۸۷۶۳۹۸
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

وزارت بهداشت: کمبود شدید دارو نداریم

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کمبود دارو در ایران کمتر از شاخص های جهانی است گفت: اقداماتی برای تامین داروی مورد نیاز مردم انجام شده ، در شرایط فعلی کمبود دارویی در کشور ما کمتر از یک درصد است و با کمبود شدیدی در این زمینه مواجه نیستیم.

ایرنا: دکتر ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت روز چهارشنبه در نشست مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبیین سیاست‌های کلان وزارت بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت، یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو را در تمامی نقاط دنیا تایید می‌کند، این میزان در ایران نیز با وجود تمام تحریم‌ها کمتر ازیک و نیم درصد از مجموع سه هزار و ۶۰۰ قلم دارو است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: به عنوان یک معیار، در همه دنیا و حتی کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی یک تا یک و نیم درصد کمبود دارو اجتناب ناپذیر می‌دانند. در حال حاضر و با توجه به شرایطی که کشور با آن مواجه است، کمبود دارویی ما کمتر از یک درصد است.

به گفته این مقام مسوول البته کمبود هر یک قلم دارو هم می‌تواند تعدادی از هموطنان را به مشکل بیندازد اما با توجه به وضعیت کشورهای دیگر این وضعیت قابل قبول است.

وزارت بهداشت: کمبود شدید دارو نداریم

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در این حوزه این است که در حال حاضر اجازه ورود مشابه خارجی داروهای تولید داخل داده نمی‌شود، ضمن اینکه ممکن است گاهی تجویز شود و یا برخی از مردم انتظار تأمین این داروها را داشته باشند.

حریرچی افزود: هر داروی تولید داخل که وارد بازار دارویی می‌شود و تاییدیه وزارت بهداشت را دارد، از تمام استانداردهای لازم برخوردار با کیفیت و اثربخشی لازم است، بنابراین واردات داروهای مشابه تولید داخل، خط قرمز وزارت بهداشت است.

وی گفت: با وجود مشکلات ارزی و فشارهای تحمیلی علیه کشور و با توجه به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست وزارت بهداشت به گونه‌ای تبیین شده که داروهایی که نمونه ایرانی دارد، وارد نشود.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: عمده داروهای مصرفی بیماران خاص تولید داخل است و چهار داروی جدید نیز در روزهای اخیر به مجموعه دارویی اضافه شده، بعضی داروهای این بیماران هنوز در کشور تولید نشده‌اند یا نسبت به میزان مصرفی که دارند تولید آنها توجیه اقتصادی ندارد.

وی همچنین بیان داشت: در سایر حوزه‌ها نیز نهضت خدمات‌رسانی به مردم همسو با اهداف طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و گسترش خدمات‌رسانی به مردم با کمترین تعرفه دولتی ادامه دارد و در زمینه خدمات سرپایی و بستری، بخش دولتی بیش از پیش خود را آماده کرده و امکانات به نحوی بسیج شده تا کمترین تعرفه‌ها لحاظ شود.

حریرچی اضافه کرد: بخش خصوصی نیز با وجود تورم با وزارت بهداشت و دولت همدلی داشته و امسال شاهد افزایش جزئی تعرفه‌ها در این بخش بوده‌ایم.

وی با تشریح برخی از اهداف طرح تحول سلامت گفت: در سال ۹۱ با وجود تورم شدید در کشور و در چند سال منتهی به طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم ۵۴ تا ۵۸ درصد بود که در حال حاضر این میزان به ۳۵ درصد رسیده است، هدف گذاری دراین عرصه این است که حتی از پرداختی ها به میزان ۵ درصد کاهش دهیم.

این مقام وزارت بهداشت درباره هزیه‌های طرح تحول سلامت افزود: با تامین هزینه‌های طرح تحول سلامت، حمایت مالی از بیماران و عدم ارجاع آنها به خارج از بیمارستان و تامین پزشکان متخصص برای مناطق محروم با توجه به تعهد دولت و مجلس انجام خواهد شد.

معاون کل وزیر بهداشت با تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه در اجرای سیاست‌های جدید وزارت بهداشت، یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که به همین منظور تلاش داریم برای ارزیابی بیشتر از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز و الگوبرداری از برخی برنامه‌های آن برخی از برنامه‌های عملیاتی این دانشگاه را در کشور اجرایی کنیم.

حریرچی در این نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور خواند که علاوه بر خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان فارس و جنوب کشور در برخی موارد در سطح کشوری یاری‌رسانی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس وزیرتان که میگفت اصلا کمبوددارونداریم....!راست بشین ودروغ بگو!

    • ناشناس

      اگه منظور از کمبود شدید ، آسپرین و استامینفون هستش ، راست میگه . بهتره این سوال رو از بیماران و بیمارستان ها سوال کرد.

    • شهریار

      من فقط اینو میدونم که درست همزمان با تبلیغات شدید مبارزه با فشار خون و تشویق مردم به مراجعه برای تشخیص این مشکل، داروی والسارتان که مورد استفاده قشر عظیمی از این بیماران میباشد در داروخانه ها نایاب شده است.

    • @ S S T E @

      راست میگه داروهای موجود
      قرص سر درد
      قرص دل درد
      قرص اشتها آور
      قرص معده درد
      دیدین همه دارو ها موجود است نگران نباشید

    • بدون نام

      ازاقای وزیر میخاهم بطور ناشناس به چند داروخانه سر بزند تقاضای چند دارو.کند هم از لحاظ دسترسی به دارو هم از لحاظ قیمت تور خدا یک بار برو بعد نظرت را اعلام عادلانه کن

    • بدون نام

      خوب. نتیجه می گیریم پس کمبود خفیف!! دارو داریم! از طرف دیگر قیمت بعضی از داروها چند برابر شده.

    • بدون نام

      شاید برا شما کمبود نیست ولی ما که جز بیماران خاص هستیم همیشه دنبا داروییم اگه کمبود ندارین پس چرا داروخانه ها ندارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج