۸۷۳۷۹۲
۴۰ نظر
۵۲۵۵
۴۰ نظر
۵۲۵۵
پ

رضا رشیدپور؛ دومین محبوبِ حذف‌ شده از شبکه سه

اول بار با انتشار تصاویر ناباورانه و متفاوت رضا رشیدپور بود که گفته شد شاید او هم قرار شده که به راه عادل فرستاده شود. آن روز که آن عکس‌ها رسانه‌ای شد، چهل روزی می‌شد که رشیدپور روی آنتن نرفته بود؛ با این حال در آن اولین چله هنوز کسی به این فکر نیفتاده بود که شاید رشیدپور و حالا خورشیدش از این پس دیگر امکان ادامه راه در شبکه سه را نداشته باشند.

روزنامه شهروند - دریا فرج‌پور: ظاهرا از این پس باید دکور‌ها و دیگر یادبود‌های برنامه‌های، زمانی محبوب، صداوسیما و به‌خصوص شبکه سه را در اوراق‌فروشی‌ها و سمساری‌ها، شاید هم هندوانه‌فروشی‌ها، سراغ گرفت؛ روندی که از زمان تغییر مدیریت شبکه سه آغاز شده و این روز‌ها به نظر می‌آید که این سیاست به بار نشسته و گل داده و وقت خوشه‌چینی مدیران فرا رسیده است.

فلاش‌بک

زمانی‌که کاربر کنجکاو و خوش‌ذوق فضای مجازی میز آشنای عادل فردوسی‌پور در برنامه نود را در یک هندوانه‌فروشی پایین‌شهری دید و با انتشار این جگر زلیخا دل جماعتی را که بیست سال پای عادل و برنامه‌اش نشسته بودند، به آتش کشید، خیلی‌ها این کفران نعمت را یک اتفاق منحصربه‌فرد دانستند که نشان از بازی قدرت در شبکه سه داشت.

نبردی بی‌برنده که دل هر آن کسی را که سیاست‌باز نبود، به درد می‌آورد و برای همین نیز به نظر می‌آمد که تنها یک‌بار خواهد بود، برای همیشه، تا همیشه. اما کسانی‌که به هر دلیلی گذرشان به استودیوی کوچک برنامه حالا خورشید در ملاصدرا افتاده، حکایت می‌کنند که این داستان در مورد این برنامه هم مکرر در مکرر شده است؛ پنداری این قصه سر دراز دارد و ظاهرا دکور‌ها و صندلی‌ها و میز‌های بی‌پایه بیشتری را از این پس در کهنه‌فروشی‌های این شهر خاکستری خواهیم دید -که گویا کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است!

رضا رشیدپور؛ دومین محبوبِ حذف‌ شده از شبکه سه

استراحت طولانی

اول بار با انتشار تصاویر ناباورانه و متفاوت رضا رشیدپور بود که گفته شد شاید او هم قرار شده که به راه عادل فرستاده شود. آن روز که آن عکس‌ها رسانه‌ای شد، چهل روزی می‌شد که رشیدپور روی آنتن نرفته بود؛ با این حال در آن اولین چله هنوز کسی به این فکر نیفتاده بود که شاید رشیدپور و حالا خورشیدش از این پس دیگر امکان ادامه راه در شبکه سه را نداشته باشند.

هر چه باشد، فارغ از بدقلقی‌های گاه‌به‌گاه رشیدپور، عده‌ای معتقدند که او یکی از امتیاز‌های انگشت‌شمار تلویزیون رسمی ایران بود. بعد از آن چهل روز دوری، اما دومینوی رخداد‌ها جدایی را دم‌به‌دم محتمل‌تر کرد. رشیدپور هوس فیلمسازی به سرش زد. تلویزیون هم از آغاز برنامه‌ای به نام «سلام صبح‌بخیر» خبر داد که قرار است تا پایان تیرماه صبح‌ها پخش شود؛ در ساعاتی که برای مدتی طولانی در اختیار حالا خورشید بود.

البته در آن روز‌های اول اعلام شد که سلام صبح‌بخیر جایگزین حالا خورشید نخواهد بود و زمانی‌که رشیدپور دوران استراحتش را به پایان برساند، به باکس زمانی دیگری منتقل خواهد شد؛ اما وقتی رشیدپور در واکنشی غیرمستقیم از دلتنگی‌اش برای حالا خورشید نوشت، معلوم شد که ظاهرا در پشت پرده خبر‌هایی است و صدای سازش هم فردا‌ها شنیده خواهد شد!

دیروز یکی از روزنامه‌نگاران در توییتی پرواکنش ضمن انتشار تصاویری از استودیوی برنامه حالا خورشید، از جمع‌شدن دکور و تخلیه استودیوی این برنامه گفت. تصاویری دلگیرکننده از فضایی که زمانی نه‌چندان دور نبض زندگی در آن‌جا می‌تپید؛ اما در این چند وقت تبدیل شده به ویرانه‌ای مرده، درب‌وداغان و خاک‌گرفته.

رضا رشیدپور؛ دومین محبوبِ حذف‌ شده از شبکه سه

بازی قدرت

همه ساله بعد از تولید یک سری از حالا خورشید، دکور و صحنه برنامه دست‌نخورده باقی می‌ماند تا چند ماه بعد که بیایند و دستی بر سرش بکشند و کار را ادامه دهند. امسال، اما شنیده می‌شود که دستور رسیده استودیو تخلیه و دکور برنامه جمع شود که این اتفاق افتاده و حالا استودیوی حالا خورشید انبار ویرانه‌ای است که تصاویرش را می‌بینید. در این‌که چرا کار به این‌جا رسید، حرف‌وحدیث‌های زیادی وجود دارد.

بسیاری گفته‌اند که مشکلات موجود بیشتر سر این بوده که مدیران شبکه در پی این بودند که حالا خورشید در تمام جزییات، مجری خواسته‌ها و سیاست‌های صداوسیما باشد؛ اما رضا رشیدپور به واسطه روابطی که داشت، اعتمادی که مردم به او داشتند و اعتماد‌به‌نفسی که سال‌ها برنامه‌سازی موفق به او تزریق کرده بود، نمی‌خواست زیر بار فشار‌های مدیران شبکه برود. این اصلی‌ترین دلیل شکرآب شدن رابطه رشیدپور با مدیران شبکه ٣ بود.

شنیده‌ها حاکی از این است که ارتباطات رضا رشیدپور با دولت و وزرا و حتی چهره‌های موثر اصولگرایان، مدیران تلویزیون را خوش نمی‌آمد. درواقع مدیران شبکه از این‌که رشیدپور بار‌ها و بار‌ها بدون رعایت پروتکل‌های ارتباطی و تشریفاتی صداوسیما دست به هماهنگی گفتگو با مسئولانی، چون آذری جهرمی، محسن رضایی، سردار سلیمانی، زنگنه، شریعتمداری، محسن هاشمی و... زد و آن‌ها را پای میز پاسخگویی کشاند، برآشفته بودند و می‌خواستند تعیین‌کننده روش و منش برنامه در ارتباط با چهره‌های سیاسی آنان باشند؛ انتظاری که یکی از اولین اختلافات علنی‌شده عادل فردوسی‌پور با تلویزیون را هم رقم زد -وقتی گفت‌وگوی نوروزی دکتر ظریف از کنداکتور بیرون ماند! زیر پاگذاشتن و نادیده‌گرفتن زاویه‌ای که در تمام این سال‌ها صداوسیما با دولت داشته، دیگر اتهام رشیدپور است.

او در قبول دعوت از میهمانان سفارشی مدیران هم ناخن‌خشک بود و به راحتی زیر بار نمی‌رفت و چنین شد که حالا خورشید به پایان راه رسیده است. فرجامی که به گفته یکی از عوامل برنامه حالا خورشید که نمی‌خواهد، نامش ذکر شود «به این دلیل بود که حالا خورشید مردم‌محور و مردم‌پسند بود و برنامه‌های دیگر ازجمله همین برنامه جایگزین مدیرمحور و مدیرپسند هستند».

رضا رشیدپور؛ دومین محبوبِ حذف‌ شده از شبکه سه

تنبیه

تاکنون بار‌ها و بار‌ها قرار بود حالا خورشید متوقف شود، اما امداد‌های غیبی مانع از این امر شده بودند. جدی‌ترین مورد اختلاف زمانی بود که بعد از درگذشت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی فرزند آن مرحوم دعوت شد که تبعات زیادی تاحد زمزمه‌های تعطیلی برنامه داشت. بعد از آن فشار‌ها روی رشیدپور زیاد بود و چندین‌بار هم چوب خودسری‌اش را خورد، حتی در مورد میهمانانی که چهره‌های سیاسی هم نبودند؛ مثلا در برنامه‌ای که قرار بود با عباس قانع باشد، جلوی ورود قانع گرفته شد. گزارشگری که بعد از خروج عادل به فهرست گزارشگران افزوده شد تا معلوم شود مخالفت با حضورش به خاطر مخالفت با رشیدپور بوده.

در مورد آرش و مسیح هم این اتفاق افتاد و با حضور آن‌ها در برنامه موافقت نشد و البته آن‌ها چندی بعد در برنامه تحویل سال احسان علیخانی حضور یافتند تا حساب کار دست رشیدپور بیاید که البته گفته می‌شد خودش هم این اواخر سرد شده و دیگر حال‌وحوصله سروکله زدن با مدیران شبکه را نداشت و به سیاق قهرمانان کیمیایی «بدش نمی‌آید کلکش یه‌جور خوبی کنده بشه»!

رضا رشیدپور؛ دومین محبوبِ حذف‌ شده از شبکه سه

فینال

حالا دیگر نشانی از حالا خورشید در تلویزیون نیست و این برنامه نیز به دیگر برنامه‌های متوقف شده شبکه پیوسته است. شنیده می‌شود به این زودی‌ها برنامه فوتبال ۱۲۰ هم احتمالا تعطیل خواهد شد! تغییر و تحولاتی که گفته می‌شود بیشتر به‌دلیل نزدیک‌شدن به ایام انتخابات است و مدیران در تلاشند تا از همین الان ترکیب تلویزیون را در آن روز‌ها چیده و در روز‌های حساس انتخابات از هر دردسری اجتناب کنند. حالا علاقه‌مندان جمع‌آوری خاطرات و یادبود‌هایی از برنامه‌های محبوب می‌توانند سمساری‌ها را زیر پا گذارند تا تکه‌ای از دکور‌های این برنامه‌ها را صاحب شوند! اما این‌که تکلیف برنامه‌سازان و مجری‌هایی که عمرشان را گذاشتند تا این برنامه‌ها محبوب و تناور شوند، چه می‌شود، داستانی است دیگر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلام

      لعنت بر رعیس شبکه سه. بهش خبر بدین دارم میام تهران به حسابت برسم لعنتی. خوشی ها رو داری از ما میگیری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رشید پور خودش برنامه اش رو تعطیل کرد. و الّا خود فروغی رشیدپور آورده بود. آقا یا خانم سلام شنونده باید عاقل باشه.

      • بدون نام

        مجری که تو اوج بدبختی مردم از دکمه سر آستین مهمانش(ظریف) حرف میزنه به نظرتون محبوبه؟؟؟

    • مهدی

      زور دارن، میتونن

    • س

      این مدیره خیلی پر رو و دیکتاتور هست انشالله که کلک خودش همین روزا خیلی خوب کنده شه....

      پاسخ ها

      • مسی

        کاری به مدیر ندارم ولی رشید پور آدم اصلاح طلب ها بود اینو دیگه هر کس ندونه واقعاً تو این خط ها نیست،بعد این همه گندی که دولت و وزارت خارجه تو قضیه برجام زدن،ظریف رو اورده تو برنامه به جای سوال و انتقاد، از انگلیسی حرف زدنش کیف کرده و تشویقش میکنه،آخه عقل هم خوب چیزیه وزیر خارجه اگه زبان بلد نباشه پس چی باید بدونه.

    • mahsa

      با اینکه صدا و سیما اصلا نمیبینم ولی از رشیدپور خوشم میومد

    • مریم

      برا همین دیگه آدم رغبت نمیکنه تلویزیون ایران ببینه برنامه به این خوبی آخه

    • anita

      اینطور که معلومه صدا سیما با پور ها مشکل داره

    • یاس

      الهی همه این مسئولین سیاسی کار و مال مردم خود نابود بشن .که تیشه به ریشه ی برنامه های مردمی می زنن برنامه هایی که تنها صدای مردم بود

    • بدون نام

      از فروغی بدم میاد

    • بدون نام

      از فروغی بدم میاد

    • بدون نام

      از فروغی بدم میاد

    • نیلوفر

      شبکه سه کلا تلویزیون میلی باید تحریم بشه ودرش راگل بست .صداوسیما باپول همین مردم تاحالاسرپاهس نباید هیچکس آگهی بده ومردم هم نباید شبکه سه راخصوصا ببیند تا شاید فرجی بشه وفروغی بالگد ازتلویزیون بیرون انداخته بشه این که نمیشه یه جوون نادان سکان دارباشه وبه خواسته مردم احترام نگذارد فردوسی پور ورشید پور تو قلب ماس

    • بدون نام

      کوچکترین انتقاد سیاسی مساویست با نابودی...عجب دموکراسی داریم ما...داریم مثل داعش میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شديم!! خيلي وقته

    • بدون نام

      نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • انتقاد سازنده

      از دست دوتا ریاکار خلاص شدیم . شکر خدا . دو سه تا دیگه موندن که اگه بیرون انداخته بشن عالی میشه . امیدواریم سومی رامبد باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخ من چقد از دلقک بازیای رامبد بدم میاد

      • بدون نام

        احمق

    • بدون نام

      3 سال حالا خورشید با اجرای آقای رشیدپور پخش شد و الان هم یه برنامه جدید با مجریان جوان و جدید که خیلی از برنامه حالا خورشید پر محتوا تر است برنامه سلام صبح بخیر دارد پخش می شود ، بلاخره هر برنامه ای باید یه روز تموم بشه و برنامه جدید جایگرین بشه و تعجبی هم ندارد و این مجریان هم باید به مجریان جدید و برنامه های جدید هم میدون بدن ، همین

      پاسخ ها

      • علیرضا

        دقیقا
        باید به جوونا میدون داد

    • بدون نام

      الان می فهمم که کار خود رئیس شبکه ست نه خارج از اون. چرا برنامه های پر بیننده رو میذارن توی شبکه 3 که یک عقده ای شده مسئولش. به نظرم باید برنامه نود و حالا خورشید رو خیلی پیش از این انتقال میدادن به یک شبکه دیگه که مدیرش یه خورده شعور داشته باشه

    • بدون نام

      مهم نیست...محبوب نبود

    • سمیه سنجیده

      خدا ازشون نگذره . ما که ماهواره نداریم . همین شبکه هم بهترین برنامه ها رو دیگه پخش نمیکنه . نود . حالا خورشید . به کی بگیم .کی رو لعنت کنیم .خدا ازشون نگذره . دست بالای دست بسیاره و دست خدا بالای همه دست هاست .

    • بدون نام

      دیگر صدا سیما ارزش دیدن نداره با این حذف ها کار خودشونو سخت میکنن

    • غلام

      خدایا چی می شد نجم الله شریعتی _ سمت خدا هم حذف می شد، یعنی من اون روز رو می بینم؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        چرا آخه؟
        خوبه که برنامه اش

    • z.t

      رشیدپورم شد مجری!!! همون بهتر ک رفت. حالم ازش بهم میخوره. با اون برنامه مسخرش. همش دروغ بود. نمونش مهمونِ زلزله زده کرمنشاهش. بعدش فهمیدیم اون خانم اصلا تو چادر زندگی نمیکنه.

    • هادی ضیایی فر

      سلام تا کی باید دیکتاتوری را در شبکه 3 شاهد باشیم؟ من اعصابم از شنیدن خبرهای ناامید کننده خورد میشه. ما امیدوار بودیم با آمدن رشیدپور به شبکه 3 فشار به صدا و سیما هم بیاد تا عادل را به شبکه 3 برگردونند. خدا باعث و بانی این رفتارهای تنشآمیز را لعنت کنه.

    • بدون نام

      با این کاری که رامبد کرد من یکی که دیگه به کسی از اهالی رسانه دل نمی بندم هرگز !!!!!

    • بدون نام

      راهش اینه ک ماام صداسیما رو یا حداقل شبکه سه رو تحریم کنیم ن اینکه بشینیم سریالای صدمن ی غازشو ببینیم تا باز به عنوان پر بیننده ترین شبکه انتخاب بشه
      گندشو دراوردن
      تنها چیزی ک براشون اهمیت نداره نظر ما مردمه
      حالا خوبه پولشونو از تو جیب ما درمیارن
      روز ب روز بدبخت تر روز بروز افسرده تر

    • بدون نام

      مدیر شبکه سه نسبتی با رهبر کره شمالی نداره؟

    • بدون نام

      نیلوفر جون رامبد هم تو قلب ما بود بیش از این دوتا ،خوب پشت پا زد به همه چیز !

    • بدون نام

      همون موقع که تموم شد گفتند کلا تموم شد دیگه

    • بدون نام

      فروغی با حداد عادل نسبت داره جانم

    • بدون نام

      آقای فروغی به شدت منفوری!!

    • مسی

      جناب(برترینها)با این شلوغ بازیها دیگه نمیتونید اصلاح طلبها رو از رای نیاوردن تو انتخابات بعدی نجات بدین.وقتی حرف از مردم میزنی همه مردم رو طرفدار روحانی و حزب اصلاح طلب فرض میکنی،که البته خیلی از همین قشر هم دیگه طرفدار اینا نیستن،امثال همین سلبریتی هایی مثل رشیدپور بودن و هستن که مردم رو در مورد دولت اصلاحات گول زدن و هنوز هم با بی شرمی دارن کارشون رو ادامه میدن.

    • تمام تیزهوشان جهان

      رضا رشیدپور با آن خنده های تصنعی و زورکی که نقاب پنهان کاری های نفاق آلودش با نظام جمهوری اسلامی بود بارها و بارها با نقاب خنده های تصنعی و زورکی به تخریب های نامنصفانه از عملکرد عادی و قانونی ارگان

      های نظام دولتی پرداخت و باطن منافقانه و خبیثانه ی خود را افشا نمود و با سیاسی کاری به تخریب دولت خدمتگزار می پرداخت !!! هر چند گاه گاهی هم با سلبریتی های عروسک مسلک و بی حیا هم حشر و نشر موذیانه وار و اسرار آلودی هم داشت !!!
      رضا رشیدپورمنافق زودتر از اینها می بایست از صدا و سیما اخراج می شد !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج