۸۷۲۶۲۰
۱۲ نظر
۵۰۰۹
۱۲ نظر
۵۰۰۹
پ

دلار ترمز برید

بازارهای مالی شهر، دومین روز از هفته را همراه با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی سپری کردند، از یک‌سو رکوردشکنی‌های بورس ادامه یافت و از دیگر سو، کاهش یک‌باره قیمت دلار، شرایط را برای دلالان سخت‌تر کرد.

خبرگزاری فارس: بازارهای مالی شهر، دومین روز از هفته را همراه با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی سپری کردند، از یک‌سو رکوردشکنی‌های بورس ادامه یافت و از دیگر سو، کاهش یک‌باره قیمت دلار، شرایط را برای دلالان سخت‌تر کرد.

این اتفاقات در حالی رخ داد که مهم‌ترین اخبار به گمانه‌زنی در خصوص پیام‌های نخست‌وزیر ژاپن برای ایران، پیشنهاد تعرفه برق صادراتی برای استخراج کنندگان بیت کوین، بررسی راهکارهای بی‌اثر کردن تحریم پتروشیمی‌ها، افزایش سرعت قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، پیگیری اصلاح قانون معادن در مجلس، افزایش احتمال افزایش نرخ لبنیات و رشد ۱۷ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی اختصاص داشت.

جهش‌های مداوم بر فراز سقف تاریخی

بازار سرمایه امروز، معاملاتی پر هیجان و پر قدرت را تجربه کرد و در حالی که دومین روز پس از تحریم‌های جدید آمریکا را می‌گذراند، با قدرت هر چه تمام، ۲ هزار و ۹۲۰ واحد دیگر رشد کرد و سقف جدیدی را برای شاخص کل به ثبت رساند. امروز، ارزش معاملات بورس به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و فرابورس به ۷۵۸ میلیارد تومان رسید که عددی فراتر از معاملات روز قبل بود.

همچنین بیشترین ارزش معاملات گروهی باز هم در گروه خودرویی و به ارزش ۱۴۳ میلیارد تومان ثبت شد. بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص از سوی فولاد مبارکه اعمال شد و بیشترین حجم معاملات نیز به وتجارت اختصاص داشت.

در گروه فلزی، تقسیم سود ۱۰۰ تومانی فولاد خوزستان، عزم فولادی‌ها برای تقسیم سودهای قابل توجه را به بازار نشان داد و همین امر باعث شد تا در آستانه برگزاری مجامع شرکت‌های فولادی، استقبال از این نمادها افزایش یابد.

بر این اساس، قیمت فولاد مبارکه با رشد ۱.۵ درصدی به ۴۴۴ تومان رسید و ذوب‌آهن نیز ۱.۳ درصد رشد را تجربه کرد. در این گروه، فاسمین نیز به صف خرید رسید و فباهنر نیز معاملات مثبتی را دنبال کرد.

در گروه شیمیایی با وجود اخبار تحریمی، برآیند معاملات مثبت بود و نمادهایی همچون شیران، شاراک، زاگرس، فارس و شپدیس با استقبال خریداران مواجه شدند. برخی تحلیلگران، افت قیمت نفتا به عنوان خوراک پتروشیمی اراک و برخی زیرمجموعه‌های فارس را یکی از دلایل افزایش استقبال خریداران از این نمادها می‌دانند.

در گروه دارویی، گزارش عملکرد داروسازی فارابی و تبدیل زیان ۱۷۲ تومانی این شرکت به ۲۴۱ تومان سود در سال مالی ۹۷ باعث شد تا اقبال به این داروساز اصفهانی افزایش یابد و سهم مذکور، روز خود را با ۵ درصد بازدهی پشت سر بگذارد.

از دیگر سو، بازگشایی ژلاتین کپسول پس از برگزاری مجمع سالانه با رشد ۱۳۵ درصدی قیمت همراه بود که ناظر بازار بلافاصله، معاملات مذکور را ابطال کرد. در سایر نمادهای این گروه نیز همچنان تقاضا صعودی دنبال شد و نمادهایی همچون دسبحا، برکت، سبحان، دسانکو، دتماد و ددام با صف خرید میلیونی همراه شدند.

ابلاغ اصلاحیه قانون استفاده حداکثری از توان تولید داخل، افزایش تقاضا در ایران‌خودرو را موجب شد و عرضه ۵۰ میلیونی فروشندگان نیز نتوانست خللی در صف خرید میلیونی این سهم ایجاد کند. در سایر نمادهای گروه نیز وضعیت صعودی ادامه‌دار بود و سایپا، خپارس، خزامیا و تقریباً تمامی قطعه سازان، صفوف خرید گسترده‌ای به خود دیدند.

از دید فعالان بازار، رشد فعلی بازار سرمایه به دلیل خروج سرمایه‌ها از بازارهای موازی همچنان ادامه‌دار خواهد بود و فصل مجامع شرکت‌ها، اتفاقات مثبتی را برای سهامداران رقم خواهد زد.

دلار بی ترمز

ریزش افسار گسیخته دلار در معاملات امروز نیز ادامه یافت و در حالی که در ساعات پایانی روز گذشته، قیمت این ارز به یک‌باره به کانال ۱۲ هزار تومانی سقوط کرده بود، امروز نیز از همان ابتدای صبح، قیمت‌ها کاهشی دنبال شد و حضور گسترده فروشندگان باعث شد تا دلار به ۱۲ هزار ۶۵۰ تومان برسد.

این در حالی است که آمریکا از روز جمعه با انتشار فهرستی از شرکت‌های پتروشیمی ایرانی، ادعا کرده که تحریم‌های جدیدی را بر این صنعت اعمال کرده است.

صرافان حاضر در خیابان سپاه، افت شدید قیمت حواله، تسهیل ورود ارز صادراتی به کشور و سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران را از جمله اخبار مهم اثرگذار بر قیمت ارز دانسته و معتقدند بانک مرکزی برای حفظ ثبات هر چه بیشتر بازار، احتمالاً از حجم عرضه‌ها خواهد کاست و قیمت‌ها را در محدوده فعلی کنترل خواهد کرد.

روزهای کم رونق بازار طلا

در حالی که قیمت دلار در حال ریزش توأمان بوده اما قیمت طلا و سکه در بازار اصفهان افت کمتری نسبت به دلار را تجربه کرده و بعضاً ثابت باقی مانده است.

بر این اساس، امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، قیمت ۴۰۵ هزار تومانی به خود دید و سکه نیز ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان شد که ۲۰ هزار تومان از قیمت روز قبل پایین‌تر بود و نیم‌سکه نیز به زیر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. همین وضعیت در سایر اقلام نیز ادامه داشت و ربع‌سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این دلار ترمز ندارد

    • بدون نام

      دروغ محض .الان دلار روی بیست هزار تومانه فقط میخوان روی کمی کنن بگه آ قا تحریمها تون بی اثره، حاضرند از جیب ضررش بدن ولی کارش راهبردی نیست آ قا چند سال مقاومت آ خرش که چی من میگم آ خرش مثل کره شمالی جلبک جمع کنیم باید بخوریم البته خودشون نه ما باید بخوریم البته ما جای هستیم دریا نداره جلبک بخوریم.....حرف آ خر ......نمیدونم

    • بدون نام

      بورس رو بره دولت بالا تا مردم خریدن بهونه که درست شد میزنه زمین یکدفعه پولای کلونی میزنه جیب
      همین موضوع رو هم برا دلار و طلا انجام میده

    • عسل

      بازی سیاسی شروع شده وگرنه اتفاقی نیفتاده که دلار ارزون شده

    • بدون نام

      یجوری تیتر زدین خیال کردم دلار اومده زیر ۸ تومن

    • بدون نام

      موقع بالا رفتن کسی نمی گفت ترمز بریده حالا که ۳۰۰ تومن اومده پایین ترمز بریده وبانک مرکزی تلاش میکنه ثابت کنه لعنت بر باعث بانی گرونی و بدبختی مردم بزارید بیاد پایین دیگه ۳۷۰۰ نخواستیم بشه ۸۰۰۰ تومنم مردم قانع ایران خوشحال میشن لعنت بر دلالان تحریم که بالارفتنی کاری نمی کنن ولی پایین اومدنی خودشونو جر میدن

    • بدون نام

      هرموقع طلا گرمی هشتاد هزارتومان برسد اون موقع صحبت از کاهش قیمت طلا بکنید

    • بزرگمنش

      خیلی مسخره اید بااین تیترتون

    • بدون نام

      مملکتی یه نخست وزیر بیاد توش بالا پایین بشه ارزش پولش خیلی بی دروپیکره

    • بدون نام

      خبرگزاری (فارس) آمریکا، ازترامپ چه خبر، تام و جری حالشون چطوره..

    • وانک علا خلق عظیم

      تبارک الرحمن دلار ترمز بریده شده 2 تومان بارک الله به تفکرتون

    • بدون نام

      انشاالله که تمام قیمتها ریزش کند و مردم زیر بار شدید گرانی که این مسولین درست کره اند نفس راحتی بکشیم دیگر بس است نا عدالتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج