جاباما
۸۷۶۱۵۴
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

گاف بزرگ برای شرط فسخ قرارداد برانکو

هواداران پرسپولیس بابت جدایی برانکو احساساتی شده‌اند و معترض هستند ولی ترک سرخ‌پوشان توسط این مربی، زوایای دیگری نیز دارد.

خبرورزشی: برانکو با وجود قراردادی که داشت، باشگاه را ترک کرده و مدیران باشگاه پرسپولیس می‌خواهند همین موضوع را بهانه‌ای برای پی‌گیری حقوقی قرارداد کرده و برانکو را برگردانند. این گزارش، حاوی اطلاعات تازه‌ای در مورد قرارداد این مربی با باشگاه است.

از ادعای عرب تا حقیقت قرارداد

ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مدعی است برانکو قرارداد دارد و باید به پرسپولیس برگردد؛ پولش آماده است، لیست بازیکنان فصل آینده را به باشگاه داده و تکلیف اردو و مدل آماده‌سازی تیم نیز مشخص است. قرارداد برانکو سال گذشته و برای دو فصل تنظیم شد و این قرارداد، به امضای حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل باشگاه رسید و در سازمان لیگ نیز ثبت شد. حالا عرب می‌گوید با توجه به قراردادی که وجود دارد، برانکو باید برگردد، اما حقیقت این قرارداد چیست؟ شروط و جزئیاتش چطور به برانکو اجازه جدایی می‌دهد؟

گاف بزرگ در قرارداد برانکو

ادعای عرب درست است؛ باشگاه با برانکو قرارداد دارد ولی در یکی از بندهای این قرارداد، شرط فسخ هم دیده می‌شود. دقیقاً همین بند، گاف بزرگ باشگاه است زیرا برای فسخ قرارداد، ماده ۱۷ آیین‌نامه فیفا مورد توجه قرار گرفته در حالی که این ماده، فقط متعلق به فسخ قرارداد بازیکنان است و به قرارداد مربیان ربطی ندارد!

زرنگی برانکو برای فرار از محرومیت

البته برانکو نیز مربی زرنگی است که کارهای جدایی از پرسپولیس را ماه‌هاست به صورت قدم به قدم پیش می‌برد. او بدون جنجال‌های رسانه‌ای، دو نامه به مدیریت باشگاه ارسال کرد و از وضعیت مالی خود ابراز نارضایتی کرد. در نامه سوم که رسانه‌ای شد و جنجال به پا کرد، اعتراضش را به صورت رسمی به گوش هواداران رساند و حتی تهدید به جدایی کرد. با این رفتار حرفه‌ای، برانکو به آینده حقوقی قراردادش فکر می‌کرد.

اگر پرسپولیسی‌ها قصد شکایت داشته باشند، همه چیز به سود باشگاه خواهد بود نه برانکو، اما برانکو با نامه‌نگاری‌های قبلی، زمینه جدایی را فراهم کرد و اگر کار به شکایت برسد، خطر محرومیت از برانکو دور می‌شود و نهایتاً او با جریمه مواجه خواهد شد که در این صورت، با پرداخت غرامت یا بخشیدن قسمتی از قراردادش، می‌تواند به کار در تیم‌های دیگر مشغول باشد. ناگفته نماند که برانکو درخواست فسخ قرارداد به صورت دوستانه را داده بود و نمی‌خواست با باشگاه درگیر شود.

ذاکر: برانکو فسخ نکرده، درخواست اقاله داده است

اما مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس وارد این بحث شد و در خصوص آخرین نامه‌نگاری برانکو با باشگاه به صحبت پرداخت. او در ابتدا گفت: «پیش از این به برانکو نامه زدیم و گفتیم که مطالباتش آماده پرداخت است و کافی است با حضور در باشگاه، پولی که طلب کرده را به صورت نقدی دریافت کند. با این حال وکیل برانکو در نامه‌ای رسمی به باشگاه پرسپولیس عنوان کرده او می‌خواهد به صورت دوستانه از باشگاه جدا شود.»

ذاکر ادامه داد: «قرارداد برانکو فسخ نشده چراکه طبق ادعای وکیل برانکو، در واقع سرمربی پرسپولیس از ما تقاضای اقاله و یا جدایی به صورت دوستانه داشت که ما هم با این درخواست مخالفت کردیم. البته امکان اینکه برانکو بتواند قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کند، وجود نداشته و او در نامه آخر خود، به باشگاه تا ۲۸ خرداد مهلت داده بود که ما هم طی این مدت مطالباتش را فراهم کردیم. به همین خاطر است که او تقاضای جدایی به صورت دوستانه کرده است. مدیریت باشگاه نیز با این تقاضا مخالفت کرد.»

برانکو با رضایت باشگاه می‌تواند جدا شود

در همین مورد با عبدالصمد ابراهیمی یکی از وکلای شاغل در فوتبال کشورمان تماس گرفتیم. او گفت: «من قرارداد برانکو را نخواندم، اما آن‌طور که متوجه شدم، برانکو در نامه به باشگاه فقط درخواست فسخ دو طرفه یا اقاله را مطرح کرده است. با این حساب، برانکو می‌داند و قبول کرده که در فصل آینده، قرارداد دارد، این قرارداد محفوظ است و باید به آن پای‌بند باشد ولی می‌خواهد به صورت دوستانه، قرارداد را فسخ کند.»

گرشاسبی: محکم‌ترین قرارداد تاریخ را با او بستیم!

در نهایت به سراغ حمیدرضا گرشاسبی رفتیم. مدیرعاملی که در فصل گذشته، قرارداد برانکو را به امضا رساند و بیشتر از باقی پرسپولیسی‌ها، در جریان این قرارداد است. او در ابتدا گفت: «ما با برانکو محکم‌ترین قرارداد تاریخ را بستیم! نه تنها برای فصل هجدهم، بلکه تمام جزئیات و ارقام برای فصل نوزدهم (لیگ بعدی) نیز در آن گنجانده شده بود و از هیچ نظری، کم و کاستی نداشت.»

گرشاسبی اضافه کرد: «برانکو به قدری آدم حساس و دقیقی است که ساعت‌ها روی هر یک از این بندها تمرکز و تحقیق کرد و سپس پذیرفت که برای هر دو فصل، آن را امضا کند. هیچ نقطه ضعفی در قرارداد وجود نداشت و هیچ‌کس نمی‌تواند ما را محکوم به امضای قرارداد سبک با این مربی کند. البته من نمی‌دانم دلیل آن‌که می‌گویند برانکو از باشگاه جدا می‌شود، چیست و این سؤال را باید از مدیران فعلی باشگاه بپرسید ولی از کار خودم اطمینان کامل دارم و اسناد و مدارک آن در باشگاه و سازمان لیگ نیز وجود دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنگی

      خبر ورزشی شماها هم یتیم شدین دیگه کی هست ناهار مجانی بده ببرین سر سفره زن و بچه ات

    • بدون نام

      عرب خیلی غلط اضافی میکنه. خاک بر سرش

    • رضا

      چرا مدتی است جامعه وفرهنگ ورزشی باشگاه های ما ایرانیان دچار خوش استقبالی و بد بدرقه ای شده است!؟مثلا همین برانکو زحمات خودش را برای پرسپولیس کشید و چندین قهرمانی آورد اندوخته های خودش را صرف باشگاه کرد حالا که رفته کاری کنیم با خاطره خوب وجشن تشکر برود نه اینکه فراری دهیم؟فرض کنیم او را برگرداندیم فکر میکنید مربی خوبی دیگر بشود و همان انسان قبلی باشد!؟اینقدر احساساتی برخورد نکنید .

    • پرویز

      عربستان همانطوزیکه کمبود نفت ایران را در بازار تامین می کند به همین صورت غرامت برانکو را هم به پرسپولیس خواهد پرداخت برانکو به خاطر پیشنهاد اغوا کننده پرسپولیس را ترک کرد بگذرید برود و شکایت کنید تا از عربستان غرامت بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج