جاباما
۸۷۹۴۳۶
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

هوک: اروپا بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تهران تاکنون بار‌ها گزینه دیپلماتیک واشنگتن را رد کرده، از تحریم همه کشور‌های خریدار نفت ایران خبر داد. هوک با تهدید مستقیم اتحادیه اروپا به تحریم، گفت: «شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران».

خبرگزاری فارس: «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه ایالات متحده امروز (جمعه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس، مجددا تهدید کرد که هر کشوری را که از ایران نفت خریداری کند، تحریم می‌کنند.

هوک با تهدید مستقیم اتحادیه اروپا به تحریم، گفت: «شرکت‌های اروپایی یک انتخاب دارند، یا با ایالات متحده تجارت می‌کنند یا با ایران».

هوک: اروپا بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» وی که به‌نظر می‌رسد دیگر اعتقادی به راهکار دیپلماتیک با ایران ندارد، اظهار داشت: «رئیس‌جمهور آمریکا مکررا گفته که از هر نوع تماسی از ایران استقبال می‌کند. (اما) ایران بارها دیپلماسی ما را رد کرده است».

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران، با بیان اینکه هر کشوری که از ایران نفت خام خریداری کند تحت تحریم‌های واشنگتن قرار می‌گیرد، افزود: «آمریکا در تلاش است تا به تنهایی 50 میلیارد دلار عایدی ایران از فروش نفت را قطع کند و تحریم‌ها را تا زمانی که ایران یک کشور عادی شود، تشدید می‌کند».

هوک با تاکید بر اینکه آمریکا خواستار تغییر رفتار ایرانی‌هاست، نه تغییر رژیم مدعی شد: «اگر مانع تثبیت ایران در یمن نشویم، آنها در موقعیتی خواهند بود که تنگه هرمز را مسدود کنند».

وی همچنین از دیدار خود با رئیس سازمان دریانوردی بین‌المللی در لندن برای گفت‌وگو درباره کنترل نفتکش‌های خروجی از ایران خبر داد.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در تاریخ 18 اردیبهشت سال قبل با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌هایی را که ذیل برجام لغو شده بودند (از جمله تحریم‌های حوزه نفتی و بانکی) در دو بازه 80 و 90 روزه علیه تهران احیا کرد. اتحادیه اروپا نیز بعد از یک سال انفعال، نهایتا یک کانال ویژه مالی برای تسهیل تبادلات تجاری با ایران موسوم به «اینستکس» ثبت کرد اما هنوز اقدام خاصی در آن صورت نگرفته است.

ترامپ همچنین شامگاه دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، که به نظر می‌رسد با اهداف تبلیغاتی طراحی شده بود، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام کرد. به گفته استو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا، واشنگتن دفتر رهبر انقلاب، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران را در فهرست تحریم قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه تا الان نمی کردن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کشوری با امریکا همکاری کنه باید به روزی فکر کنه که امریکا برای همه قلدری کنه ،حتی کشور های اروپایی را تحریم کنه،پس تحریم خارج از سازمان ملل می تواند برای سایر کشورها خطرناک باشد.

    • بدون نام

      هر روز تو قار قار می کنی هوک
      با صدای نعصت مردم ازار می کنی خوک

    • بدون نام

      غلط کرده ، شکر خورده ، این خوک بی شرف

    • بدون نام

      تنگه هرمز باید بسته شود، اگر ما نفت صادر نکنیم، هیچ کشور دیگری هم حق ندارد از این تنگه که مال ماست نفت صادر کند، سپاه باید سریعا وارد عمل شود وهر کشتی که خواست رد شود، غرق کند، والسلام، الله اکبر ، خامنه ای رهبر.

    • بدون نام

      درست گفته. دمت گرم. باید کار را یکسره کرد

    • بدون نام

      فروش نفت ولش کن داداش
      کار فوتوشاپی نداری انجام بدیم ؟؟؟

    • بدون نام

      معلومه زیاد بهت فشار میاد!
      تحمل کن!

    • بدون نام

      کی بهتر از ایران !؟؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      انگار شخصیت کارتونیه.ظاهرش با کارش خیلی هماهنگ شده.کرکر خنده ست

    • بدون نام

      جنگ
      فقط جنگ

    • شیری

      بهتره بگید غلط کردیم از برحام خارج شدیم. خودتان می دانید اگر جنگی صورت بگیرد خلیج فارس به اتش کشیه می شود و این برای دنیا خوب نیست تازه شروعش با شماست ولی تمام کردنش دست ایرانیان غیور است. ایران هرگز از توان نوشکی خودش و پیشرفت در این عرصه عقب نخواهد نشست. این حرف شما خنده دار و مضحک است. می فهمید یا نه. ترامپ داره قدرت نمایی می کنه اروپایی ها هم زیر سلطه ترامپ هستند پس استقلال اروپایی ها معنایی نمی دهد

    • بدون نام

      آقای خوک حضرت امام نیم قرن پیش فرموده بودند آمریکا شیطان بزرگ است ما ایرانی ها خوب میفهمیم تو چی میخوای مگر که در گور ببینی پیش شما ها سر به پاین بیاریم. زنده باد ایران

    • بدون نام

      من طرف امریکام

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      راست میگه دیگه وقتشه اروپا دورو بودن رو کنار بزاره یا ثابت کنه با مردمه یا ثابت کنه حامی اختلاسگرها

    • شناس

      اروپا شده یه زندومرده

    • بدون نام

      بفرموده ی امام راحل امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اگرچه یه مدتی مشکلاتی ایجاد کند ولی در نهایت وعده ی پروردگار محقق خواهد شد انشاالله

    • من

      معلومه کدومو انتخاب می کنن

    • بدون نام

      باز این هوگ شروع کرد اقا نمیخواد نوکرتون باشن هی تهدید میکنی که چی!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج