۸۷۹۴۱۲
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

پوتین: اوضاع خلیج‌فارس، قابل انفجار است

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با فاینشیال تایمز اظهار کرد که اگر آمریکا پیشنهاد روسیه را در زمینه دفاع ضد موشکی قبول کرده بود جهان امروز فرق می‌کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه‌ای با فاینشیال تایمز اظهار کرد که اگر آمریکا پیشنهاد روسیه را در زمینه دفاع ضد موشکی قبول کرده بود جهان امروز فرق می‌کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در مصاحبه با این روزنامه با اشاره به تصمیم خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (آی‌ان‌اف) و رد کردن طرح روسیه در زمینه دفاع ضد موشکی پوتین اظهار کرد که اگر آمریکا تصمیمات دیگری می‌گرفت اکنون جهان متفاوت‌تری داشتیم.

پوتین اعلام کرد: اگر شرکای آمریکایی ما این پیشنهادات را قبول می‌کردند جهان متفاوت‌تری داشتیم ولی متأسفانه این‌طور نشد. ما شاهد تحولات دیگری در شرایط مربوط به توسعه تلسیحات و تکنولوژی فوق مدرن نظامی هستیم. این انتخاب ما نبود ولی امروز دست کم باید تمام تلاش خود را بکنیم تا شرایط دشوارتر نشود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین اظهار کرد که بدون پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد دیگر نمی‌توان در جهان از رقابت تسلیحاتی جلوگیری کرد. من چندین بار تلاش کردم آمریکا را متقاعد کنم تا از این معاهده خارج نشود.

وی همچنین با اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن جهان معاصر ابراز امیدواری کرد که درگیری‌های هسته‌ای دیگر بین کشورهای دارای سلاح اتمی صورت نگیرد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: زمان جنگ سرد بسیار بد بود. جنگ سرد بود ولی دست کم تعدادی قوانین داشت که از آنها پیروی می‌شد و یا تلاش می‌شد تا آنها انجام شوند. امروزه به نظر من قوانین دیگر وجود ندارند در همین راستا جهان تکه تکه و کمتر قابل پیش بینی شده است. این بسیار ناراحت کننده‌ است.

پوتین همچنین با پرداختن به وضعیت در منطقه خلیج فارس اظهار کرد: وضعیت جهان از جمله منطقه خلیج فارس بهتر نشده و با وضعیتی دراماتیک و قابل انفجار روبه‌رو است.

پوتین مشکل را ناشی از یکجانبه‌گرایی آمریکا در سیاست‌هایش و نبود اصولی دانست که اساس نظام جهان را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آن همچنان در خصوص درباره فرجام برخی اختلافاتی که جهان شاهد است، از جمله جنگ تجاری بین آمریکا و چین و تنش در منطقه خلیج فارس خوشبین هستم.

پوتین خاطرنشان کرد: واقعا از تمام شرکت کنندگان در این رویداد (اجلاس گروه ۲۰) انتظار دارم نیات خود را برای توسعه اصول مشترک که همه به آن پایبند باشند و نیز تمایلات و خواسته‌های خود را در تقویت سازمان‌های مالی، اقتصادی، تجاری و بین‌المللی نشان دهند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: ما از ریاست ژاپن در اجلاس گروه ۲۰ حمایت می‌کنیم. تمام آنچه به توسعه تکنولوژی مدرن و اقتصاد دیجیتال مربوط می‌شود حتی توجه دوستان ژاپنی به مسائل مربوط به طول عمر مورد حمایت ماست و ما در این مناقشات مشارکت داریم به رغم شرایط جدید مشاهده هرگونه نقض و تصمیمات سرنوشت ساز دشوار است اما امیدواریم از طریق رایزنی‌های دو جانبه تناقضات کنونی را کاهش داده و اصولی و قوانینی برای پیشرفت مثبت ایجاد کنیم.

پوتین تصمیم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای موافقت با حضور بیش از یک میلیون آواره که اکثرا سوری هستند در کشورش از سال ۲۰۱۵ را "اشتباه ریشه‌ای" خواند.

وی با ایده لیبرالیسم که از هدف خود تعدی کرده، انتقاد کرد و گفت: لیبرال‌ها نمی‌توانند هر چیزی را به هر فردی همانطور که طی دوره‌های اخیر انجام داده‌اند، دیکته کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آنریکا و ایسراییل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازبرکات برجام روحانی همه ضدایران شدن الان گلابی های برجام بخورین

    • بدون نام

      جنگ
      فقط جنگ
      باید جنگ شروع شود
      خسته شدیم از یکنواختی

    • بدون نام

      چرااااااااااا قابل انفجار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      هرکشور مثل آدمیزادتوکشورش باشه تاقابل انفجارنباشه
      تازه روانشناسهابایدبترسن که یاد ندادند درست فهمیدن ودرست فکر کردنو جنگم شد صف اول اونایندتا آخربعدهم پلیسها به ماچه ربطی داره؟

    • بدون نام

      مرتیکه دغل باز روباه صفت
      تو هم مثل اینکه بدت نمیاد یه جنگی راه بیفته

    • منتظر

      تأسف اوره .بیشتر کاربران .نظر دهندگان اخبار داغ بی سواد هستند .این چه نوع گفتگو مجازیه خواهشن اگر امکان داره
      تغییراتی در نظرات ایجاد بشه

    • قره داغی

      ای زالو حرف نزن که از دستت خیلی کشیدیم

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      بخاطر سیاستهای شماست روس های کثیف

    • م س

      تو که با سوادی بنال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج