۸۷۸۱۱۱
۳۹ نظر
۵۰۰۷
۳۹ نظر
۵۰۰۷
پ

جهانگیری: نیازمند جراحی اقتصادی هستیم

شصت و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

ایسنا: شصت و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه مهمترین رسالت سازمان برنامه و بودجه تدوین بودجه متناسب با شرایط فعلی برای اداره کشور به نحو مطلوب است، گفت: در شرایطی که منابع بودجه کاهش یافته است، این سازمان رسالت بسیار مهمی بر دوش دارد و همه نهادها، سازمانها و دستگاه ها نیز باید در این مسیر با این سازمان همراه و هماهنگ باشند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه کاهش هزینه ها در شرایط فعلی که با تحریم و محدودیت منابع در بودجه روبرو هستیم، اقدامی اجتناب ناپذیر است، افزود: برای اینکه بتوانیم با وجود همه محدودیت ها، کشور را به نحو مطلوب اداره کنیم، نیازمند جراحی اقتصادی، اصلاح ساختاری در اقتصاد و حذف هزینه های غیرضروری هستیم.

جهانگیری: نیازمند جراحی اقتصادی هستیم

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه توان کارشناسی مطلوبی در کشور برای ارایه راه حل های علمی به منظور برون رفت از مشکلات و چالش ها شکل گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز تفاهم خوبی میان مدیران در همه سطوح و نخبگان برای اصلاحات ساختاری در نظام اقتصادی کشور شکل گرفته است.

جهانگیری تصریح کرد: در اجرای برنامه های کلان اقتصادی و نجات اقتصاد کشور از بیماریهای مزمنی که رنج می برد و حاصل انباشت مشکلات در سال های متمادی است، اجماع سازی و همراهی همه ارکان نظام، دولت و مردم ضروری است تا برنامه ها و راهکارها بتواند در عرصه عمل بخوبی اجرا شوند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور، بهترین فرصت در اختیار سازمان برنامه و بودجه برای کاهش اتکا بودجه به درآمدهای حاصل از فروش نفت فراهم آمده که از ضروریات و اولویت های اساسی کشور است و باید از این فرصت برای پالایش و اصلاح ساختار بودجه استفاده کرد.

وی از سازمان برنامه و بودجه خواست با جدیت برای مهیا کردن شرایط اجرای راهکارهای ارایه شده برای اصلاحات ساختاری در بودجه کشور بویژه در حوزه درآمدها و هزینه های کشور تلاش کند و در عین حال، تاکید کرد: اتخاذ تصمیمات مهم در کشور بویژه در حوزه اقتصاد مربوط به رییس جمهور است که به لحاظ قانونی از طرف مردم مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارد و همه این موضوع را پذیرفته اند و باید تلاش کرد تا برای اجرای برنامه ها و اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور نظر رییس جمهور تأمین شود.

جهانگیری همچنین با تاکید بر اینکه باید از هم اکنون برای بودجه سال 99 کل کشور نیز برنامه ریزی دقیقی در جهت صرفه جویی و کاهش هزینه ها داشته باشیم، خاطر نشان کرد: باید بودجه دستگاه ها و سازمان های غیردولتی که طی سالیان گذشته بی جهت بودجه خود را به دولت متصل کرده اند حذف شود زیرا در شرایطی که بودجه دولت در تنگنا و محدودیت قرار دارد، کمک به این گونه مؤسسات و سازمان ها امری غیرضروری و ناممکن است.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید روی روشها و نظرات کارشناسی که مصلحت کشور را تامین می کند، پافشاری کنیم زیرا تجربه نشان داده که دیگر نمی توان با روش های کنترلی اقتصاد کشور را اداره کرد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده،‌ رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه ستاد گزارشی از منابع و مصارف بودجه دولت در سال 98 ارائه کرد و به تشریح ضرورت های اصلاح بودجه سال جاری و لزوم کاهش هزینه ها در دستگاه های دولتی و تبیین گزینه های پیش رو برای تأمین کسری بودجه و افزایش منابع پرداخت.

نماینده دبیرخانه ستاد همچنین گزارشی از آخرین نسخه طرح اصلاحات ساختاری بودجه بر پایه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با رویکرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به درآمدهای نفتی ارائه کرد و گفت: دستور مقام معظم رهبری، عدم امکان اداره کشور در آینده با استمرار رویه های جاری و الزام تبدیل تهدیدات ناشی از تحریم ها به فرصت انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور از جمله ضرورت های اصلاح ساختاری بودجه است.

وی همچنین قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، حذف کسری بودجه ساختاری و ثبات اقتصاد کلان در قالب کنترل تورم، حفظ تولید و معیشت مردم را از جمله اهداف اصلاح ساختاری بودجه برشمرد و گفت: این اهداف با چند استراتژی کلی نظیر ایجاد درآمدهای پایدار، مدیریت هزینه ها، ثبات سازی اقتصاد و اصلاح ساختارها و نهادها دنبال می شود و در این راستا برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت با تقسیم کار دقیق و منسجم تدوین شده که باید در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه طرح اصلاح ساختاری در اقتصاد کشور را در اختیار همه دستگاه ها قرار دهد تا در جلسه هیات دولت و سپس در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Shahab

      اسحاق جون جان مادرت صبر کن جاي قبلي هنوز التيام پيدا نکرده

      پاسخ ها

      • AABBAASSAA

        وای وای وای وای وای وای
        باز این حرف زد
        مردم با اقتصاد ایران خدا حافظی کنید
        این جراحی که من میبینم ابتدا به ساکن تا مریض جهانگیری را ببیند منهدم خواهد شد.
        دکتر به جای پنس انبر قفلی آورده حال شما تا آخرش را بخوان

    • بدون نام

      جناب جهانگیری چقدردیر؟!
      اگرتیم اقتصادی دولت سواداقتصادی داشت کشوررابه این مرض گرفتارنمیکردین!چهارسال اول دولتتان که یقه گیراحمدی نژادبودید،الان هم بهانه،بهانه تحریم وآمریکاست دولت جنم کنترل وتوزیع محصولات داخل راندارد حالامیخواهدتیغ جراحی بدست گیرد؟! مواظب تیزی تیغ ودستتان باشیدو....!!!

    • بدون نام

      وای بروزی که نجار جراح بشه

      پاسخ ها

      • شانجانی

        جراحی اقتصادی در بیمارستان میلاد افتتاح شد لطفا بشتابید......

    • بدون نام

      تا جراحش کی باشه !!!!!!

    • بدون نام

      تا جراحش کی باشه !!!!!!

    • بدون نام

      اول باید از خورد شروع کنی

    • بدون نام

      شماها افرادی هستید که موقع جراحی اعضای بدن بیمارو برای منفعت خودتون میفروشید

    • بدون نام

      به به زحمت فرمودید ، فقط مواظب باشید زیر عمل فوت نکنه خدای ناکرده، چون مریض خیلی خیلی بد حاله، ۴۰ ساله با سرطان دست و پنجه نرم کرده طفلک. فاتحه مع الصلوات

    • بدون نام

      جناب جهانگیری خیلی دیر بفکر جراحی افتا دید زمانی که کوهی خواری بدبختی گرسنگی فقر تورم بیکاری بر سر ملتی که دورغها وشعارهای پوچ و تو خالی شما وامثال شما را باور داشتن ولی الان دیگر ان جراحی با نخ پوسیده ی شما امکان پذیر نیست چون چیزی برای جراحی نمانده همه توسط صدقه سر دوستان به یغما رفت ما ماندیم و اقتصادی مرده وشعارهای که عوام فریب است البته از دید شما از نگاه ما این یک بازی با مر می هستند که سهمشان از داشتن توسط اقایان و اقا زادهایشان در خارج ویا در کشور ربوده شده بله جناب جهانگیری اتاق عمل الوده است ولایق شما نیست بگذارید مثل همیشه ما ملت نگون بخت را این الودگی که به جان ایران افتاده از بین ببرد

    • بدون نام

      در حرف بله ولی عمل نه

    • غلام

      از تا عمل خیلی راه نه شما اهل عمل هستید نه دیگر به عمر دولت شما کفاف می دهد !!!

    • بی نام

      چطوره از خودت شروع کنی.

    • بدون نام

      جهانگردن
      اگه تواطاق عمل کمک خواسی ما هستیم

    • ایران آزاد

      به نظر بنده ، جهانگیری نیاز به جراحی در اندیشه درونی و سیمای بیرونی خود دارد. جراحی و تحلیل در موضوعات و حوزه های اقتصادی و اجتماعی را به اهلش واگذارد.

    • بدون نام

      دیر نیست پینوکیو

    • محمد

      شدیدا موافقم ... اولین جراح هم خودم هستم

    • فتاح

      اول باید مغزاصلاح طلبان جراحی بشه

    • مهدی

      چند مسئله بسیار مهم است.
      بایستی تولید چند برابر قبل تحریم انجام شود مخصوصا تولیدات صادرات محور.
      با اوپک و تولید کنندگان مطرح جلسه اضطرای تشکیل داد.مسئله همکاری در صادرات نفت ایران مطرح شود.اگر راهکار ندادن.نفت را برای یک دوره کوتاه با تخفیف صادر گردد.
      ارگانهایی که کار موازی انجام میدهند ادغام گردند.
      به سراغ خصوصی سازی رفت و کار و چگونگی واگذاری ها بررسی مجدد گردد.
      خصوصی سازی جدید را صرفا به تعاونی ها واگذار کرد.سیستم توسعه و گسترش آن بایستی در تعاونی ها قابلیت واگذاری را امکان پذیر نماید.
      قیمت گذاری و کنترل قیمت به یک مسئله امنیتی تبدیل گردد.
      از درآمد واسطه ای مالیات واقعی اخذ گردد.
      سیستم توذیع را سامان داد و از شغل های غیر مولد و نا لاززم جلوگیری و به سوی شغل مولد در تعاونی ها هدایت کرد.

    • بدون نام

      جراحی جواب نمیده باید پیوند مغز انجام بدید

    • رحمت

      واقعا تاثیرات دلار 4200 ت راکه معروف به هنر جهانگیری است را شاهدیم که با اقتصاد مملکت چه کرد حالا جناب اقای جهاگیری مواظب چاقوی جراحیتان دراقتصاد باشید خواهشا کار را بکاردان بسپارید همه جراح شدن ودل اقتصاد وطنم پاره طنم را پاره پاره نمودند.......

    • بدون نام

      کار هر کس نیست خرمن کوفتن.....

    • نااشنا

      کاربلد نیستید استعفا بدید

    • بدون نام

      سلام.شمامسوولین باید اول خودتان راجراحی کنید بعد اقتصاد راجراحی کنید.

    • بدون نام

      جهانگیر عجب آدم باشعوری هست داره دوره ریاستش پایان مییابد تازه این آقا یاد افتاد وفهمیده ایران نیاز به جراحی اقتصادی دارد اگر جهانگیری واقعا چیزی میدانست موقع شروع به کار چند سال قبل این حرفو میزد وبعد عمل میکرد حالا عاقلان دانند این آقا از اقتصاد چقدر فهم دارد

    • کاظم کریم

      بهتر است اول دوما را جراحی کنی بعد نوبت جراحی اقتصاد متشکرم که نظر بنده راه کردی

    • بدون نام

      لطفا جراحی رو از حقوقهای خودتون و تمام مسئولین شروع کنید،یعنی حقوقتون رو به حقوق اکثریت جامعه نزدیک کنید،سپس هر بلایی که خواستید سرِ ما بیارید،وقتی شماها پنجاه برابر مردم عادی حقوق میگیرید مشخصه که جراحیه اقتصادی که سهله،اگه قلب و کلیه و مغز اقتصاد رو هم بردارند هیچ تاثیری روی شما نداره!!

    • بدون نام

      اسی تو با اون حسن خالی بند دست از سرمون بردارید نمیخواد اقتصاد را جراحی کنید به اندازه کافی گند زدین

    • بدون نام

      بهترین جالب ترین و دقیق ترین برنامه ها ی اقتصاد مقاومتی دقیقا مردم متوسط وپائین رو هدف گرفته نه رئیس روساو پولدارها رو زیرا اونها خودشون را تافته جدا بافته میدونن

    • منوچهر شمسی

      شما کارتان از جراحی گذشته. باید پیوند اعضاء بزنید اول هم از مغز شروع کنید

    • رحیم

      جراحی خخخخخخخخ بعد از شش سال یاد جراحی افتاده؟؟؟؟اسی جون فعلا دماغت رو جراحی کن بعدا فکری هم به حال اقتصاد میکنیم والا.

    • انصاف خان

      شمارو بخدا بیخیال بشین . دست بهش نزنین . شما اگه دکتر بودین قبلا از فلاکت اقتصاد پیشگیری میکردین . حالا که اقتصاد دچار سرطان شده ولش کنین . شماها اینکاره نیستین .

    • بدون نام

      برو بابا تو هم با این دماغت

    • جراحی اقتصادی

      یکی سه روز پیش مرده بود،دکتر میگفت اتاق عمل رو براش حاضر کنید

    • بدون نام

      اون بدنی که شما میخواهید جراحیش کنید یک ناخن سالم هم نداره وبلید راهی بهشت زهرا بشه

    • مظلوم

      نیاز به جراحی نیست .....
      باید بگی کابلد شکافی اخه اقتصاد رو خیلی وقته کُشتی جناب
      همون موقع که دستور حمله رو صادر کردی با رمز دلار ۴۲۰۰........

    • بدون نام

      برای ورود سازمان بهزیستی برای احقاق حقوق معلولین مظلوم خیلی دیرشده الزامی هست الزامی

    • بدون نام

      اگه میخوای باماصادق باشی؛ازخودشروع بفرماییدمهندس! مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج