان تعیین میکنه یعنی حرف آخر دراین میان نمایندگان هیچکاره اند حمع کنین مجلس خراب شده رو فقط خدا یک معجزه بشه ما از دست این دروغگوهای از خدا بی خبر راحت بشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج