جاباما
۸۷۴۳۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کویت: احتمال تعویق نشست بحرین وجود دارد

معاون وزیر خارجه کویت تأکید کرد، با توجه به انتخابات اسرائیل و مسائل دیگر، احتمال تعویق برگزاری نشست اقتصادی منامه درباره موضوع فلسطین وجود دارد.

خبرگزاری مهر: «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت در حاشیه مراسم سفارت روسیه گفت که سخن گفتن درباره مشارکت یا عدم مشارکت کویت در نشست اقتصادی منامه زود است و هنوز دعوتنامه‌ای برای این نشست دریافت نکرده‌ایم.

الجارالله با اشاره به اینکه در صورت دعوت از کویت برای این نشست، درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد، افزود: با توجه به انتخابات اسرائیل و مسائل دیگر احتمال تعویق برگزاری این کنفرانس وجود دارد.

نشست اقتصادی بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه بحرین برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت. این تلاش‌ها توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهوری آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که در این نشست ۴ موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت: زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

روزنامه «القبس» کویت نیز در این رابطه نوشت: الجارالله درباره حمله ارتش یمن به فرودگاه سعودی «أبها» نیز گفت که این حمله اقدامی خطرناک، تضعیف تمامی تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی و نقض آشکار قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است.

این مقام کویتی اعلام کرد که وزارت خارجه کویت به شدت این اقدام خرابکارانه را محکوم کرد و جامعه جهانی را به عمل به مسئولیت خود در قبال چنین اقداماتی فراخواند و ما امیدوار هستیم که فرصتی برای تحرکات سیاسی خواه از سوی فرستاده بین‌المللی یا هر طرف دیگری وجود داشته باشد.

تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا متوقف نشده است

معاون وزیر خارجه کویت همچنین تأکید کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا متوقف نشده است و سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران نیز نمونه این تلاش‌ها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج