جاباما
۸۷۲۵۱۷
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

شکر به اندازه کافی در بازار وجود دارد

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه شکر به اندازه کافی برای مصارف مختلف صنفی، صنعتی و خانوار در بازار وجود دارد از استمرار نظارت جدی بر فرآیند تأمبن و عرضه شکر در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر اینکه شکر به اندازه کافی برای مصارف مختلف صنفی، صنعتی و خانوار در بازار وجود دارد از استمرار نظارت جدی بر فرآیند تأمبن و عرضه شکر در کشور خبر داد.

مجتبی ماجد گفت: طبق جمع‌بندی گزارش عملکرد بازرسی سال ۱۳۹۷ در سطح کشور بالغ بر ۱۲۱ هزار مورد بازرسی از واحد تولید، بسته‌بندی، پخش و عمده‌فروشی و خرده‌فروشی قند و شکر در راستای کنترل و پایش نحوه عملکرد و رعایت ضوابط و مقررات انجام شده است.

وی به نحوه رصد وضعیت بازار شکر و اعمال نظارت و کنترل برای مقابله با افزایش خودسرانه قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: در این مدت، به منظور کنترل و تنظیم بازار شکر در مجموع ۱۲۱ هزار و ۴۷۱ مورد بازرسی از سطح مبادی تولید، تأمین و توزیع توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور انجام شد که حاصل آن تشکیل ۴ هزار و ۱۲۵ فقره پرونده تخلف به ارزش قریب به ۶۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، ۵ فقره مربوط به واحدهای تولیدی به ارزش ۵۷۵ میلیارد و ۸۶۶ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال، ۶ فقره مربوط به واحدهای بسته‌بندی به ارزش یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۰۰ ریال، ۳۱۶ فقره مربوط به واحدهای پخش و عمده فروشی به ارزش ۴۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۲۵ هزار و ۷۰۰ ریال و ۳ هزار و ۷۹۸ فقره مربوط به تخلف واحدهای خرده‌فروشی به ارزش ۱۹ میلیارد و ۹۷۹ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۵۵۱ ریال است که برای رسیدگی به ادارات کل تعزیرات حکومتی منعکس شده است.

وی گفت: طرح نظارت همچنان با جلب مشارکت سایر نهادها و مراجع ذیربط منجمله تعزیرات حکومتی و اتاق‌های اصناف ادامه داشته و با واحدهای عمده و خرده فروشی که مبادرت به تخلفات تعزیری اعم از کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و … می‌کند برخورد خواهد شد.

ماجد با تأکید بر اینکه وفق ضوابط و مقررات جاری برخورد مؤثر و بازدارنده اعمال خواهد شد، اضافه کرد: همچنین تمهیدات لازم به منظور نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی به منظور حصول اطمینان از صحت عرضه مطلوب کالا در شبکه تعریف شده در سقف قیمت مصوب، اتخاذ و حسب مورد اقدام قانونی در خصوص تخلفات احتمالی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه فروشگاه‌ها و مراکز خرید ملزم به نصب برچسب قیمت بر روی کالاهای مورد عرضه هستند و همچنین مراکز خدماتی نیز باید نرخ‌نامه خود را در معرض دید شهروندان قرار دارند تا نحوه ارائه خدمات آنها شفاف باشد و در صورت خودداری از این کار با آنها برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موفقیت در برخورد با تخلفات صنفی و پایش هرچه بهتر بازار را در گرو همکاری و تماس همشهریان با سامانه ۱۲۴ دانست و از آنان درخواست کرد که هرگونه تخلف مشهود از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم عرضه صحیح کالا، احتکار، عدم صدور فاکتور خرید و سایر تخلفات را از طریق سامانه مذکور گزارش کنند تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره اگه دروغ بگین من تمام کرمان گشتم هیچ جا یک کیلو شکر پیدا نکردم یه جا هم که گیر اوردم کیلویی ۱۱هزار تومن .خدا ریشه شما را بسوزونه

    • عبدالصاحب حجازی

      ایا قیمت مصوب که میگویند یعنی هرکیلو شکر یاقند چقدر است.الان تو بازار هرکیلوشکر هفت هزار تومن.اگر واقعا راست میگن اجناس ضروری مثل گوشت.برنج قندوشکر وغیره کوپنی کنند که مثل زمان جنگ هیچ فشاری به مردم نیامد وخیلی هم عادلانه بود..اماحالا انجام نمی دهند برای اینکه خودشان تاجرند یامنافعشان درخطرند یا با تاجر شریکند.پس گوربابای مصرف کننده.

    • بدون نام

      سلام تو انبارهای اتحادیه شکر وقند موجود است رئیس کارمندان دولتی هم حقوق میگیرند و دومین حقوق هم باند بازی آنان شکر وقند وغیره ذخیره شده را گرانتر از بیرون می فروشند یکی نیست جلوی آنان در شهرستان ها بگیر

    • 3136

      شکر کیلو چنده؟

    • شانجانی

      ما شکر نمی خواهیم لطف کرده گوشت قرمز به حد وفور دربازار وجودداشته و با قیمت پایین بین مصرف کنندگان توزیع گردد.!!»!!

    • بدون نام

      شکر در بازار موجود است واقعا باعث خجلت است

    • ایرانی

      اقای محترم این شکری که شما میگید کچا توزیع میشه
      دروغ نگید هست به قیمت بالا

    • بدون نام

      محله ما نیست بابا کوتاه بیاین

    • آزاد

      اما بگید کجا هست ،سر کوچه مسئولین دلسوز ؟؟؟؟

    • بدون نام

      همه چی تو کشور وجود داره .منتها یه عده پست فطرت دزد از بی عرضی گی دولت وسادگی مرد سوء استفاده میکنه

    • بدون نام

      باچه قیمتی؟
      همه چیز هست اما گران و افزایش قیمت بی حساب و کتاب
      چه فرقی میکنه توبازار همه چی باشه اما نتونی بخری مثل این هست که نیست

    • بدون نام

      کم و زیادش ، ارزان و گرانش دست خودتونه نمیدونم مردم بدبخت دارن تاوان چی رو پس میدن

    • abc

      من دیروز کیلیویی 11000تومان خریدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج