جاباما
۸۷۲۹۴۹
۴۶ نظر
۵۰۱۳
۴۶ نظر
۵۰۱۳
پ

چرا سفر رامبد و نگار به کانادا کوچ است؟!

این روز‌ها برنامه پر مخاطب «خندوانه» که مدتی است به تعطیلات رفته و معلوم نیست بازگشتش چه زمانی خواهد بود، در کانون توجه بسیاری از ایرانیان قرار گفته است؛ رویدادی که علت آن، سفر مجری و کارگردان مشهور این برنامه به آن سوی کره خاکی است.

تابناک: این روز‌ها برنامه پر مخاطب «خندوانه» که مدتی است به تعطیلات رفته و معلوم نیست بازگشتش چه زمانی خواهد بود، در کانون توجه بسیاری از ایرانیان قرار گفته است؛ رویدادی که علت آن، سفر مجری و کارگردان مشهور این برنامه به آن سوی کره خاکی است.

ماجرا از این قرار است که اخیرا رامبد جوان به بهانه اکران فیلم جدیدش، به همراه جمعی روانه کانادا شده است. سفری که مشابه آن به کرات رخ داده، با این ملاحظه که در آن، نگار جواهریان، همسر رامبد جوان نیز وی را همراهی می‌کند. بازیگر نام آشنایی که قرار است به زودی مادر شود و خبر این رویداد پیشتر از رسانه ملی به اطلاع عموم رسیده است.

چرا سفر رامبد و نگار به کانادا کوچ است؟!

نکته‌ای کلیدی که موجب شده این سفر، نه یک سفر معمولی و حتی کاری و رایج برای کارگردانان و عوامل یک فیلم که در دیگر کشور‌ها اکران می‌شود، که به رویدادی حاشیه ساز بدل شود. حاشیه‌هایی که نیم نگاهی به شبکه‌های اجتماعی کافی است تا ابعاد وسیع آن دستتان بیاید؛ حاشیه‌هایی که مربوط به فیلم و اکران آن نیست و احتمالا سایه سنگینی بر سر خندوانه خواهد انداخت.

صحبت درباره رویدادی است که با نام «سفر زایمان»، معرف حضور بسیاری از ایرانیان است. سفر به قصد ولادت فرزند در کشوری دیگر که پیشتر نیز شمار زیادی از ایرانیان از جمله مشاهیر سینما و تلویزیون پای در آن نهاده و انتقادات و کنایه‌ها و حتی توهین‌هایی را به جان خریده‌اند. اتفاقی که بعید است جوان و همسرش پیش از سفر به آن نیندیشیده باشند.

خانواده‌ای که قرار است به زودی عضو جدیدی به آن اضافه شود و شرایط مادر ایجاب می‌کند از سفر با هواپیما، آن هم برای زمان طولانی پرهیز کند؛ پرهیزی که بی شک شامل سفر به کانادا از مبدا ایران ـ که باید با یک توقف در مسیر همراه باشد ـ هم می‌شود و در نتیجه این ملاحظه، بسیاری نتیجه گرفته اند که موعد بازگشت آن، پس از تولد فرزند خانواده خواهد بود.

این در حالی است که دستمایه شکل گیری این خبر، اکران فیلم عنوان شده، نه برنامه ریزی برای وضع حمل در کشور کانادا. کشوری که مدتهاست ارتباط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده، اما کماکان یکی از مقاصد ایده آل برای تولد نوزاد برای ایرانیان برخوردار از مکنت مالی، همراه با آپشن‌هایی از جمله اعطای تابعیت به نوزاد و اقامت به والدین وی است. امتیاز‌هایی که محدود به موارد ذکر شده نیست.

به این موارد، دوری جستن از برخی باید و نباید‌های کشورمان در خصوص وضع حمل از جمله الزام به زایمان طبیعی و محدود شدن زایمان رستمینه (یا سزاین) را هم باید افزود که البته راه دور زدنشان چندان دشوار نیست تا کسی را مجاب به تولد نوزادش در دیگر کشور‌ها نماید، هرچند برخی بر این باورند که سطح خدمات بیمارستانی در کشور‌های پیشرفته بسیار فراتر از ایران است و این اختلاف فاحش، می‌تواند مسیر افراد مرفه را به بیمارستان‌های کشور‌های دیگر کج کند!

نکاتی جالب توجه که اگر سفر جوان و همسرش به کانادا به سه نفره شدن این خانواده در بازگشت برسد، قابل تأمل‌تر جلوه خواهند کرد و مانع از آن خواهند شد که تأکید مشدد و به شدت تکراری رامبدجوان در همه قسمت‌های خندوانه بر ایران‌دوستی و درک حال و روز مردم و دوست داشتن ایشان و...، از ایفای نقش فراتر رفته و واقعی به نظر برسد.

رویدادی که می‌تواند زمینه ساز کوچ مجری و کارگردان خندوانه از قلب بسیاری از ایرانیان باشد که به رغم پرتعداد شدن تبلیغات و پیام‌های بازرگانی در بطن این شوی تلویزیونی، با اشتیاق به تماشایش می‌نشستند و حالا ممکن است احساس کنند فریفته شده بودند. فریبی که به باور برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، با سفر نسبتا کوتاه ایده پرداز خندوانه آشکار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کسی که اصالت مغولی دارد چه انتظاری ازش داریم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا چهارراه حوادث بوده و از همه تیره و طایفه ها در اینجا هستند. قومی و نژادی کردن این قضایا به مثابه انحراف از اصل موضوعه. رفتار زشت از سوی هرکسی که باشه محکومه چه ترک باشه چه مثل خود من فارس باشه و چه از هر قوم و تبار دیگری. مهم رفتار آدمهاست نه اصل و تبار و قومیتشان

      • بدون نام

        يعنى در اين روزگار هنوز گرفتار قوم و قبيله مونديد!! ...

    • خرمشهر

      حالم از این سیلبریتی های دو رو ، بهم میخوره

    • بدون نام

      مردم ایران حالتون خوبه میدونین؟
      مردم ایران من فامیل گردن کلفت دارم میدونین؟
      مردم ایران من بچه مو در کانادا بدنیا میاورم میدونین ؟
      مردم ایران سرتونوبه خاطر پول شیره مالیدم میدونین؟
      مردم ایران از همه مهمتر رسانه ی میلی رو فامیلی کردم میدونین؟
      مردم ایران اصلا به شما چه مربوطه که چکار خواهم کرد میدونین؟

    • @@ ابی قهرمان @@

      اینها هر دو اقامت کانادا‌را دارند

    • بدون نام

      ظرف این دو سه روز اخیر این حکایت را بارها دریافت کردم: رامبد جوان در کانادا در بیمارستان منتظر وضع حمل زنش نشسته. پرستار ازش میپرسه شما ایرانی هستی؟ رامبد جوان میگه آره. پرستار میپرسه حالا چقدر اختلاس کردی؟ رامبد میگه من اختلاس نکردم. شغل من این بود که هروقت اختلاس میشد به مردم میگفتم: بخندید مردم. بخندید که باز اختلاس شده. بخندید.

    • بدون نام

      پیرمرد این زنگوله پای تابوتو می خواستی چی کار؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی میخواید این فرهنگ جهان سومی رو بذارید کنار و بفهمید آدم چهل و خورده ای ساله پیر نیست؟

      • بدون نام

        بدون نام ۱۸:۵۰ بخاطر نوع زندگی که ما جهان سومیها داریم از سی که رد بشی اگر پیر هم به حساب نیای حداقلش اینه که دیگه جوان هم محسوب نمیشی. هر جا معیارهای خودش را داره جناب جهان اولی.

    • بدون نام

      این مرد سبک مغز همان بود که قبلا حدس میزدم تو برنامه می گفت به جای مرسی بگین سپاس و تبلیغ کالای ایرانی می کرد

    • رضا

      دلم برای جوانان هموطنم سوخته که بزرگترین سرمایه زندگی یعنی جانشان را در راه خاک میهن فدا کردند و شهید شدند .ولی هنرمندانی که در این خاک معروف شدند و مرتب دم از وطن دوستی می زدند؟حاضر نشدند فرزندشان در این خاک به دنیا بیایند !؟این یعنی فریب و ریا کاری ؟حال آدم از این افراد به هم میخورد

    • بدون نام

      مگه رفتن رامبد جوان و همسرش به کانادا اشکالی داره ؟؟؟ بجای اینکه بشینین و با چرتکه هزینه رفت و برگشت و زایمان و اقامت در هتل رامبد جوان رو تخمین بزنید حساب کنید با حقوق دو میلیون و هشتصد هزار تومنی چطور میشه اقساط و کرایه خونه و خورد و خوراک و پوشاک و لوازم بهداشتی و قبض اب و برق و گاز و تلفن ووووووووو رو پرداخت کرد؟؟؟؟
      در ضمن همه مسئولین فریاد ایران ایرانشون زیر سقف آسمون رسیده ولی فرزندانشون شهروندکانادا و انگلیس و امریکا و المان شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت
        کاشکی بقیه هم طرز فکرشون رو عوض یا بهتر کنند
        بجای اینکه فضول مردم باشیم طرز فکر و نگاه مون رو عوض کنیم

    • بدون نام

      ٕ با سلام من از طبقه کارگر هستم و البته فکر نمی کنم این نقد شما صحیح باشه
      باید دید ریشه این مشکلات کجاست و چرا هنرمندان یا دیگر اشخاص متمول ترجیح میدن به جای ایران کشورهای دیگر رو برای فارغ شدن خانم هاشون انتخاب کنند

    • بدون نام

      ۵۰۰ملیون تومان هزینش شدماچقدرشادیم ماچقدرایران ودوست داریم ماچقدرباحالی ساعتی۳۰ملیون به خاطرهمین دلقک بازی ازگریانده خندوانه میگیر...

    • بدون نام

      بیخیال بابا سرتونو در بیارید از زندگی دیگران چ آزاری ب شما میرسه نمیفهمم

    • بدون نام

      با واقعیت کنار بیاید
      تا کی میخواید خودتون رو گول بزنید دوستان
      شرایط کشور برای این بازیگر ها عادیه
      مردم رو به مقاومت تشویق میکنن ولی خودشون اقامت کانادا میگیرن
      باعث شرمه
      شرم بر تو رامبد

    • بدون نام

      رامبد هم یاد گرفته سر مردم و کلاه بزاره و
      شعار بده
      مردم ایران خیلی دوستون داریم

    • بدون نام

      خیلی متاسفیم که به همچین آدمهایی بها داده می شود. آدمهایی که از موقعیت خود سوء استفاده می‌کنند آن هم به خاطر پشت گرمی که دارند

    • بدون نام

      متاسفم که اخبار ما شده رامبدو نگار

    • بی نام

      آخه چرا فردی که از تمام توانایی، استعداد و امکاناتی که در اختیارش قرارداده شده استفاده میکنه تا لحظات، ساعات یا ایام خوش تری را برای مردم رقم بزند، انقدر باید آرمانی و شسته رفته باشد و درخصوص تمام اعمالش پاسخگوی همه، همه همه

    • ۰۰۰

      خیلللللللللییییی خوبین

    • بدون نام

      سلام . همیشه می گفت . شما خیلی خوبید . راست می گفت . ملت می شستند و دلقک بازی اونو نگاه می کردن تا اون پول در بیاره و بره کانادا . سرزمین آرزو ها . بیچاره ملت ایران .

    • بدون نام

      هرتحلیلی زیاد خط ببرد اصل مطلب گم میشه ! همین پاراگراف که عامیانه میشود ؛نگار پابه ماه هست و نمیتونه و عقلا هم نمیگنجد دوبار پرواز کند در این مسیر طولانی ...بعد از زایمان خیلی باحالیم ادامه دارد خخ

    • بدون نام

      پولدار شدن از بیت المال و کوچ .دلقک ها همینند نباید انتظار بیش از این داشت .سرمایه گذاری صدا وسیما بر روی دلقک همین است!!!

    • بی نام

      چه بیکار هستید هر کجا رفتند اینقدر تحفه ها رو اینقدر بزرگ نکنید .ما دیگه مشکلی نداریم

    • کاج کبیر! باخت ۶ بر ۱ از العین ۶ بار حذف از مرحله گروهی

      کاش ما هم می تونستیم همسرمونو ببریم اونجا زایمان کنه حداقل یه کشور پیشرفته س و آینده بچه هامون تضمین می شد! خوشبحالشون دوست دارند بچه هاشون تو یه کشور آزاد و ثروتمند و بدون تحریم زندگی کنند! مبارکشون باشه! ما که تلف شدیم!!

    • daviid

      آقا زندگیه خودشه دوست داره بره یه جای دیگه زایمان کنه به ماها چه ربطی داره که بخوایم توی زندگی شخصیه ایشون دخالت کنیم . الان واقعا مشکل کشور ما و جوونای ما مهاجرته این آقا و خانمه که هزارتا خبر از توی همین در آوردینه !!!

    • سینا بهزادی

      این حجم از مزخرفات و خزعبلات از نویسنده و طرز فکرش واقعاً ارزش دریافت زرشک طلایی واسه نوشتن این متن رو داره . چرند نوشتن و آسمون ریسمون کردن هم به خاطر عناد و له کردن یه نفر دیگه حدی داره .... شاید هم مخاطب انقدر ساده انگار شده که میشه هر چیزی رو نوشت ... شاید سفارشی نویسی های بی منطق پولش خوبه ...

    • کیان

      اگه یاد می گرفتیم توی زندگیمون جمله زیر را سر مشق قرار می دادیم هیچ موقع از این قبیل خبرها نداشتیم
      جمله به من و تو هیچ ربطی ندارد را عرض می کنم

    • مهدی

      فقط خدا از ذات هر کس خبر داره و اگه بخواد به موقعش اونو نشون میده

    • بدون نام

      ب کسی چ
      دوست داره پول دارع رفته
      والا
      مردم چشم ندارن بعضی هاشون

    • قسز

      حق دارن منم اگر وضع مالی خوبی داشتم بچه خودمو اونجا به دنیا میآوردم

    • بدون نام

      مردم ایران خیلی خوبه خییییییییییییلی
      ما ایرانو خیلی دوست داریم خییییییییییییلی

    • علی

      رامبد چرا چیزی نمیگه چرا سکوت کرده
      پس حتما خبریه

    • بدون نام

      بابا به شما چه ربطی داره همه چیو خبر میکنینو چل کلاغ میکنین

    • احسان

      رامبد پس لین همه میگه مردم عزیز ایران ماشما را خیلی دوست ذارررریم،،، کشور عزیز ایران را هم خیلی دوست داریم،،، از این ب بعد باید بگه مردم عزیز کانادا ماشمارا خیلی دوست داریم، اینقدر که حاضر شدم بچم ی کانادایی باشه ن ایرانی

    • جلال

      مردم ایران چقد شما خوبیییییدددددد
      دوستتون داررررررررم
      روباه مکار

    • daviid

      اوووووو

    • بدون نام

      بازیگران و به قول خودشان هنرمندان !!!!! همان مطرب های قدیمی هستن . چه توقعی از آنها دارید ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی فرهنگی و جهالت شما که دیگه نوبره!

    • بدون نام

      باز هم دم مهران غفوریان گرم بچشو ایران به دنیا آورد

    • احمدم احمد

      وای از اینهمه ریا و دورویی همه بدنبال منفعت شخصی هستن مردم و وطن همه شعاره

    • بدون نام

      من اصلا ازشون خوشم نمیاد ولی خب دارندگی و برازندگی،نمیشه بهشون خرده گرفت،والا ماها هم اگه داشتیم همین کارو می کردیم‌.پس هر کی هر چی بگه از حسودیشه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بین ایشون و بقیه مردم که میرن خیلی فرق هست. یک مسوول یا هنرمند که رو پشت مردم می ایسته و بزرگ می، شه باید برا . این کارش، پاسخگو مردم هم باشه. وگرنه چه اهمیتی داره کی
        کجا میره؟ نکته اینجاست که دورویی بدجوری تو فرهنگ ما ریشه کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج