۸۷۵۰۳۶
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

نماینده پیرانشهر: معیشت کولبران را نابود کرده‌ایم

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با انسداد مرزها معیشت کولبران را نابود کرده‌ایم، گفت: شهرهای مرزی را بیکاری، ضعف اقتصادی و مشکلات معیشتی فرا گرفته است.

خبرگزاری ایلنا: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با انسداد مرزها معیشت کولبران را نابود کرده‌ایم، گفت: شهرهای مرزی را بیکاری، ضعف اقتصادی و مشکلات معیشتی فرا گرفته است.

رسول خضری:

به صراحت باید گفت که باعث نابودی معیشت کولبران شده‌ایم. به نظر شما این افراد اگر تامین معاش داشته باشند، برای انجام این کار به کوه و کمر می‌روند؟ آن هم در حالی که بعضی از سرما یخ می‌زنند و بعضی هم از کوه پرت می‌شوند. واقعا این چه برنامه‌ریزی‌ برای مناطق مرزنشین است؟

بارها و بارها به عنوان نماینده، مشکلات را تذکر دادیم، ولی متاسفانه انگار نه انگار. من نمی‌دانم تعمدی نمی‌شنوند یا میل ندارند گوش بدهند؛ آن هم در شرایطی که وضعیت کنونی خیلی بغرنج است.

گر این بندگان خدا تا دیروز پول نانی را به این سختی می‌توانستند به چنگ بیاورند، حالا ما این اشتغال را هم از بین برده‌ایم. عملا ۶ یا ۷ میلیون نفر درگیر این کار هستند؛ چرا که کولبر، بار را بصورت خرده‌فروشی به مغازه‌ها می‌برد و گردشگر هم به همین دلیل به آنجا می‌آید و تمام بازارها صددرصد به اجناسی وابسته‌اند که از معابر کولبری می‌آید و اینها را بصورت خرده‌فروشی عرضه می‌کنند، علاوه بر اینکه امورات زندگی کولبران از این طریق می‌گذرد.

(درباره وضعیت دانش‌آموزانی که پیش از این برای گذران زندگی کولبری می‌کردند): این آرزوی ماست که مسائل منطقه تدبیر بشود، اینها دانش‌آموز هستند و همچنان سرپرست خانواده هم محسوب می‌شوند. در حقیقت هم کودکان سرپرست خانوار و هم زنان سرپرست خانوار داریم که تعداد اینها در آن مناطق کم نیست. واقعا مردم ناراحتند و می‌گویند، برخی مسئولان نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود.

مردم با همان آب باریکه کولبری توانسته بودند، امکان ارتزاقی برای خود و خانواده‌هایشان ایجاد کنند که الان آن را هم ندارند.

فعالیت کولبران، وزن باری که بر کمر دارند و جائی که این بار را حمل می‌کنند، تکان‌دهنده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونا چی میدونن کولبری چیه آخه؟میدونن پسر شانزده سال بخاطر نان درآوردن از طریق کولبری تو برف ها یخ بست و فوت شد .اینا از مشکلات مناطق مرزنشین چی میدونن براشونم اصلا اهمیتی نداره اگه اهمیت داشت نمی زاشتند یه پسر نه ساله تو اون کوه های بلند وحشتناک تو سرما و گرما کولبری کنه .خدا حق اینارو ازتون بگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تفکر این نماینده ثمری جز کوله بری نداره ،
        به جای اینکه دنبال اشتغالهای پایدار باشه

    • عباس

      هر جا لقمه نانی در می اید دولت با تمام کوشش نانشان را اجر میکند و این کاملا مقرضانه و اشکار است.

    • بدون نام

      حالا اينو به عنوان سند افتخار ميگى؟ بخدا حيف از خاك كه تو سرت كنن

    • اکبر

      ضعیف پایمال است

    • بدون نام

      خب خدا رو شکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی خدا رو شکر؟؟؟نفست از جای گرم در میاد.دو نفر مثل تو این همه فاصله طبقاتی رو بوجود آوردن و نیمی از مردم نان ندارن بخورن

      • ش

        اقای نماینده مجلس .لطفا بگو خود کولبران و معیشت کولبران را با هم نابودکرده ایم.!!!

    • بدون نام

      شما ها معیشت تمام ایرانیان رو با خطر مواجه کردید این بندگان خدا سر جاشون

    • سامان رضایی

      بله درست میگه دولت کارخانه زده که مردم مشغول بکار بشن راهی ندارند که نانی برای شکم خانوادشون در بیارند همه چیز هم ممنوع است حتی سیگار فروشی و پارچه فروشی مردم چکار بکنند خود دولت راه دذدی را به مردم نشان داده اخ تا قیامت برای ملت ایران بزرگ زمان شاه مردم ما هیچ مشکلی نداشتند اقتصادمون خوب بود ارتشمون حرف اول را میزد اما بعد از 40سال عقب افتادیم خدا رحمی بکند تمام اماری که دولتمردان ما میگن دروغ دروغ است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج