۸۷۶۴۱۷
۷ نظر
۵۰۴۸
۷ نظر
۵۰۴۸
پ

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

کراس‌اوورها و خودروهای شاسی بلند به علت بدنه بزرگ خود، معمولا دارای موتورهای حجیمی هستند. در این میان برخی از آن‌ها به موتورهای کوچکی مجهز شده‌اند که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

وبسایت جی اس ام: افزایش قیمت سوخت، علاقه به خرید خودرو‌های شاسی بلند و همچنین آلودگی‌های محیط زیستی باعث شد شرکت‌ها مشغول به تولید کراس‌اوور‌های کوچک با قیمت اقتصادی شوند. در این میان علاوه بر ابعاد، موتور مورد استفاده در آن‌ها نیز کوچک شد و همچنین برای آن‌ها فناوری‌های مختلفی مانند سیستم هیبریدی و توربوشارژر نیز در نظر گرفته شد تا قدرت تولیدی افزایش و مصرف سوخت کاهش پیدا کند.

با حذف موتور‌های ۸ سیلندر و یا حتی ۶ سیلندر از خودروها، شرکت‌ها تصمیم گرفتند آن‌ها را مجهز به موتور‌های ۴ سیلندر همراه با توربوشارژر، سوپرشارژر و یا موتور برقی روانه بازار کنند. این موتور‌ها علاوه بر تولید قدرت مناسب، مصرف سوخت بهینه‌ای نیز دارند. موتور برقی کمکی، باعث افزایش مناسب قدرت و گشتاور این خودرو‌ها می‌شود.

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

در حالی که استفاده از موتور‌های کوچک در کراس‌اوور‌های کامپکت تبدیل به یک استاندارد شده است، تعدادی از خودرو‌های شاسی بلند بزرگ مطرح در بازار نیز با موتور‌های کوچکی به فروش می‌رسند. این خودرو‌ها به موتور ۴ و یا ۶ سیلندر مجهز شده‌اند و دیگری خبری از استفاده از موتور‌های ۸ سیلندر در آن‌ها نیست. این موضوع می‌تواند به معنای پایان عمر موتور‌های ۸ سیلندر باشد. در ادامه برای آشنایی با ۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور کوچک، با ما همراه باشید.

ولوو XC۹۰

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

ولوو XC۹۰ به صورت سفارشی با موتور ۶ و یا ۸ سیلندر در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرد. راننده تنها می‌تواند این خودرو را با موتور ۴ سیلندر سفارش دهد که البته در مدل‌های مختلف به فروش می‌رسد. تمام تریم‌های این خودرو به یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژر ۲.۰ لیتری مجهز شده‌اند که قادر به تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت است. مدل پایه این خودروی سوئدی تنها دارای این موتور ۲.۰ لیتری است. مدل بالاتر از یک موتور ۴ سیلندر به همراه دو موتور برقی و باتری بهره می‌برد. در مدل T۶ شاهد حضور یک سوپرشارژر و توربوشارژر هستیم. قدرت تولیدی موتور در این تریم برابر با ۳۱۶ اسب بخار است که البته این قدرت در مدل پلاگین هیبریدی ولوو XC۹۰ به عدد قابل توجه ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد.

آئودی Q۷

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

این خودروی آلمانی به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته خودکار وارد بازار شده است. خریداران در این خودرو تنها به موتور‌های ۴ و ۶ سیلندر دسترسی دارد. موتور ۴ سیلندر آئودی Q۷ همراه با توربوشارژر قادر به تولید ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. یکی از نکات جالب در رابطه با این خودروی آئودی، مصرف سوخت یکسان نمونه مجهز به موتور ۴ سیلندر و ۶ سیلندر آن بر اساس اعلام EPA است.

جیپ رانگلر

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

نسل جدید جیپ رانگلر با موتور ۶ سیلندر به بازار عرضه می‌شود؛ با این حال بسیاری از افراد به دنبال اطلاع از عملکرد موتور ۴ سیلندر این خودروی جذاب هستند. این خودرو به یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است. این موتور‌ها علاوه بر تولید قدرت مناسب، مصرف سوخت کمی را نیز برای خودروی تولیدی جیپ به همراه دارند. بر اساس اعلام EPA، مصرف سوخت جیپ رانگلر با موتور ۴ سیلندر و موتور برقی در حالت ترکیبی برابر با ۹.۸ لیتر است.

رنجرور اسپرت P۴۰۰E

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

رنجرور همیشه به استفاده از موتور‌های ۸ سیلندر قدرتمند در خودرو‌های تولیدی خود مشهور بوده است؛ با این حال مدل‌های پلاگین هیبریدی جدید آن به این موتور‌ها مجهز نشده‌اند و از گشتاور تولیدی موتور‌های برقی برای افزایش عملکرد خود استفاده می‌کنند. یکی از این محصولات، رنجرور اسپرت P۴۰۰E بوده که از یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ به همراه یک موتور بنزینی بهره می‌برد. موتور بنزینی ۲.۰ لیتری این خودرو قادر به تولید ۲۹۶ اسب بخار قدرت است و موتور برقی آن نیز می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید کند.

راننده رنجرور اسپرت P۴۰۰E به ۳۹۸ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور دسترسی پیدا می‌کند که می‌تواند برای وی رضایت‌بخش باشد. مدل پلاگین هیبریدی رنجرور اسپرت در مقایسه با نمونه‌های دیزلی و همچنین مدل مجهز به موتور ۶ سیلندر، قدرت بیشتری در اختیار راننده قرار می‌دهد.

فولکس واگن اطلس

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

فولکس واگن فعالیت خود در بخش خودرو‌های شاسی بلند را افزایش داده است؛ با این حال سعی کرده یک روند ساده را پیش بگیرد. در همین راستا، فولکس واگن اطلس تنها با دو موتور روانه بازار شده است. خریداران می‌توانند این خودروی شاسی بلند فول سایز را با موتور ۴ سیلندر و یا ۶ سیلندر سفارش دهند که به ترتیب قدرتی برابر با ۲۳۵ و ۲۷۶ اسب بخار تولید می‌کنند. هر دو نمونه این خودروی آلمانی با گیربکس خودکار ۸ سرعته به فروش می‌رسند؛ با این حال برای دسترسی به سیستم چهار چرخ محرک باید مدل مجهز به موتور ۶ سیلندر آن را سفارش دهید.

مرسدس بنز GLE ۳۵۰

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

نسل چهارم مرسدس بنز GLE در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود. مرسدس بنز GLE ۳۵۰ قدرت خود را توسط یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری تامین می‌کند. این موتور همراه با توربوشارژر قادر به تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. مدل گران‌تر این خودروی آلمانی، GLE ۴۵۰ به موتور ۶ سیلندر خطی با امکان تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این خودرو از ژانراتور/استارتر ۴۸ ولتی بهره می‌برد که ۲۱ اسب بخار به قدرت تولیدی موتور اضافه می‌کند.

جی‌ام‌سی آکادیا

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

نسل جدید جمس آکادیا در گذشته نه چندان دور به صورت رسمی معرفی شد. این خودروی آمریکایی با موتور‌های متنوعی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل ۲۰۲۰ این کراس‌اوور با موتور ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری به فروش می‌رسد. نمونه پایه جمس آکادیا مدل ۲۰۲۰ با موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری از راه می‌رسد که قادر به تولید ۱۹۳ اسب بخار قدرت است. موتور توربوشارژر این خودرو قدرتی برابر با ۲۳۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

تویوتا لندکروز پرادو

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

این خودروی ژاپنی در کشور ایالات متحده آمریکا با نام لکسوس GX ۴۶۰ به فروش می‌رسد. این خودرو در بازار آمریکا با موتور ۴ سیلندر دیزلی عرضه نمی‌شود؛ با این حال خریداران در سایر کشور‌ها به آن دسترسی دارند. تویوتا پرادو با توجه به بازار هدف، با موتور‌های مختلف و همچنین گیربکس‌های متنوعی به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با ۱۷۵ اسب بخار تولید می‌کند؛ با این حال میزان گشتاور تولیدی آن به ۴۵۰ نیوتن متر می‌رسد.

مزدا CX-۹

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

در خودرو‌های شاسی بلند با سه ردیف صندلی، موتور‌های ۶ سیلندر حکمرانی می‌کردند تا اینکه شرکت‌ها تصمیم به استفاده از موتور ۴ سیلندر در محصولات تولیدی خود گرفتند. یکی از این خودروها، مزدا CX-۹ است. این خودروی شاسی بلند بزرگ ژاپنی تنها با یک موتور و آن هم موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوشارژ به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با ۲۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۲۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد که مزدا آن را کافی می‌داند.

فورد اکسپلورر

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

فورد زودتر از رقیبان خود تصمیم به استفاده از موتور‌های کوچک همراه با توربوشارژر در خودرو‌های خود گرفت که در این میان می‌توان به موتور ۶ سیلندر Ecoboost اشاره کرد. این موتور ۶ سیلندر همراه با توربوشارژر دوقلو در تریم اسپرت و پلاتینیوم فورد اکسپلورر مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که خواهان پرداخت هزینه کمتری باشید، می‌توانید تریم‌های ارزان‌تر این خودرو با موتور ۴ سیلندر را سفارش دهد. این موتور همراه با توربوشارژر قادر به تولید ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است که مناسب به نظر می‌رسد.

میتسوبیشی اوتلندر

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

اوتلندر را باید در حال حاضر یکی از خودرو‌های جذاب میتسوبیشی دانست. این خودرو در نمونه‌های مختلف به فروش می‌رسد که برای مثال می‌توان به مدل پلاگین هیبریدی آن اشاره کرد. این خودروی ژاپنی در مدل مجهز به موتور ۶ سیلندر با سیستم چهار چرخ محرک Super All-Wheel Control میتسوبیشی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. یکی از تریم‌های این کراس‌اوور با موتور ۴ سیلندر و گیربکس خودکار CVT به فروش می‌رسد.

سوبارو Ascent

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

سوبارو اسنت در تریم‌های مختلف با ویژگی‌های متنوعی به فروش می‌رسد؛ با این حال تمام آن‌ها دارای موتور ۴ سیلندر تخت به همراه گیربکس خودکار CVT هستند. در حالی که این خودرو از سیستم‌های مناسبی مانند سیستم چهار چرخ محرک سوبارو بهره می‌برد، موتور آن می‌تواند برای خریدار آزاردهنده باشد، مخصوصا زمانی که بخواهد به پدال گاز فشار زیادی وارد کند!

تویوتا هایلندر

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

در حالی که تویوتا هایلندر بیش از یک خودرو با ۳ ردیف صندلی است، مدل پایه آن با یک موتور ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری به فروش می‌رسد که ناامیدکننده است. در صورتی که خواهان هایلندر واقعی هستید، اما مصرف سوخت آن برای شما اهمیت بالایی دارد، پیشنهاد می‌کنیم تا اواخر سال جاری میلادی برای عرضه نمونه هیبریدی این خودرو با موتور ۴ سیلندر صبر کنید.

فولکس واگن تیگوان

۱۴ کراس‌اوور بزرگ مجهز به موتور‌های کوچک!

در حالی که فولکس واگن تیگوان در مقایسه با فولکس واگن اطلس ابعاد کوچک‌تری دارد، در مقایسه با نسل گذشته خود بزرگتر شده است. مانند نماینده مزدا CX-۹، این خودروی آلمانی نیز تنها با یک موتور ۴ سیلندر توربوشارژ به فروش می‌رسد. این موتور قدرتی برابر با ۱۸۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۰۰ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در حالی که قدرت تولیدی این موتور در مقایسه با موتور مورد استفاده در مزدا CX-۹ کمتر است، باید به تفاوت ابعاد این دو کراس‌اوور نیز توجه کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی انگیزه

      آرزو این ماشینا رو ک باید ب گور ببریم چون زاده ایرانیم

    • بدون نام

      . . . پرادو رو تو امریکا به اسم لکسوز میفروشن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اول برو اسم لکسوس را یاد بگیر بعد نظر بده

      • .

        تو ایران هم همینطور

    • اکبر

      کدام اینها در بازار ایران معمول هستن, چرا فقط مقاله ها رو کپی میکنید.

    • بدون نام

      تیگوان ۴۵۰۰۰ دلاری ک اگه با دلار هزار تومن حساب کنیم میشه ۴۵ ملیون اوتوقت اینجا قیمتش ۱ ملیلیارده....

    • mahdi

      به نظر من اگه قرار باشه فقط مطالبی منتشر بشه که تو ایران قابل دسترس باشه، بخش تکنولوژی ماهی ۲ تا مطلب خواهد داشت اونم در صورتی که خوش شانس باشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج