جاباما
۸۷۸۴۴۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش دمشق به تحریم رهبر ایران از سوی آمریکا

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تحریم مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا هیچ ارزشی ندارد و نخواهد توانست به اراده ملت ایران در حفظ حاکمیت و استقلال کشور خود آسیبی وارد کند.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه سوریه امروز سه‌شنبه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تحریم آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و شماری از مسئولان عالی‌رتبه ایران واکنش نشان داد.

دمشق ضمن ابراز خشم از این اقدام ترامپ، تأکید کرد که این تصمیم دولت آمریکا را که سران و رهبری جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده، محکوم می‌کند.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این تصمیم در راستای سیاستهای احمقانه دولت آمریکا در قبال کشورهایی است که به حاکمیت و کرامت ملی خود افتخار می‌کند و ذهنیت توسعه‌طلبانه و وابستگی را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که این سیاستهای دولت آمریکا، علت اصلی افزایش تنش در منطقه و جهان است و تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌الملل به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد که سوریه با رهبری و ملت ایران برای مقابله با آمریکا ابراز همبستگی می‌کند و معتقد است که «اقدام اخیر آمریکا، هیچ ارزشی ندارد و نخواهد توانست به اراده ملت ایران در حفظ حاکمیت و استقلال کشور خود آسیبی وارد کند».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه (روز گذشته) تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد. وی این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد».

بعد از امضای فرمان اجرایی ترامپ، «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که آمریکا رهبر انقلاب و اعضای دفتر ایشان، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.

علاوه بر این، فرماندهان پنج منطقه نیروی دریایی سپاه پاسداران، سرداران «عباس غلامشاهی»، «رمضان زیراهی»، «یدالله بادین»، «منصور روانکار» و «علی عظمایی» هم در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. به گفته منوشین، واشنگتن همچنین قصد دارد این هفته «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را نیز تحریم کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای در مورد این تحریم‌ها، نیروی دریایی سپاه پاسداران را به تلاش برای مسدود کردن تنگه هرمز متهم کرده است. این بیانیه همچنین دلیل تحریم فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران را هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی اعلام کرده است. در بیانیه خزانه‌داری آمریکا، دلیل تحریم سردار پاکپور هم حضور نیروی زمینی سپاه پاسداران در سوریه عنوان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج