جاباما
۸۷۹۱۶۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

بازگشت روسیه به مجمع حقوق بشری اروپا

روسیه با غلبه بر چالش اوکراین توانست کرسی خود در مجمع پارلمانی شورا اروپا را پس بگیرد. پنج سال پیش حق رای هیات روسیه در نهاد حقوق بشری اروپا بر سر الحاق کریمه گرفته شد.

ایسنا: روسیه با غلبه بر چالش اوکراین توانست کرسی خود در مجمع پارلمانی شورا اروپا را پس بگیرد. پنج سال پیش حق رای هیات روسیه در نهاد حقوق بشری اروپا بر سر الحاق کریمه گرفته شد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۱۱۶ عضو این مجمع مستقر در استراسبورگ چهارشنبه در مقابل ۶۲ رای مخالف، به بازگشت اختیارات هیات روسیه رای مثبت دادند و تلاش‌های اوکراین برای متوقف کردن بازگشت روسیه ناکام ماند. اولین رای‌گیری دوشنبه شب به نفع بازگشت روسیه تمام شد.

بازگشت روسیه به مجمع حقوق بشری اروپا

حق رای هیات روسیه در هیات حقوق بشری اروپایی از سال ۲۰۱۴ پس از آنکه شبه جزیره کریمه را از خاک اوکراین به اراضی خود ملحق کرد، گرفته شد. بازگشت این حق رای اولین نشانه از کاهش تحریم‌های بین‌المللی است که علیه مسکو اعمال شده است.

هیات‌های اوکراین و گرجستان در جریان رای‌گیری چهارشنبه به نشانه اعتراض محل را ترک کردند و تعلیق مشارکت خود را در این جلسه مجمع اعلام کردند. اعضای هیات‌های اوکراین، گرجستان، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان و اسلواکی در بیانیه مشترکی هشدار دادند: این گام پیام بسیار اشتباهی به کشوری منتقل می‌کند که تخاصم مسلحانه را احیا کرد، افراد را مسموم می‌کند، حقوق بشر شهروندانش را رعایت نمی‌کند و نه تنها قصد ارتقا ندارد بلکه برای تضعیف دموکراسی‌های سراسر اروپا تلاش دارد.

واکنش مسکو به این تحولات اما بسیار مثبت بود. کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس علیا روسیه تاکید کرد: حقوق روسیه کاملا احیا شد. اکنون زمان بالا زدن آستین‌ها و کار کردن و مقابله با روس‌ هراس‌های اروپایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      اگه امریکا بزرگ نبود روس ها اروپا رو میبلعیدن

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      اگه امریکا بزرگ نبود روس ها اروپا رو میبلعیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج