جاباما
۸۷۵۶۶۲
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

طراح مُد مشهور آمریکایی درگذشت

گلوریا وندربیلت طراح مد مشهور روز دوشنبه ۱۷ ژوئن در خانه اش در منهتن درگذشت.

خبرگزاری صبا: به نقل از سی‌ان‌ان، گلوریا وندربیلت طراح مد سرشناس آمریکایی صبح دوشنبه ۱۷ ژوئن درگذشت. این خبر را فرزند او آندرسون کوپر اعلام کرد.

وندربیلت در خانه اش در کنار دوستان و اعضای خانواده برای همیشه چشم از جهان فروبست.

آندرسون کوپر فرزند وی در بیانیه درگذشتش چنین نوشت: گلوریا وندربیلت یک زن فوق العاده که عاشق زندگی کردن بود و از هردوره زندگی لذت برد. او یک نقاش، نویسنده و یک طراح بود اما وی در کنار این همچنین یک مادر، همسر و دوست استثنایی هم بود. او ۹۵ سال داشت اما از هرکسی که به او نزدیک بود بپرسید آنها به شما می گویند او جوانترین، جذاب ترین و به روزترین کسی بود که آنها می شناختند.

طراح مُد مشهور آمریکایی درگذشت

گلوریا وندربیلت سال ۱۹۲۴ با نام کامل گلوریا لورا مورگان وندربیلت در نیویورک بدنیا آمد. او البته در فرانسه بزرگ شد. پدرش رجینالد وندربیلت وارث یک شرکت راه آهن بود و وقتی گلوریا بچه بود از دنیا رفت.

گلوریا نخستین بار وقتی که ۱۷ سال داشت در سال ۱۹۴۱ با پت دیکو یک وکیل هالیوودی ازدواج کرد. وی بعدها بین سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ همسر سیدنی لومت فیلمساز مطرح آمریکایی نیز بود.

گلوریا وندربیلت در سال ۱۹۵۴ اولین تجربه تئاتری خود را با تولید درام رمانتیک «قو» کسب کرد. وی بعدها کتاب شعری را نیز منتشر کرد.

گلوریا وندربیلت اما در دهه ۶۰ و ۷۰ وارد عرصه مد شد. وی توانست در آن سالها موجب رونق پوشیدن شلوارهای جین آبی شود. شلوارهایی که تا پیش از آمدن او به این عرصه بیشتر مورد استفاده مردان بودند. گلوریا وندربیلت توانست با رونق پوشیدن شلوارهای جین یک امپراتوری مد ۱۰۰ میلیون دلاری بسازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحش درآرامش

    • پریا یزدانی

      رحمت وآرامش قرین روحش ولی ظلم ک بهش شد وحشناک ب و فوتش مشکوک خدا صلح آرامش امنیت را رهرو تمام جهان باشه و هیچ جنگی ن مخصوصا ترامپ اسرائیل و؟؟؟؟؟؟؟؟؟اقتصاد ایران درست شه خسته شدیم مخصوصا هزینه درمان یا والی دریاب مردم سراسر جهان را

    • بدون نام

      ایشان هرچه بودبرای اونهابوده اگرراست میگفت ویلدبودوطراح بودجادری اختراع میکردزنهابروندتوش ودیگردیده نشوندتابعددرجای دگربیایدبیرون

    • بدون نام

      خدارحمتش کنه زن زحمتکشی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج