جاباما
۸۷۵۶۲۴
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

واکنش ایران به اظهارات ولیعهد عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات ولیعهد سعودی علیه ایران را در راستای تلاش وی برای فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.

خبرگزاری تسنیم: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات محمد بن سلمان در ایراد اتهام به جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف را ادامه روش ناصواب گذشته و فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.

موسوی گفت: «عربستان با فقدان درک درست از متغیرهای منطقه با رویکردی مبتنی بر نظامی گری، بحران سازی و تنش افزایی، ثروت مردم خود و کشورهای منطقه را به جیب بیگانگان سرازیر کرده است.»

واکنش ایران به اظهارات ولیعهد عربستان

سخنگوی وزارت خارجه اظهار امیدواری کرد عربستان سعودی از راه باطلی که جز جنگ و ویرانی در منطقه به همراه نداشته، عدول کند و با برداشتن گام های اعتمادساز، سیاست نوینی مبتنی بر گفتگو و تعامل برای کاهش تنش های منطقه‌ای دنبال نماید. قطعا جمهوری اسلامی ایران از این رویکرد جدید استقبال خواهد کرد.

محمد بن‌سلمان اخیراً در اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران در ارتباط با حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان بدون ارائه هرگونه مدرک و دلیلی در همسویی کامل با آمریکا مدعی شده بود: «نظام ایران احترام نخست‌وزیر ژاپن، که مهمان تهران بود را نگه نداشت و در جریان حضور وی( در تهران) پاسخ عملی به تلاش‌های( میانجیگرانه‌اش) داد؛ دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد. همچنین از طریق شبه‌نظامیانش( انصارالله) فرودگاه أبها را هدف حمله قرار داد. این تحولات رویکرد نظام ایران و نیات آن جهت بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه را به وضوح نشان می‌دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار خوبو شمامیکنید که ثروتو میریزین توجیب ملتتون افرین

    • بدون نام

      آره اونا ثروت خودشون رو به جیب بیگانگان میریزن و شماها هم ثروت ما مردم رو به جیب مبارک خودتان واریز میفرمایید!!!! میخواین بگم اونا هم ثروتشون رو به جیبهای توبره مانند شماها بریزن تا شاید سوزشتون برطرف بشه؟؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      نکه دولت ایران ثروت این مملکت رو به ملتش میده

    • بدون نام

      لعنت به گور پدرت تو هر روز بمباران مردم بی گناه یمن می کنید و مردم بی گناه را شهید می کنید آن موقع آنها حق ندارند فرودگاه شما بمباران کنند واقعا تهوع آور هستی

    • بدون نام

      به نظرم باید یک جواب دندانشکن میداد و میگفت کار زدن کشتیها با دستور بن سلمان و جان بلتون و امارات بود.چون کاملا مشهوده

    • بدون نام

      این عرب بی ادب غلط زیادی می کند ولی ما هم نباید زیاد به تندروها میدان بدهیم وگرنه اینها به خیالشان عاشق جنگ وشهادتند غافل ازاینکه حاصل جنگ جز ویرانی وآوارگی نیست وبهترین عبادت و مهترین جهاد خدمت به خلق خداست وسلام ...‌‌

    • بدون نام

      بن سلمان چقدر ور میزنی,

    • بدون نام

      جالبه !خودژاپن میگه اصلا کارایران نیست حالا این پسرسلمان دست بردارنیست ها!!

    • بدون نام

      اصلا جواب این ادمکش قرون وسطایی رو ندبد

    • بی نام

      خفه شو مردکه افراطی کثیف شما این کار را انجام دادید تا ایران را بدنام کنید اما دولت ژاپن خودش میدونه که کار کیه تو برو جوانان بی گناه را اعدام کن ودر کنسولگری ها تیکه تیکه کن وبکن زیر خاک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج