۸۷۷۹۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ایستاده در غبار؛ روایت این روز‌های فوتسال ایران

اتفاقات رخ داده برای تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال های ایران نشان داد که این رشته مدال آور کشورمان با استرس و نگرانی به حیاتش ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: دومین دوره مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیا به میزبانی تبریز برگزار شد و تیم ملی کشورمان قهرمان دوره قبل این مسابقات متاسفانه در کمال ناباوری به عنوانی بهتر از سومی نرسید.

این موضوع در حالی بود که همگان فکر می‌کردند به دلیل شرایط میزبانی و همچنین آمادگی این تیم ما می‌توانیم به راحتی قهرمان آسیا شویم و با این قهرمانی جایگاه‌ فوتسال ایران در آسیا مستحکم‌تر کنیم اما این تیم حتی نمایش خوبی در حد و اندازه فوتسال ایران در بازی‌های حساس از خود نشان نداد و نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند تا بعد از ناکامی تیم ملی فوتبال برزگسالان، امید و فوتبال ساحلی؛ این‌بار شاهد ناکامی تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال در قهرمانی آسیا باشیم و شاهد حذف چهارمین ستاره از پنجمین ستاره فدراسیون فوتبال نیز باشیم.

*حذف چهارمین ستاره و جدایی مبهم حیدریان از جمع ملی‌پوشان

بعد از بازگشت و ناکامی تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال در مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین علی صانعی سرمربی این تیم به خاطر فشار انتقادات و کسب نتایج ضعیف در این مسابقات استعفا داد. بعد از این استعفا متاسفانه فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال به جای بررسی علل ناکامی در جهت اصلاح نقاط ضعف و استفاده بهینه از تجربیات صانعی در تیم‌های ملی، بلافاصله استعفایش را قبول و به محض استعفا محمدرضا حیدریان را به عنوان گزینه سرمربیگری این تیم انتخاب کردند؛ حیدریان در مدت کوتاهی بازیکنان مدنظرش را معرفی و کارش را در تیم ملی شروع می‌کند، اما به یکباره خبری در خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد و حمید شاندیزی به عنوان جایگزین حیدریان در تیم ملی زیر ۲۰ سال معرفی می‌شود که تا به امروز مشخص نشده دلیل رفتن حیدریان اسطوره فوتسال ایران و آسیا و جایگزینی شاندیزی چه بوده است.

شاندیزی از همان ابتدای شروع کارش در تیم ملی در لیستی جنجالی بازیکنان مورد نظرش را به فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند که مورد اعتراض خیلی از فوتسالی‌ها قرار می‌گیرد. اما هیچ‌کس از مسئولان فدراسیون و کمیته فوتسال توجهی به آن نمی‌کنند و در نهایت این تیم راهی تورنمنت چین تایپه می‌شود و همچنین ۲ بازی با روسیه در ایران برگزار می‌کنند در مجموع نتایج خوبی هم نمی‌گیرند.

*پرهیزکار و حذف چهارمین ستاره از پنجمین ستاره فدراسیون فوتبال

بعد از نتایج ضعیف در این تورنمنت‌ها حمید شاندیزی سرمربی این تیم از پاسخ دادن به این نتایج ضعیف و ضعف‌های موجود در تیم ملی امتناع می‌کند و حتی پرهیزکار سرپرست کمیته فوتسال بعد از نتایج ضعیف مقابل روسیه در ایران در یک اقدام غیر کارشناسانه در مصاحبه‌ای این نتیجه ضعیف را اینگونه توجیح می‌کند. قرار است تیم ملی در بازی‌های آسیایی حاضر شوند و تیم‌های آسیایی در سطح روسیه نیستند سوالی که باید حالا شخص پرهیزکار پاسخگو باشد آیا تیم‌های تیم‌های آسیایی در سطح روسیه هستند؟ همه در این مسابقات دیدندکه فوتسال آسیا خیلی پیشرفت کرده است.

خبرگزاری فارس قبل از شروع مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال آسیایی در تبریز در چند گزارش اختصاصی این موضوع را بر حسب وظیفه رسانه ای خود اطلاع رسانی کرده که می توانید لینک‌های آن را در ذیل گزارش بخوانید.

*تصمیم غیرفنی شاندیزی و حذف از قهرمانی آسیا

تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال در مسابقات تبریز در گروه چهارم با تیم‌های هنگ کنگ و افغانستان همگروه شد؛ همه فکر می‌کردند ایران در گروه آسانی قرار دارد تیم ملی از بدو شروع این مسابقات عملکرد خوبی نداشت و برای اولین بار بود که همه ما منتظر سوت پایان هر مسابقه بودیم، اما بالاخره در مرحله گروهی توانستیم در یک بازی ضعیف و پیروزی خفیف مقابل افغانستان به مرحله یک هشتم صعود کنیم و به عنوان صدرنشین به مصاف لبنان برویم.

متاسفانه در این بازی هم عملکرد خوبی نداشتیم و با شکست این تیم راهی یک چهارم و حریف ژاپن در این مرحله شدیم. البته در بازی روبروی ژاپن نمایش نسبتا بهتری به ۳ بازی قبل داشتیم و در حالی‌که تیم ملی تا ۳۰ ثانیه پیش از اتمام بازی ۴ بر ۳ جلو بود متاسفانه در تصمیمی غیرفنی از طرف شاندیزی، وقت استراحت اعلام می‌شود که این موضوع باعث شد که این بازی به تساوی کشیده و در نهایت در وقت‌های اضافه تیم ملی با شکست سنگین ۸ بر ۴ مقابل ژاپن از فینال این مسابقات جا بماند.

بعد از این شکست سنگین در مرحله رده‌بندی به مصاف اندونزی رفتیم و در یک بازی خوب و فوتسالی در حد اندازه ایران توانستند این تیم را ۹ بر یک شکست دهند و عنوان سومی این رقابتها را بدست آورد.

*استرسی که هیچگاه به آن توجهی نشد

البته طبق اخبار بدست آمده، در این مسابقات عدم تعامل شاندیزی با کادر فنی تیم ملی فوتسال بزرگسالان و کادر فنی خودش باعث دلخوری‌هایی بین آنها شده است که اگر این موضوع صحت داشته باشد بدون شک یکی از عواملی که باعث شده کسب این نتایج بوده همین مسئله می‌تواند باشد مسئله مهمی که هیچگاه به آن توجهی نشد.
بحث دیگر استرس بازیکنان جوان تیم زیر ۲۰ سال بوده که کادرفنی نتوانستند در کم کردن استراس بازیکنان کاری را انجام دهند.

*پیشکسوتان فوتسال در انزوا!

البته این ناکامی همانطور که در اوایل گزارش گفتیم دلایل دیگری هم دارد؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بدون مشورت از پیشکسوتان فوتسال دست به تغییراتی در کمیته فوتسال می‌زند. البته نمی‌توان از نقش ساکت دبیرکل سابق فدراسیون نیز در این میان غافل بود. به قول بعضی از پیشکسوتان فوتسال و حسین شمس تمام تصمیماتی که ساکت در فدراسیون می‌گیرد، حرف اول و آخر است و باید اجرایی شود و تمام انتخابات و انتصابات فوتسال با نظر و مشورت ساکت است.

* آسیب به دلیل تصمیمات عجولانه

اتفاقات و تصمیمات یک طرفه فدراسیون فوتبال و انتخابهای پی‌درپی آنها در کمیته فوتسال باعث شده که هیچ‌کسی در این کمیته حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نباشند و این کمیته فقط پاسخگوی فدراسیون باشد. باز هم تکرار می‌کنیم تصمیمات یک طرفه فدراسیون فوتبال قطعا می‌تواند در آینده به فوتسال آسیب بزند و مثل فوتبال ساحلی و تیم ملی فوتبال و تیم ملی زیر ۲۰ سال از حضور در مرحله نهایی جا بماند.

*زنگ خطر برای فوتسال ایران

البته‌ سوالات زیادی در رابطه با این ناکامی‌ها وجود دارد که چرا فوتسال ایران که در حال حاضر قهرمان آسیا و سوم دنیاست به این روز دچار شده است؟ مسابقات زیر ۲۰ سال را می‌توان زنگ خطری برای فوتسال ایران دانست که فوتسال آسیا در حال پیشرفت است. تیم ملی بزرگ سالان ایران امسال باید در دو تورنمنت مهم شرکت کند؛ مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۰ و جام ملت‌های آسیا. وقتی که نام ایران در میان است نباید چیزی جز نام ایران برای فدراسیون فوتبال کمیته فوتسال و حتی مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی مهم باشد.

*نباید نامی جز نام ایران مطرح باشد

امیدواریم که هر چه زودتر و قبل از هر آه و افسوسی فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال، کمیته فنی و توسعه فوتسال فوتبال ساحلی در نشستی با پیشکسوتان فوتسال به یک تفاهم کلی برای پیشرفت این رشته ورزشی پر طرفدار برسند و در هر تصمیمی برای پیشرفت فوتسال از نقطه نظرات همدیگر استفاده کنند تا بار دیگر شاهد پیشرفت آن باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج