۸۷۷۳۴۷
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

شهردار تهران: «مال»‌ها ارزش‌های شهر نیستند

شهردار تهران با تاکید بر لزوم حفظ هویت تاریخی هر یک از دستگاه‌ها گفت: موضوعاتی که سیر تحول و تغییرات شهر را به نمایش می‌گذارند، ارزش‌های شهر محسوب می‌شوند.

ایسنا: پیروز حناچی، شهردار تهران در افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت تهران گفت: بسیار خوشحالم که فضایی فراهم شده که به یکی از ارزش‌های شهر تهران بپردازیم و برای دیدگان عمومی آن را باز کنیم. امروز یکی از دستگاه‌های متولی درخصوص بازگشایی این موزه توانسته با تلاش مؤثر یکی از صفحات شناسنامه خود را که هویت حوزه نفت محسوب می‌شود به نمایش دیدگان عمومی بگذارد.

وی افزود: نفت نعمت الهی‌ای است که بخش عمده کشور به واسطه این موهبت ساخته شده است و نقش مهمی در توسعه کشور داشته است. از این رو باید از همه کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند از جمله وزیر و معاونان و دست‌اندرکاران حوزه نفت تشکر کنم.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این سوال که اگر از شهروندان تهران پرسیده شود که ارزش‌های این شهر چیست، گفت: شاید عده‌ای از شهروندان عنوان کنند که مال‌های تجاری و ساختمان‌های بلند که ساخته شده‌اند ارزش‌های شهر تهران هستند البته این ساختمان‌ها لازمه زندگی شهری است ولی ارزش‌های شهر تهران قلمداد نمی‌شوند و بسیاری از آنها تنها مسئولیتی برای نگهداری بر دوش مدیریت شهری می‌گذارند.

شهردار تهران: «مال»‌ها ارزش‌های شهر نیستند

حناچی ادامه داد: بی‌تردید ارزش‌های شهر، تعداد صفحات شناسنامه و هویت شهر هستند؛ موضوعاتی‌اند که بر روی سیر تحول شهر و تغییرات آن اثرگذار بوده‌اند که امروز ما در کنار یکی از این ارزش‌های شهر قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: از ۱۰ پمپ بنزین نسل اول، سه پمپ بنزین در شهر تهران باقی مانده بود که از آنها از بین رفت، یکی دیگر در خیابان ۱۵ خرداد هنوز مشغول سرویس‌دهی به شهروندان است و یکی دیگر به موزه پمپ بنزین تبدیل شده است. امیدوارم در دوره معاصر از این نگاه که صنعت را به بخش موزه‌ای تبدیل کنیم بتوانیم بهره مناسبی بگیریم و خاطرات خوبی از تهران را که در حقیقت هویت این شهر است، باقی بگذاریم. از همین رو به نمایندگی از شورا و شهرداری تهران و مردم تهران از این اقدام قدردانی می‌کنم چراکه این اقدام به خوبی برگ‌های شناسنامه صنعت نفت را ماندگار می‌کند و از سوی دیگر توجه به یکی از جاذبه‌های حوزه نفت است.

شهردار تهران با تاکید بر تبدیل فضاهای صنعتی به فضاهای قابل استفاده موزه‌ای گفت: یکی از روش‌هایی که بسیار مفید و مؤثر بوده است، همین تبدیل فضاهای صنعتی به فضاهای موزه‌ای است که تجربه‌های زیادی در دنیا به این شکل وجود دارد و در ایران نیز فرهنگسرای بهمن و کارخانه آب جوی شمس را به عنوان تجربه داشته‌ایم.

حناچی تاکید کرد: به عنوان شهردار تهران از وزارت نفت، بانک ملی و ارتش به دلیل آنکه فضاهای خود را به روی مردم باز کرده‌اند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم همه دستگاه‌ها برگه‌های شناسنامه‌ای هویت خود را حفظ کنند. بی‌تردید امروز شهرهای دنیا با این ارزش‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران در پایان افتتاح این موزه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت نفت کمک خود را درخصوص خرید واگن‌ها از محل صرفه‌جویی از مصرف انرژی چه زمانی به شهرداری تهران پرداخت می‌کند، گفت: این موضوع در حال پیگیری است تا بتوانیم از این محل برای خرید واگن‌های مترو شهر تهران اقدام کنیم. به محض اینکه این موضوع به نتیجه برسد آن را اعلام خواهیم کرد.

وی درخصوص اجرای طرح جدید محدوده کاهش آلودگی هوا در نخستین روز آن گفت: ۸۰ درصد آلودگی تهران برای سوخت فسیلی است که ۴۰ درصد آن مربوط به خودروهای شخصی می‌شود. لذا جهت‌گیری ما در راستای کاهش استفاده از خودرو شخصی و توسعه حمل‌ونقل عمومی است و در این مسیر همه باید همکاری کنیم و استفاده از خودروهای شخصی را کاهش دهیم.

حناچی در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم خرید آسفالت از شرکت‌های تولید آسفالت توسط شهرداری و بیکار شدن آنها نیز گفت: شهرداری تولید آسفالت خود را افزایش نداده اما شرکت‌ها نیز باید بدانند که آسفالت را به قیمت واقعی به شهرداری بفروشند. بی‌تردید شهرداری رقیب بخش خصوصی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • انصاف خان

      جناب حناچی محترم . شما و شورای شهر ماموریتی جز گران کردن طرح ترافیک و اختراع محدوده آلودگی مضحک نداشتید که انجام دادید . معاینه فنی برتر که دیگه کلا خنده دار بود . در حالیکه که خودتون میدونید علت آلودگی فقط ناوگان حمل و نقل عمومیه ولی اصرار در تخلیه جیب مردم دارید .

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        داداش طرح ترافیک قدم اول بود
        حال قدم دوم اگر دقت کرده باشی پمپ بنزینها مشکوک هستن جای ۲۰ لیتر ۱۷ لیتر هم نمیدهند
        این دستور دوم حنا جان است

      • BETOOCHI

        حنا چی دست خودش نیست به او مردم را آزار بده و به هر طریقی میتوانی از مردم پول بگیری حنا آخر عاقبت خوبی برای تو در انجیل نمیبزنم

    • بدون نام

      شهری که شهردارش تو باشی خدا به داد مردم آن شهر برسد که به خاطر نفس کشیدن باید به تو عوارض بدهند

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAA

        واقعا با چه مجوزی این دوچرخه سوار را شهردار کردن
        البته میگویند قبل از اینکه شهردار شود دوچرخه سازی داشته باید تحقیق شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج