جاباما
۸۷۵۵۹۱
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

فرضیاتی درباره جدایی برانکو از پرسپولیس

هواداران پرسپولیس هنوز در شوک جدایی برانکوایوانکوویچ هستند؛ آن ها در چهار فصل گذشته روزهای با ثبات و خوشی را با او سپری کرده بودند و حالا این جدایی را باور ندارند.

ورزش سه: هواداران پرسپولیس هنوز در شوک جدایی برانکوایوانکوویچ هستند؛ آن ها در چهار فصل گذشته روزهای با ثبات و خوشی را با او سپری کرده بودند و حالا این جدایی را باور ندارند.

برانکو ایوانکوویچ بعد از ۴ سال حضور در ایران از پرسپولیس جدا شد و آنطور که به نظر می رسد سال آینده را روی نیمکت تیم الاهلی عربستان خواهد نشست. با این وجود و در حالی که جدایی او قطعی به نظر می رسد هواداران پرسپولیس دوست ندارند این موضوع را باور کرده و اکنون برخی از آن ها مقابل باشگاه در حال اعتراض به این اتفاق هستند. اما واقعا برانکو چرا از پرسپولیس رفت؟ آیا مدیران در این موضوع مقصر هستند یا او قصد جدایی داشت و نمی شد جلوی او را گرفت.

خودش نخواست بماند

برانکو نخواست بماند. محمد رویانیان مدیرعامل سابق پرسپولیس بعد از رفتن برانکو در مصاحبه ای گفت: «اگر یک مربی بخواهد بماند با شرایط سخت هم کنار می آید اما اگر بخواهد برود نمی توان جلویش را گرفت.» امروز این نظریه وجود دارد که برانکو دیگر تمایلی به ماندن در پرسپولیس نداشت و شاید قصد داشت بعد از کسب دوگانه و در اوج با پرسپولیس خداحافظی کند.

باشگاه نتوانست او را مجاب کند

باشگاه پرسپولیس می توانست برانکو را مجاب به ماندن کند. الان این فرضیه نیز به طور جدی مطرح شده که مدیران پرسپولیس می توانستند با اقدام به موقع در تمدید قرارداد و پرداخت مطالبات، او را نگه دارند. اما آن ها تا آخرین لحظات دست روی دست گذاشتند تا نامه های اخطار و فسخ برانکو به دستشان برسد و در نهایت با خبر عقد قرارداد او با الاهلی مواجه شوند.

-قراردادش محکم بسته نشده بود

پرسپولیسی ها می گویند که برانکو یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد اما برانکو به واسطه بندهایی که در قراردادش وجود داشته بعد از اعلام اخطارهای لازم مجوز جدایی را به دست آورده بود. حالا این سوال پیش می آید که چرا قرارداد برانکو آنقدر محکم بسته نشده بود که او بتواند به این راحتی آن را یکطرفه فسخ کند.

-الاهلی پیشنهاد بهتری داده بود

پیشنهاد سه میلیون دلاری الاهلی به ایوانکوویچ می تواند به اندازه کافی برای تجربه یک چالش جدید وسوسه برانگیز باشد. برانکو بعد از چهار فصل پرفشار حالا به یک فضای متفاوت پا می گذارد، هرچند او تجربه حضور در فوتبال این کشور را دارد و خوب می داند که آنجا مثل ایران نیست که بعد از یک نیم فصل نتایج ضعیف و حضور در انتهای جدول، مورد حمایت قرار بگیرد. در فوتبال حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان دو سه نتیجه ضعیف کافی است که مربی هر چقدر بزرگ و نامدار باشد برکنار شود. اما از نظر حرفه ای این انتخاب برای برانکو یک انتخاب سودآور و از نظر مالی خوب بود.

-تکرار قهرمانی سخت تر از همیشه بود

شاید برانکو به این فکر می کرد که بعد از سه سال قهرمانی دیگر تکرار این عنوان برای پرسپولیس یا هرتیمی بسیار دشوار باشد. این نیز فرضیه ای است که مطرح شده و می گوید او چون می دانست این فصل قهرمانی و مقام آوردن کار بسیار سختی است پرسپولیس را ترک کرد تا کماکان چهره دست نیافتنی و مرد پرافتخار و محبوب این باشگاه باشد.

-از زندگی در فضای فوتبال ایران خسته شده بود

برانکو در چهار سال حضورش در ایران در کنار افتخارات و محبوبیت زیادی که به دست آورد روزهای سختی را هم پشت سرگذاشت. از زمان حضور او در پرسپولیس و در طی چهار سال این تیم چهار مدیرعامل مختلف با تفکرات و برنامه های متفاوت داشته است. ضمن اینکه مشکلات مالی، اشتباهات مدیریتی که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی شد و همچنین مسایل و موانع موجود در فوتبال ایران آنقدر اذیت کننده هست که یک مربی خارجی ترجیح بدهد بعد از مدتی از این فضا دور شود.

-چرا با هواداران خداحافظی نکرد

برخی اما در حالی که با جدایی برانکو کنار آمده اند معتقد هستند که او می توانست جدایی خیلی بهتری از پرسپولیس بعد از چهار سال داشته باشد. شاید یک خداحافظی گرم و احساسی می توانست آلام هواداران را کمی التیام ببخشد هرچند می توان گفت که هنوز برانکو به طور رسمی از پرسپولیس جدا نشده و با الاهلی قرارداد نبسته است. شاید اگر این اتفاق رسمی شود آن وقت شاهد خداحافظی احساسی پروفسور هم باشیم.

نکته: برانکوایوانکوویچ در حال حاضر درخواست فسخ به پرسپولیسی ها داده اما هنوز قراردادش را فسخ نکرده است. اما موضوع این است که اگر پرسپولیسی ها در مساله فسخ با او راه نیایند شاید ماجرا به فیفا و مجراهای قانونی کشیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرویز

      بنظرم مدیران پرسپولیس می دانستند که برانکو قصد جدایی دارد زیرا یک سرمربی موفق که بخشی از ان را مدیون بیرون انداختن بازیکنان حاشیه دار مثل رضاییان مسلمان و ...... می داند به ناگهان بعد از فتح دوگانه جام در مصاحبه مطبوعاتی می گوید همه اخراجی ها می توانند برگردن به عبارتی برانکو تصمیم خود را گرفته بود و بازگشت این بازیکنان به پرسپولیس برای وی اهمیتی نداشته است بنابراین چطور مدیران پرسپولیس اصلا تحلیلی در این خصوص نداشته اند از این نظر انان به خوبی از همه چیز مطلع بوده و با قطبی هم توافق کرده اند . از طرف دیگر مربیان حوزه بالکان به شدت عاشق دلار هستند عربستان گاو شیر ده به امریکا حال می دهد حالا برانکو هم روش

      پاسخ ها

      • سرخ دل

        کیروش خوب اینو شناخته بود که گفت ترسیدی بعد از جام جهانی 2006 به ایران برگردی و فرار کردی ،اینم واسه تیم ملی اومده بود و قصد داشت کیروش رو خراب کنه جاشو بگیره،الانم پولش حاضر بود ولی بازم فرار کرد،من پرسپولیسیم لطفا پرسپولیسا این بزدل رو ول کنن،میترسید فصل بعد نتیجه نگیره مثل اخرای فصل یقبل

    • بدون نام

      برانو آنجا یک فصل بیشتر نمی تواند دوان بیاورد و را اولین باخت اخراجش میکنند و چون دلال است هیجا موفق نمیشه مگر اینکه مسابقات مهندسیی شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه برانکو گروهبان قندلیه که بخواد رانت بازی کنه با مهندسی جام بیاره

      • بدون نام

        یعنی شما معتقدی سه سال با مهندسی درتون میذاشته؟

      • مجید

        کاملا درسته

      • بدون نام

        تو اول برو سواد یاد بگیر بعد بیا دم از فوتبال مهندسی شده حرف بزن چهار تا کلمه نوشتی همش غلط غلوت

      • بدون نام

        بیشعوری کنتور نداره وگرنه کیسه کشها حدوحدود بیشعوری رو جا به جا میکردند.اینهمه بازیکن و هزینه و آخرش هیچ جالبه که اگر سرورتون قهرمان نشه یا سپاهان یا تراکتور با توجه به هزینه هایی که کردن قهرمان میشن اما کبکهای کیسه کش هنوز سرشون زیر برفه و نمیخوان قبول کنن قهرمانی لیاقت میخواد که آبی نداره

      • بدون نام

        اگر هم اینطور بشه پول دو سال رو که سه میلیون یورو است
        میگیره

    • حمید رضا بابایی

      فوتبال ایران به فنا رفته ، خود برانکو گفته بود با این وضعیت درامد ، باید فوتبال ایران آماتوری بشه . عکسهایی هم که اخر سر گرفته بود یه جور رزومه سازی برای فرداش بود. امیدوارم هر جا بره موفق باشه . بازیکنها هم که هر کدوم مشتری دارند میرن چون فردای ایران معلوم نیست . لژیونرهایی هم که اومدند اشتباه کردند.
      ولی وای به حال این مدیران دروغ صفت که مردم رو احمق فرض کردند. خیلی دوست دارم یکی یکی ، لباس مدیریت رو از تن همشون در بیارم و داخل سطل زباله بندارمشون تا دیگه طرف مدیریت و اینکارها پیداشون نشه..

    • تاج کبیر.‌دوقهرمانی آسیا دو نایب قهرمانی و چهارفینال آسیا

      بدون خداحافظی و پرداخت مالیات در رفت. مث اون زمانی ک تیم ملی بود. خوب قهوه ایتون کرد

    • مرتضوی

      دوستان ما بایستی واقعه بین باشیم برانکو قهرمانی آورد برای ما ولی از پرسپولیس بزرکتر نیست یکی دیگر هم بیاید با این هواداری که پرسپولیس تو جهان داره بازهم قهرمانیم نمونه با سلطان قهرمانی آوردیم با قطبی آوردیم با برانکو هم همینطور برانکو بدونه عربستان ایران نیست

    • بدون نام

      نقشه های مدیرای باشگاه و وزارت......

    • س

      حتی اگه رفت هم به باید به خواستش احترام گزاشت....بی انصافی هست از کسی که این همه قهرمانی برای تیممون آورد بخواهیم پیش فیفا شکایت کنیم....

    • بدون نام

      هرچی میخواید بگید ولی دلیل اصلی نموندن برانکو وی ای آر هست
      اون پنالتی های باد آورده و اون کارت قرمز و زرد هایی که باید داده میشد و نشد و گل هایی که خوردن و به اشتباه آفساید گرفته شد و و و و و....به هر حال فوتبالمون از شر یه دلال راحت شد.
      پرسپولیسی ها هم واقع بین باشین این تیم رو بدنساز خوب و سید جلال و کریم باقری باعث موفقیتش بودن وگرنه مدیریت برانکو اصلا در حد این ها نبود.اونهایی که جام ۲۰۰۶ رو دیدن میدونن چی میگم. هرچند نقش داورها هم غیر قابل انکاره

    • سرخ دل

      کیروش خوب اینو شناخته بود که گفت ترسیدی بعد از جام جهانی 2006 به ایران برگردی و فرار کردی ،اینم واسه تیم ملی اومده بود و قصد داشت کیروش رو خراب کنه جاشو بگیره،الانم پولش حاضر بود ولی بازم فرار کرد،من پرسپولیسیم لطفا پرسپولیسا این بزدل رو ول کنن،میترسید فصل بعد نتیجه نگیره مثل اخرای فصل قبل که تیمای دیگه بد بودن وگرنه ما قهرمان نمیشدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج