جاباما
۸۷۷۸۶۷
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

رسانه‌های ایتالیا: ایرانی‌ها دیوانه مربیان ما شده‌اند!

کم‌کم همه رفتن برانکو را باور کرده‌اند. مسئولان باشگاه هم سرانجام از خواب بیدار شده‌اند و در هیاهوی جذب سرمربی جدید هستند.

فرهیختگان: کم‌کم همه رفتن برانکو را باور کرده‌اند. مسئولان باشگاه هم سرانجام از خواب بیدار شده‌اند و در هیاهوی جذب سرمربی جدید هستند. در این بین با فرشاد احمدزاده قرارداد می‌بندند تا هواداران را عصبی‌تر کنند. بعد از ناکامی در پروژه یحیی و موج منفی نسبت به افشین قطبی و علی دایی، اعلام شد سرمربی بعدی سرخ‌پوشان قطعا خارجی خواهد بود.

چندین اسم در کنار هم ردیف شد؛ الکساندر نوری، یکی دو کروات و سه مربی ایتالیایی. کروات‌ها دو دهه‌ای می‌شود که به فوتبال ایران سنجاق شده‌اند و دیگر حضورشان در هیچ تیمی نمی‌تواند باعث تعجب شود، اما نکته عجیب کاندیداتوری سه ایتالیایی در لیست مورد نظر مدیران باشگاه پرسپولیس است. مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که به یکباره مربی‌های «سرزمین چکمه‌گونه» محبوب شده‌اند. استقلال از بین چند گزینه که اکثرا ایتالیایی بودند سرانجام به آندره‌آ استراماچونی رسید و با او قرارداد بست.

چند روز بعد از این انتخاب، نوبت به رقیب سنتی آبی‌پوشان رسیده تا در جست‌وجوی ایتالیایی‌ها باشد. اتفاقی که تعجب رسانه‌های خود کشور مذکور را هم در پی داشته است. والتر زنگا، ماسیمو کاررا و جیانی دی‌بیازی، سه ایتالیایی مدنظر پرسپولیس هستند که باید دید کدام‌یک از آنها برای هدایت سرخ‌پوشان برگزیده می‌شود.

ایرانی‌ها دیوانه مربیان ایتالیایی

در ادامه نگاهی به رسانه‌های ایتالیایی می‌اندازیم تا ببینیم درباره این شایعه چه گفته‌اند. اکثریت نگاه‌ها از سوی رسانه‌های معتبر ایتالیایی به سمت والتر زنگا بوده و کاررا و دی‌بیازی کمتر مورد توجه بودند. با این حال حرف اصلی نشریات و سایت‌های ورزشی ایتالیا این بوده که باید به‌زودی منتظر یک دربی تمام‌ایتالیایی در شهرآورد بزرگ تهران باشیم.

همه‌چیز از «نیکولا شیرا» استارت خورد. خبرنگار ورزشی سایت گازتا دلو ‌اسپورت که از علاقه پرسپولیس به والتر زنگا نوشت. در ادامه دیگر رسانه‌های مطرح ایتالیا هم پی ماجرا را گرفتند و به یافته‌های جدیدی رسیدند و حتی کار به جایی رسید که یکی دو سایت چینی ازجمله شینهوا به ماسیمو کاررا و والتر زنگا به‌عنوان جدی‌ترین گزینه‌های تیم تهرانی اشاره کند.

سایت منتسب به اینتر تیتر زد: «ایرانی‌ها دیوانه مربیان ایتالیایی!» این سایت محلی به اینتری بودن زنگا و استراماچونی اشاره کرده است و اینکه با حضور زنگای ۵۹ ساله باید منتظر یک دربی ایتالیایی در پایتخت ایران باشیم. آنها بر این باورند که مدیران ورزشی ایران علاقه زیادی به مربیان ایتالیایی دارند و بعد از حضور استراماچونی در استقلال، دیگر تیم بزرگ پایتخت هم به صرافت افتاده یک مربی ایتالیایی را به خدمت بگیرد. در ادامه این سایت به اوضاع و احوال پرسپولیس پرداخته و اینکه آنها بعد از رفتن برانکو به دنبال یک مربی خارجی هستند.

استرامازنگا؛ دربی ایتالیایی در تهران؟

کالچیو مرکاتو گفت: «ایران، نه‌فقط استرا؛ به زنگا هم پیشنهاد شد. بعد از انتخاب استراماچونی به‌عنوان سرمربی استقلال حالا والتر زنگا جدی‌ترین گزینه پرسپولیس برای سرمربیگری این تیم پایتخت‌نشین به حساب می‌آید.» توتو مرکاتو نیز در خبری کوتاه، نوید یک دربی‌ تمام‌ایتالیایی را در تهران داد: «دربی ایتالیایی در تهران؟ پرسپولیس علاقه‌مند به زنگا»

یک سایت ایتالیایی به نام «دربی دربی دربی» کمی جامع‌تر به قضیه نگاه کرد. آنها بعد از شرح ماوقعی از ماجرا و بازنشر صحبت‌های نیکولا شیرا، گزارش را به سمت‌وسویی بردند که در ادامه می‌خوانید: «استرامازنگا؛ دربی جدیدی در راه است؟ زمانی که استراماچونی سرمربی اینتر شد، والتر زنگا هم یک گزینه به حساب می‌آمد. هر دوی آنها اینتری هستند و آرزو داشتند مقابل میلان قرار بگیرند و تیم‌شان را به پیروزی برسانند.

با این حال گویا باید منتظر یک اتفاق عجیب و جدید باشیم. آنها نه در یک جبهه بلکه باید مقابل هم یک دربی را برگزار کنند. در قالب دو تیم قرمز و آبی به نام‌های پرسپولیس و استقلال. استراماچونی سرمربی تیم ‌آبی‌پوش شده و زنگا مورد توجه تیم قرمزپوش است. دربی تهران یکی از بزرگ‌ترین دربی‌های آسیا و جهان به شمار می‌رود و حساسیت زیادی دارد. به نظر می‌رسد زنگا مشکلی برای قبول هدایت پرسپولیس نداشته باشد.»

زنگا در ایتالیا گوی سبقت را ربود

همان‌طور که پیشتر گفته شد اکثر نگاه‌ها به سمت والتر زنگا بوده است، اما کاررا و دی‌بیازی اگر شانس‌شان برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس بیشتر نباشد؛ کمتر از گلر سابق تیم ملی ایتالیا نیست. به غیر از شینهوای چین، سایت اسپورت‌نیوز هم از حضور احتمالی کاررا روی نیمکت پرسپولیس خبر داد.

در این گزارش به سابقه کاررا اشاره شده و اینکه او توانست بعد از ۱۶ سال اسپارتاک مسکو را به‌عنوان قهرمان لیگ روسیه در فصل ۱۷-۲۰۱۶ برساند. اسپورت‌نیوز همچنین خاطرنشان کرد: «کاررا اواخر سال ۲۰۱۸ از هدایت اسپارتاک کنار رفت و حالا چند ماهی است که بیکار مانده و منتظر پیشنهاد جدیدی است. شاید پرسپولیس باشگاه بعدی او باشد.»

چه شد ایتالیایی‌ها محبوب شدند؟

برای دی‌بیازی تنها توتو مرکاتو بود که احتمال حضورش در پرسپولیس را روی خروجی‌اش قرار داد. آنها با تیتر «پیشنهاد نیمکت پرسپولیس به دی‌بیازی» سراغ این شایعه رفتند. دی‌بیازی را آخرین‌بار در یورو ۲۰۱۶ دیدیم. زمانی که او سرمربی تیم ملی آلبانی بود و در گروه یک به مصاف تیم میزبان یعنی فرانسه رفتند. تازه‌ترین اتفاق پیرامون دی‌بیازی، صحبتی است که درباره امیر رحمانی، مدافع کوزوویی تیم هلاس ورونا انجام داده است.

دی‌بیازی پیش از این، سرمربی این بازیکن در تیم ملی آلبانی بود و از حضورش در تیم تازه صعودکرده به سری A استقبال کرده بود. حال باید دید طی روزهای آینده سرمربی پرسپولیس از بین همین سه نفر انتخاب می‌شود و یک دربی ایتالیایی در پیش خواهد بود یا خیر. مربیان اهل کشور نامبرده به‌شدت این روزها محبوب شده‌اند و مشخص نیست چه شد یکباره این اتفاق رخ داد. با روندی که در پیش گرفته‌شده در ادامه باید شاهد حضور فوتبالیست‌ها و مربیان بیشتری از ایتالیا باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد آوازی

      فقط کار دلالاست ...شک نکنید...توی این مملکت ازبالا تا پایین همه دلالن.

    • بدون نام

      هرچی باشه مربیای ایتالیایی بهتر از کرواتهای ساندویچی هستن

    • حمید چاو

      مربی های ایتالیایی مفت گرون هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج