جاباما
۸۷۳۲۶۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

محمودی: تیم ملی والیبال روان بازی می‌کند

پیشکسوت والیبال ایران معتقد است که تیم ملی در دو هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ روان بازی کرد و شرایط خوبی دارد اما، بهتر است کادرفنی در بازی‌های مثل دیدار با چین و ژاپن از جوانان خود بیشتر استفاده کند.

ایسنا: بهنام محمودی درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته‌های اول و دوم لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ در چین و ژاپن، توضیح داد: واقعیت این است که روند بازی تیم ملی ایران درست و به جا است. تیم ما شاداب بازی می‌کند و از شرایط خیلی خوبی میان جوانان و با تجربه‌های تیم برخوردار است.

این موضوع را همه کارشناسان می‌دانند که تیم ملی روان بازی می‌کند و به قول ما در بازی‌های مختلف دچار ناهماهنگی نمی‌شود. یکی دیگر از مسائلی که باعث شده تیم ملی ایران روند خوبی را در این دو هفته طی کند، انگیزه بالای بازیکنان خصوصاً با تجربه‌های تیم ملی است، چرا که ما بازی‌های المپیک را پیش رو داریم و اگر این نفرات بتوانند برای بار دوم راهی المپیک شوند، به گونه‌ای رکوردشکنی کرده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه جوانان ما می‌توانستند بیشتر در دو هفته اول بازی کنند، در این باره اظهار کرد: پتانسیل والیبال ما بالا است و من فکر می‌کنم این موضوع را در چین و ژاپن با چشم دیدیم. با این حال موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم حضور بازیکنان با تجربه ما در لیگ‌های خارج از ایران است.

متأسفانه سرمایه‌گذاری کافی در لیگ برتر والیبال ایران صورت نگرفته است و بازیکنان مجبور هستند برای داشتن درآمد در لیگ‌های معتبر خارجی توپ بزنند. حضور نفرات شناخته تیم ملی در این لیگ‌های معتبر خارجی باعث شده از نظر تجربه نیز در سطح خوبی قرار گرفته و برای موفقیت تیم ملی مثمرثمر باشند.

کارشناس والیبال ایران تاکید کرد: بازیکنان جوان ما از نظر آمادگی و شرایط فنی سطح خوبی دارند که می‌توان در برخی از بازی‌ها که می‌دانیم نسبت به حریف برتری فنی و نسبی داریم، استفاده شوند. البته موضوع دیگری هم که باعث شده است تیم ملی والیبال ایران با انگیزه بالایی بازی کند، دو هفته میزبانی ما در ارومیه و اردبیل است.

بازیکنان ما با ذهنیت قبلی که دارند می‌دانند حضور بی شمار هواداران والیبال در سالن‌ها باعث بالا رفتن روحیه می‌شود و به همین دلیل سعی دارند کار صعود به مرحله بعدی لیگ ملت‌ها را در ایران تمام کنند. همان طور که من قبلاً گفته‌ام درصد صعود ما به مرحله بعد خیلی بالا است و تا حدودی هم قطعی است. امیدوارم که تیم ملی بتواند عملکرد خوبی را در ارومیه و اردبیل داشته و همین روند خوب در دو هفته ابتدایی را تکرار کنند.

*باید از جوانان بیشتر استفاده کرد

محمودی در پاسخ به این سوال که آیا کولاکوویچ نمی‌توانست استفاده بیشتری از جوانان داشته باشد، گفت‌: تیم‌هایی همچون آمریکا، ایتالیا و فرانسه برخی از بازیکنان اصلی خود را برای هفته‌های پایانی نگه داشته‌اند تا آنها استراحت کنند. من نیز معتقد هستم که ایران می‌توانست در بعضی از بازی‌ها جوانانش را مورد استفاده قرار دهد تا با تجربه‌ها استراحت کنند، اما با وجود بازی‌های المپیک پیش روی تیم ملی والیبال با تجربه‌های ما انگیزه بسیار بالایی داشتند که از ابتدای این مسابقات به میدان بروند که خوشبختانه این انگیزه بالا روند خوب تیم ملی را در پی داشته است.

امیدوارم که همین شرایط برای تیم ملی ادامه دار باشد، اما باز هم تاکید می‌کنم که کولاکوویچ باید بیشتر از جوانان ما استفاده کند چون ما در انتخابی المپیک به آنها احتیاج داریم. شاید در یک مسابقه روز خوب یکی از با تجربه‌های خود را شاهد نباشیم چون این والیبال است و نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. در آن مواقع این نفرات جوان هستند که به تیم ملی کمک خواهند کرد.

پیشکسوت والیبال ایران با بیان اینکه جوانان ایران می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند، افزود: مطمئناً کولاکوویچ در ادامه و در صورت حتمی شدن صعود تیم ملی والیبال ایران به مرحله بعد از جوانان استفاده می‌کند، اما بهتر است در بازی‌هایی مانند بازی با ژاپن و چین که تیم ملی یک سرو گردن بالاتر بود این نفرات بیشتر استفاده می‌شدند خصوصاً بازیکنانی همچون جواد کریمی (پاسور) و پوریا یلی (پشت خط زن) تا با تجربه‌های ما دچار مصدومیت نشوند.

*نقطه قوت تیم ملی انگیزه بالا و استفاده نکردن از جوانان نقطه ضعف است

او در مورد نقطه قوت و ضعف تیم ملی در این دو هفته نیز، گفت‌: اصلی‌ترین نقطه قوت ما انگیزه بسیار بالای بازیکنان خصوصاً با تجربه‌ها است. نفراتی همچون سعید معروف، امیر غفور و سید محمد موسوی که کمک شایانی به تیم ملی کرده‌اند. همچنین از نظر بنده به عنوان کارشناس، بزرگترین نقطه ضعف ما هم استفاده نکردن بیشتر از جوانان است.

*مقصر باخت به برزیل کولاکوویچ نبود

محمودی در پاسخ به این سوال که می‌توان عامل باخت ایران مقابل برزیل را تنها عملکرد ایگور کولاکوویچ دانست، در این باره اظهار کرد: من هم در ست پنجم بازی با برزیل پس از اینکه غفور را بیرون کشید، ایگو کولاکوویچ را مقصر باخت ایران می‌دانستم، اما بعدها شنیدم که این تعویض او به دلیل مصدومیت غفور بوده و اجباری است. در این شرایط نمی‌توان او را مقصر دانست.

*بازی با فرانسه و روسیه سخت‌ترین بازی‌های ایران است

این کارشناس والیبال در پایان و در مورد سخت‌ترین بازی تیم ملی در هفته‌های سوم و چهارم لیگ ملت‌ها، گفت‌: از نظر من بازی با فرانسه و روسیه سخت‌ترین دیدارهای ایران خواهد بود. البته همه بازی‌های ما در ارومیه سخت‌تر از اردبیل هستند چون تیم‌های بهتری در آن‌جا حضور دارند. من آرزوی موفقیت برای بازیکنان تیم ملی دارم و جا دارد خدا قوت و خسته نباشید به آنها بگوییم چرا که روند بسیار خوبی در چین و ژاپن داشتند و ان‌شاءالله این روند خوب ادامه دار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج