جاباما
۸۷۳۹۲۸
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

آبه: ژاپن برای کاهش تنش، تلاش خواهد کرد

نخست وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران گفت: ژاپن برای کاهش تنش در منطقه حداکثر تلاش خود را انجام خواهد داد.

ایرنا: نخست وزیر ژاپن با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران گفت: ژاپن برای کاهش تنش در منطقه حداکثر تلاش خود را انجام خواهد داد.

«آبه شینزو» شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری با رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به استقبال گرم مقام‌های ایرانی بسیار مفتخرم که به این کشور سفر کرده ام، زیرا تهران و توکیو با روابط تاریخی و طولانی همواره داری روابط فرهنگی خوبی بوده اند.

نخست وزیر ژاپن با بیان اینکه آرزوی ۳۰ ساله من برای سفر به ایران امروز محقق شد، اظهارداشت: افزایش تنش در منطقه را باید به هر قیمتی که شده مهار کرد و ژاپن می‌تواند در این زمینه کاملاً نقش سازنده‌ای را ایفا کند.

آبه: ژاپن برای کاهش تنش، تلاش خواهد کرد

وی با یادآوری نخستین سفر خود به ایران گفت: من پس از گذشت ۳۶ سال از نخستین سفرم به ایران، مجدداً به تهران سفر کرده ام، وقتی ۳۶ سال قبل همراه با پدرم که وزیرخارجه بود، به تهران آمدم جوانی ۲۰ ساله بودم و تحت تاثیر این شهر و مهمان نوازی مردم ایران قرار گرفتم و امروز هم مجدداً این احساس را تجربه کردم.

آبه با بیان اینکه برای سفر به ایران راه بسیار طولانی پیموده شده است، یادآورشد: مردم دو کشور در این مدت، تحولات متعدد و مختلف غیرقابل وصفی را تجربه کرده اند و روابط دو ملت ژاپن و ایران تاکنون به صورت پیوسته و بدون وقفه ادامه داشته است.

نخست وزیر ژاپن خاطرنشان کرد: برای من افتخارآمیز است که در نودمین سالگرد روابط ایران و ژاپن بار دیگر به تهران سفر کرده ام و بابت استقبال گرم در ایران از آقای روحانی تشکر می کنم. اکنون ۴۱ سال از آخرین سفری که نخست وزیر ژاپن به تهران داشته، گذشته و امیدوارم در آینده نه چندان دور بار دیگر با مقامهای ایران ملاقات کنم.

آبه در ادامه افزود: عمیقاً از فتوای رهبر انقلاب اسلامی درباره غیرشرعی بودن استفاده از سلاحهای اتمی متشکر و بسیار خرسندم و انتظار داریم ایران همچنان به برجام پایبند بماند.

نخست وزیر ژاپن یادآورشد: با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت وگوهای مفصل و صریحی را درباره راه‌های صلح و ثبات در منطقه داشتیم و افق آینده را در پرتو تلاشهای صبورانه روشن می‌بینم.

شینزو عصر امروز با استقبال «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه وارد تهران شد و سپس در کاخ سعدآباد از سوی «حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رسمی قرار گرفت. وی قرار است فردا با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کند.

تقویت همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف دوجانبه و بین‌المللی و ایجاد شتاب در روابط ایرانی و ژاپن در حوزه‌های مختلف از جمله محورهای مذاکرات هیأت‌های عالیرتبه دو کشور است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم دلار، سقوط واقعی کنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منتظر نباش این چیزا به تحریم ربط مداره بالا پایینش دست خودشونه

      • فرزاد

        منم

      • مصطفی

        دلار ارزون شه چی درکنارش ارزون میشه؟هیچی
        ابتدایی ترین مسایل زندگی که معیشت مردم در گروه اونهاست یه مقدار پایین نمیاد

    • بدون نام

      ازدور دست ها،دنبالتان میکنیم

    • بدون نام

      انشا ءالله دلاز سقوط میکند دوست عزیز دلار که دولت خودمان گران میکند ک

    • بدون نام

      دلار را ایران گران میکند که ما طرف خارجی ها نرویم

    • بدون نام

      فقط میگوئد انتظار داریم ایران به برجام متعهد بماند .؟؟!!چه انتظاری از میانجیگری کسی میتوان داشت که حتی حاضر نیست به صورت ظاهری هم از تخلف آمریکا در خروج غیر قانونی از برجام و تحریمهائی که در آن در قبال تعهدات ایران لغوشده بود صحبت کند و فقط میگوید ایران یک جانبه به تعهدات بی نتیجه و یکسویه خود ادامه دهد

    • بدون نام

      آبه جون ببربراشون ژاپن لا قل کلاس عقابربزارکه اینقدروسایلو گرون نکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج