جاباما
۸۷۲۸۳۴
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

فروش فوری خودرو هیچ تاثیری بر روی بازار ندارد

عضو اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت‌ها مردم را به سمت فروش کالاهای سرمایه‌ای سوق داده است، گفت: به علت جذابیت این بازار و سود بالایی که وجود داشت شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارج از این صنف بودیم به طوری که حتی یک زن خانه‌دار هم طلای خود را می‌فروخت و خودرو ثبت‌نام می‌کرد. اما حالا با انتشار برخی خبرهای سیاسی، این سرمایه‌گذاران ترسیده و اقدام به فروش خودروی خود کردند.

خبرگزاری ایلنا: عضو اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت‌ها مردم را به سمت فروش کالاهای سرمایه‌ای سوق داده است، گفت: به علت جذابیت این بازار و سود بالایی که وجود داشت شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارج از این صنف بودیم به طوری که حتی یک زن خانه‌دار هم طلای خود را می‌فروخت و خودرو ثبت‌نام می‌کرد. اما حالا با انتشار برخی خبرهای سیاسی، این سرمایه‌گذاران ترسیده و اقدام به فروش خودروی خود کردند.

علی عبداللهی عضو اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران اتومبیل در خصوص روند نزولی قیمت خودرو در بازار گفت: این کاهش قیمت‌ها بیشتر ناشی از جو روانی است چون هیچ اتفاقی در بازار نیفتاده است و شرکت‌ها نیز هیچ حرکتی در راستای افزایش تولید و یا افزایش در بازار انجام نداده‌اند اما خبرهایی مبنی بر کاهش تنش بین ایران و آمریکا و کاهش قیمت دلار باعث شده که قیمت‌ها کاهش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت‌ها مردم را به سمت فروش کالاهای سرمایه‌ای سوق داده است، ادامه داد: به علت جذابیت این بازار و سود بالایی که وجود داشت شاهد ورود سرمایه‌گذاران خارج از این صنف بودیم به طوری که حتی یک زن خانه‌دار هم طلای خود را می‌فروخت و خودرو ثبت‌نام می‌کرد. اما حالا با انتشار برخی خبرهای سیاسی، این سرمایه‌گذاران ترسیده و اقدام به فروش خودروی خود کردند.

عبداللهی با اشاره به اینکه دلالان مانع کاهش قیمت خودرو هستند، گفت: قیمت امروز خودرو واقعی نیست و حتی با این کاهش‌ها باز هم بسیار زیاد است اما تجربه‌ ما در بازار خودرو می‌گوید که برخی افراد سرمایه‌دار و دارای رانت نمی‌گذارند وضعیت به این منوال بماند و جلوی این کاهش قیمت‌ها را خواهند گرفت!

وی گفت: البته برخی اخبار مانند این که مجلس تصویب کرده خودروهای هیبریدی بدون عوارض وارد کشور شوند یعنی یک خودروی محیط زیستی نهایتا با ۲۰۰ میلیون به دست مصرف کننده برسد، این بر روی بازار اثر می‌گذارد و باعث کاهش قیمت می‌شود هر چند همه می‌دانیم شرکت‌های تولیدکننده و ذی‌نفعان در تولید خودرو نمی‌گذارند خودرویی با این قیمت وارد کشور شود. واردات این خودروها و یا خودروی دست دوم در تمام کشورها عاملی است برای ثبات بازار و رفاه مردم اما مساله این است که این وسط پنج درصد متضرر می‌شوند و فعلا ارجحیت و اولویت این پنج درصد بیشتر از بقیه مردم است.

عبداللهی ادامه داد: وقتی شرکت‌های تولیدکننده ضررده هستند و مصرف‌کننده راضی نیست و کالای بی‌کیفیتی تولید می‌شود که باعث هزینه برای جامعه است چه اصراری برای ادامه فعالیت آنها به این شکل است. اگر آقایان نگران اشتغال هستند می‌توانند افراد شاغل در این حوزه را در طی یک برنامه چند ساله به سمت دیگر حوزه‌ها هدایت کنند. الان ۸۰ میلیون نفر دارند تاوان ۲۰۰ هزار نفری که در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی هستند را می‌دهند!

وی در خصوص اثرگذاری فروش فوری خودروسازها در بازار گفت: حداقل من به شخصه تا به امروز ندیدم کسی بتواند در این طرح‌های فروش فوری ثبت‌نام کند و به علت همین شائبه‌ها، این مدل فروش هیچ تاثیری بر روی بازار نمی‌گذارد ضمن آنکه این فروش‌ فوری‌ها برای برخی از خودروها صورت می‌گیرد.

عبداللهی در خصوص قیمت پراید گفت: در حال حاضر قیمت پراید ۱۳۱ ، ۴۶ میلیون و پراید ۱۱۱ ، ۵۱ میلیون معامله می‌شود که نسبت به دو هفته پیش ۱۰ میلیون قیمت آن پایین‌تر آمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      احتمالا موقتیه

      پاسخ ها

      • منصف

        توجه داشته باشید ، فروریختن ساعتی قیمت‌ها در بازار خودرو داره صورت می گیره ،
        امروز دوشنبه شاهد کاهشی‌ترین قیمت‌ها طی 30 روز گذشته بوده‌ایم. طی معاملات امروز به طور میانگین خودروها 2 تا 20 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کردند.
        از صبح روز گذشته بازار خودرو با شوک بسیار بزرگی روبه رو بوده است ، به کوری چشم دلالها همه فروشنده شدند و هیچ خریداری در بازار خودرو وجود نداره

    • دکتر

      خیلی خوب جمله بندی کردی احسنت

    • بدون نام

      درست گفته

    • بدون نام

      خودروی هیبریدی به زودی وارد بازار میشه و بازار آشغالهای داخلی و چینی رو کساد می کنه ، بهترین کار همین تحریم و نخریدن این آشغالهاست که با قیمت بالا و کاذب الحمدلله خریدار نداره

    • بدون نام

      آقا چرت پرت نگین خودرو پراید رو رو چه حسابی ۵۰ میلیون و پارس تا ۱۳۰ میلیون می فروشیم خدا لعنت کنه کسی که یکشبه خودرو رو گرون میکنه وبها نه تحریم .تا حالا درسته هیچ نگفتیم فرار نیست مردم رو سر کیسه کنین .بالاخره اگه نیاد پایین مردم خود به خود قدرت خریدشان از دست میدن ابزار پراید تو ویترین یا بندازم دریا

    • فتاح

      بی شرفا پراید 7میلبونی شد 46افتخار میکتید

    • بدون نام

      چرا خودرو و مسکن در دولت اصلاحطلب ایتقدر بالا رفته؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      چرا خودرو و مسکن در دولت اصلاحطلب ایتقدر بالا رفته؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      با اصلاحطلبان. تا. ۱۴۰۰.

    • بدون نام

      اصل مطلب را که همون ۵درصد بود ادا کردند.لعنت بر اون ۵درصدی که خون ملت رو تو شیشه کردند

    • بدون نام

      آره نمیاد پایین... چون همش دست خودتونه... کاری به دلار و تحریم و قطعه و اینا نداره... ربطش به وجدان و دینه که ندارید... پولهایی که می گیرید ان شاء الله به وقتش سرطان شه بیفته به جونتون... واسه چی باید ماشین برج 5... 97 تا الآن 4 تا سوزن انژکتور خراب کنه... چرا ماشین نباید لاستیک هاش بالانس نباشه....

    • بدون نام

      گرانی پشت گرانی ، اینها حاصل اعتماد مردم به ۴ درصدی های اصلاحطلب است؟؟!!!!؟؟؟!!!)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!

    • بدون نام

      بشنو و باور نکن تو این مملکت چیزی بنام آرزونی وجود نداره مگر خیلی مقطعی. اگه کسی دیده چیزی ارزون بشه دستا بالا

    • بدون نام

      اقا تعطیلشون کنید
      ما ملت راضی به ضرر این شرکتها نیستیم بابا
      کسی که ضرر میکنه مگه مریضه به ضرر دادن خودش تولیدم کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج