جاباما
۸۷۷۹۸۸
۲۸ نظر
۵۰۹۶
۲۸ نظر
۵۰۹۶
پ

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا عادات عجیب و غریبی را که انیشتین داشت را به شما معرفی کنیم شاید شما هم همانند او یک نابغه باشید!

برترین‌ها: بعضی‌ها می‌گویند که ذهن‌های بزرگ همانند هم فکر می‌کنند. البته این حرف جای بحث دارد، ولی به نظر می‌رسد که همه آن‌ها یک چیز مشترک داشته باشند: آن‌ها عادت‌های عجیبی دارند. آلبرت انیشتین یکی از باهوش‌ترین افرادی که تا به حال بر روی زمین زندگی کرده است از این قائله مستثنی نیست. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا عادات عجیب و غریبی را که انیشتین داشت را به شما معرفی کنیم شاید شما هم همانند او یک نابغه باشید!

بدون جوراب، همیشه

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

بله، آلبرت انیشتین به دلایلی از جوراب پوشیدن نفرت داشت. او هیچ وقت جوراب نپوشید. او یک بار در نامه‌ای به همسرش السا نوشت که او باید همیشه چکمه‌های بلند بپوشد تا پا‌های لخت و بدون جوراب خود را مخفی نگه دارد؛ و تنها دلیل اینکه چرا آلبرت انیشتین جوراب نمی‌پوشید این بود که او در کودکی زمانی که جوراب می‌پوشید در عرض یک یا دو روز، انگشت بزرگ پایش آن‌ها را سوراخ می‌کرد. این موضوع می‌تواند موضوعی را درباره ذهن آلبرت انیشتین بیان کند: تفکرات او چنان برایش مهم بودند که هیچ موضوعی حتی جوراب‌ها هم ارزش این را نداشتند تا حواس او را پرت کنند. او این موضوع پارگی زود به زود جوراب‌ها را نمی‌توانست تحمل کند، به همین خاطر اصلا دیگر آن‌ها را نپوشید.

ساخت خانه با کارت‌ها

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

عادت دیگری که آلبرت انیشتین در کودکی عادت به انجام آن داشت، ساخت خانه با دسته‌ای از پاسور‌ها و کارت‌ها بود. یک بار حتی او توانست تا یک خانه ۱۴ طبقه را بسازد. اگر تا به حال این کار را انجام داده اید، می‌دانید که چقدر صبر و تمرکز را این کار لازم دارد. البته منظور این نیست که با این کار شما یک نابغه خواهید شد! اما یک نکته مهم درباره این عادت انیشتین وجود دارد که ارزش نگاهی با دقت را دارد. زمانی که مغز ما با چیزی مکانیکی مشغول است، توانایی ما از تفکر انتزاعی و مطلق را آزاد می‌کند. هر چقدر که آن چیز تمرکز بیشتری را لازم داشته باشد، احتمال این توانایی و اثر بیشتر خواهد شد.

نواختن ویولن

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

در حالی که آلبرت انیشتین جواب به شدت به ساخت خانه‌ی کارتی علاقه‌مند بود، با این حال مادرش چندان به این کار علاقه‌مند نبود. او تصمیم گرفت که تمرینی مفیدتر را برای فرزندش انتخاب کند، بنابراین ویولن را انتخاب کرد. در ابتدا انیشتین نمی‌توانست این موضوع را تحمل کند، اما هنگامی که در ۱۳ سالگی او قطعه‌ای از موتزارت را برای اولین بار شنید، عاشق ویولن شد. بعد از آن او هرگز از نواختن ویولن دست نکشید. استراحتی برای مغز بهتر از تغییر نوع فعالیت وجود ندارد. آیا از انجام دادن ریاضی خسته اید، پس نواختن گیتار را امتحان کنید. از نواختن گیتار خسته شدید به گردش و پیاده روی بروید.

خوابیدن ۱۰ ساعت در روز

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

این میزان سه ساعت از میانگین خواب افراد در این روز‌ها بیشتر است. این بدین معنی نیست که انیشتین فردی تنبل و خوابالو بوده است. همهی ما می‌دانیم که یک شب خواب راحت و سالم برای مغز عالی است. اما در کل ۷ تا ۹ ساعت خواب در روز کافی است. با این حال مهم است که بدانید همه ما خصوصیات متفاوتی داریم. برای بعضی از ما ۶ ساعت خواب کافی به نظر می‌رسد در حالی که بعضی‌ها مثل انیشتین ۱۰ ساعت خواب را دوست دارند. او تمام طول عمر خود را به فکر درباره جهان و کائنات اختصاص داد. سوالات شجاعانه‌ای را پرسید و بهترین و روشن‌ترین جواب‌ها را برای آن‌ها پیدا کرد. پس منطقی به نظر می‌رسد که به خواب بیشتری نیاز داشته باشد. انیشتین هم چنین هرروز چرت‌های کوتاه می‌زد. گفته شده برای اینکه چرت‌هایش طولانی نشود، با یک قاشق و بشقاب فلزی روی مبل می‌نشست. اجازه می‌داد خواب برای یک‌لحظه بر او چیره شو و سپس - بوم! با صدای برخورد بشقاب به زمین بیدار می‌شد.

البته این عادت انیشتین برخلاف عادت معمول نابغه‌های بسیاری درباره خواب بوده است. بیشتر آن‌ها عادت‌های عجیبی درباره خواب داشته اند. برای مثال چارلز دیکنز به طور واقعی دچار بی خوابی بود و تنها زمانی به خواب می‌رفت که خورشید طلوع کرده بود! نیکلا تسلا نیز متاسفانه قربانی کابوس‌های شبانه بود و نمی‌توانست به طور معمولی بخوابد. گفته می‌شود که او نیروی خود را با هوابیدن در طول روز بازیابی می‌کرد.

پیاده روی روزانه

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

خواب سالم و تمرین هر روزه در هوای تازه به نظر کلید‌های استعداد و نبوغ به نظر نمی‌رسند. انیشتین از علاقه‌مندان تمرین و ورزش و زندگی سالم نبود. پیاده روی او هیچ ربطی به مزایای اینکار برای سلامتی او نداشت. موضوع این است زمانی که ما راه می‌رویم، ما مشغول نیستیم و مغز ما به حال خودش رها می‌شود. به همین خاطر است که یک پیاده روی خوب می‌تواند شما را در حالت از خود بی خود شدن قرار دهد. این کار به شما اجازه می‌دهد تا آرامش خود را به دست آورید و درباره چیز‌ها از منظر متفاوتی فکر کنید و این دقیقا همان چیزی بود که انیشتین به دنبال آن بود، تغییر روش و جریان فکر کردن.

پذیرش کار روزمره به عنوان یک عادت

انیشتین و عادات عجیب و غریبش!

انیشتین همیشه فکر می‌کرد که کار محقر او در یک اداره دولتی ثبت اختراعات در شهر برن، همه‌ی چیزی است که او می‌خواست. حتی با اینکه حقوق او پایین بود و شغلش به نظر خسته کننده می‌رسید. اما در حقیقت این ملالت همان چیزی بود که انیشتین عاشقش بود. هنگامی که ما کار یکنواختی را انجام می‌دهیم که به مهارت و تسلط خاصی بالایی نیاز ندارد، مغز ما به سرعت آن را می‌پذیرد و با آن منطبق می‌شود. خیلی زود ما یاد می‌گیریم که کار مورد نظر را بدون حتی فکر کردن هم انجام دهیم. این موضوع به تفکرات ما اجازه می‌دهد تا آزادانه از یک مضوع به موضوعی دیگر حرکت کنند.

آیا الگویی در اینجا می‌بینید؟ همه‌ی این عادات تقریبا در یک چیز مشترک جمع می‌شوند. آلبرت انیشتین فرمول خاصی برای نبوغ خود نداشت. او فقط نیاز‌های خود را دنبال می‌کرد. به سادگی، او فقط می‌خواست تا در تفکرات خود، رها و آزاد باشد که به او کمک می‌کرد که تئوری‌های خود را که علم را برای همیشه تغییر داند، کامل کند. البته موضوع مهم‌تر از عادت، بهتر کردن خودتان به صورت مداوم است.

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یشوعا نازرث

      بعد از مرگ انشتین، مغرش رو آزمایش کردند، مغز انیشتین 75 ساله به اندازه مغز یک جوان 29 سالم و فعال بود.
      بدانید، باشد که رستگار شوید.

    • شراره،43ساله وکیل

      این که همیشه یا خواب بوده یا پیاده روی میکرده یا ویولن میزده! پس کی وقت کرد انیشتین بشه!؟ تازه کلی هم مشکل خانوادگی داشت با همسرش با پسرش...
      خدا شانس بده واقعا ، بعضیها مثل گولر فوتبال میمونن که دست آخر گل به اسم اونا به ثبت میرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بد شانس کی بودی؟

    • مهسا

      منتظر نظرات درخشان《 عه منم همینطور 》《وای منم اینجوریم》《 همه رو منم دارم》 ملت عزیزم هستم

      پاسخ ها

      • X

        دقیقا خخخخخ

      • رویا

        دیگه خواب و بدون جوراب و پیاده روی که خب هممون همینیم دیگه خخخخ

      • jennie

        ارهههه زدی وسط خال(:

      • بدون نام

        چقد تو بامزه ای آخخههه

    • nafas

      خخخخ چ جالب

    • نسرين

      مرده با حالي بود راحت و ساده

    • بدون نام

      چقدخوش بهش گذشته...

    • بدون نام

      بجز ویالون زدن دیگه همشو دارم
      واینکه انیشتین سه تا زن طلاق داد و آخرش هم مجرد مرد.
      منم دوتاشو طلاق دادم تا اینجا
      31 ساله هستم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین مرد

    • بدون نام

      عه اینکه جوراب پوشیده
      تو عکس دوم

    • بدون نام

      عکسی که برا پیاده روی زدن

    • دكتر علي چلويي از مشهد

      يكي از اولين نفراتي كه هيتلر از المان با احترام اخراجش كرد ! يك يهودي كه هيتلر معتقد بود روزي به جهان اسيب خواهد زد و چنين هم كرد زمانيكه رابرت اوپنهايمر بمب اتم را پايه ريزي كرد انيشتين به توسعه اين بمب و ساخت بچه چاق كمك شاياني كرد ! علتي كه يك فيزيكدان در حد يك سلبريتي معروف شد ارتباط مستقيم انيشتين با سازمانهاي اطلاعاتي بود! ولي امروز هيچكس از او به عنوان توسعه دهنده سلاح كشتار جمعي نام نميبرد! چرا !؟ چون يك يهودي بود

      پاسخ ها

      • zara

        کاش هیتلر نسل یهودیان رو نابود میکرد هرچی میکشیم از این نظم نوین جهانی و قوم خودپرست یهوده

    • مملی هستم

      مردک روانی

    • بدون نام

      تکراری

    • بدون نام

      جالب بود

    • بدون نام

      چطور دکتر چلویی نیامدند امروز اینشتن نوکر امپریالیسم رو فحش بدهند که از بچگی تمرین کرده بود که بمب بسازه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امدند نبودید :))

    • بدون نام

      تو عکس پیاده روی روزانه جوراب پوشیده.

    • بدون نام

      عادت ماهیانه نداشت؟

    • بدون نام

      اون قدرها عجیب و غریب نبود

    • کیانا

      آقا تو عکس پنجم جوراب پاشه هاااا .... مسئولین رسیدگی کنن

    • بدون نام

      اوف پس پاهاش خیلی بو گند میداده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ب چه نکته ظریفی اشاره کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج