۸۸۰۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

لیگ نوزدهم برگزار می‌شود، به هر قیمتی!

مهدی تاج درحالی از عدم‌برگزاری لیگ برتر در فصل جدید این رقابت‌ها صحبت کرده که خودش هم می‌داند این اتفاق هرگز محقق نخواهد شد، آن‌هم به ده‌ها دلیل واضح و مبرهن.

فرهیختگان: مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر با اشاره به چالش‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال در کشور اعلام کرد: «در فینال مسابقات جام‌حذفی بین پرسپولیس و داماش تماشاگران بسیاری پشت درهای ورزشگاه ۲۰ هزار نفری فولاد خوزستان ماندند و بازی با تاخیر ۲ ساعته آغاز شد.

برای رفع این چالش‌ها چاره‌ای نداریم که الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ازقبیل فروش اینترنتی بلیت، نصب دوربین‌های مداربسته و... را در ورزشگاه‌ها اجرا کنیم، در غیر این صورت بازی‌های لیگ برتر در کشور برگزار نخواهد شد، یا با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود.» برگزار نشدن لیگ برتر ادعای بزرگی است و سوال اینجاست که چقدر می‌تواند واقعیت داشته باشد؟

لیگ تحت هر شرایطی برگزار می‌شود

مهدی تاج درحالی از عدم‌برگزاری لیگ برتر در فصل جدید این رقابت‌ها صحبت کرده که خودش هم می‌داند این اتفاق هرگز محقق نخواهد شد، آن‌هم به ده‌ها دلیل واضح و مبرهن. هرچند ما هم معتقدیم که اصول اولیه برگزاری مسابقات فوتبال یا حتی هر رشته ورزشی دیگری باید تامین امنیت آن باشد، اما عدم‌برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران نیز تبعات جبران‌ناپذیری دارد که برجسته‌ترین آن در بعد بین‌المللی نمود پیدا کرده و برای تیم ملی و همچنین باشگاه‌های نماینده ایران در آسیا مشکلات جبران‌ناپذیر و عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

ورود وزارت کشور

شنیده می‌شود شورای امنیت ملی و وزارت کشور به قضیه برگزاری امن مسابقات لیگ برتر ورود کرده و از تاج و مدیران ارشد فدراسیون خواسته‌اند تحت هر شرایطی قبل از آغاز فصل جدید، ابتدای به امر بسترهای لازم برای امنیت مسابقات را فراهم کنند و این موضوع بدون اشاره به مرجع آن، دستاویزی شده است برای تهدید و هشدارهای جدی و جدید مهدی تاج علیه باشگاه‌های لیگ برتری. مطمئنا لیگ برتر با فراهم شدن حداقلی خواسته‌های فدراسیون از باشگاه‌ها برگزار می‌شود و تهدیدات نیز تا حدودی در راه برطرف شدن آشوب‌ها و جنجال‌ها کارساز خواهد شد، در غیر این صورت جدای از اینکه نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان در فصول آینده حذف شده و امتیاز لیگ حرفه‌ای کشورمان بین لیگ‌های آسیایی کسر خواهد شد، مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی به‌عنوان اولین منتقد این وضعیت وارد کارزار شده و قطعا عنوان خواهد کرد که دود عدم‌برگزاری لیگ برتر در چشم تیم ملی هم رفته و این تیم برای آماده‌سازی و حضور پرقدرت در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با مشکل مواجه خواهد شد.

نامه فدراسیون به استانداری‌ها: ورزشگاه‌ها را تجهیز کنید

پیرو مصوبه اخیر شورای امنیت ملی کشور و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در سیستم مجوز حرفه‌ای ضروری است که ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر کشور به تجهیزات لازم برای کنترل نظم عمومی و تضمین ایمنی و امنیت مجهز شوند. با توجه به الزام و تاکید شورای امنیت کشور چنانچه برخی ورزشگاه‌هایی که با وجود آغاز کردن عملیات استقرار الزامات خواسته‌شده نتوانند قبل از شروع لیگ جدید امکانات مورد نظر را نهایی کنند، به ناچار باید تا زمان استقرار امکانات خواسته‌شده مسابقات مذکور به ورزشگاه‌های واجدشرایط در سایر شهرها و استان‌های دیگر منتقل شوند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با توجه به دستورالعمل صادرشده درصورتی مجاز به برگزاری مسابقه هستند که اکثریت ورزشگاه‌های میزبان شرایط خواسته‌شده زیر را فراهم آورند:

۱-راه‌اندازی و استقرار سیستم بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت‌های ورودی و شماره‌دار شدن صندلی‌ها

۲-تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مداربسته از مبادی ورودی تا سکوها

۳-جدا‌سازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی.

در همین راستا نیز فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای از استانداری‌های استان‌های مختلف، حتی استان‌هایی که لیگ برتر در آن برگزار نمی‌شود (به دلیل حضور تیم‌های سراسر کشور در زیرگروه و جام‌حذفی) خواسته نسبت به برطرف کردن مشکلات و نقایص، تجهیز ورزشگاه‌ها و فراهم کردن درخواست‌های فدراسیون در راستای توصیه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا با باشگاه‌ها همکاری لازم را به عمل آورده و آنها را در راستای برگزاری هرچه امن‌تر رقابت‌ها یاری و حمایت کنند.

معرفی نماینده فدراسیون برای ایمن‌سازی

در همین راستا و با تصمیم فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ به‌عنوان بازرس ویژه فدراسیون در راه آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و سایر سخت‌افزارهای باشگاه‌ها برای بهبود شرایط منصوب شده و وی با تیم همراهش با سفر به شهرهای مختلف کشور در راه برطرف شدن مشکلات جانبی گام خواهد برداشت. مهدی روز گذشته راهی قائمشهر شد و بازدیدهایی را از ورزشگاه وطنی و سایر امکانات و امور مرتبط با باشگاه نساجی ازجمله مسیر ترانسفر تیم‌ها تا ورزشگاه و هتل‌های اقامت میهمانان و زمین تمرین این باشگاه به عمل آورد.

لیگ برتری‌هایی که مشکل دارند

گفته می‌شود نساجی مازندران به همراه نفت مسجدسلیمان از تیم‌های مشکل‌دار لیگ برتر برای میزبانی این رقابت‌ها در دوره جدید محسوب می‌شوند و درصورتی که نتوانند تا موعد مقرر کمبودها را برطرف کنند، بازی‌های این دو تیم در شهر یا استان مجاور برگزار خواهد شد.

ادامه کار فتاحی در سازمان لیگ

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب حین برگزاری فینال جام‌حذفی سعید فتاحی را از تمامی فعالیت‌هایش تا اطلاع ثانوی محروم کرد، هرچند فتاحی تا پایان این دیدار به وظایف محوله خود پرداخت، اما بعد از این دیدار کمتر در محافل فوتبالی دیده شد تا شائبه برکناری وی از سازمان لیگ قوت بگیرد. با این حال، از سوی کمیته اخلاق هیچ ابلاغیه‌ای درخصوص محرومیت فتاحی به سازمان لیگ ارسال نشده و بر همین اساس وی با توصیه بزرگ‌ترهای فدراسیون فوتبال چراغ‌خاموش به کارش ادامه داده و فعلا قرار است به وظایف محوله تا اعلام صدور رای از سوی کمیته اخلاق ادامه دهد. فتاحی چند روز پیش در همایش همفکری مربیان لیگ برتری شرکت کرد و پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد وی به کار خود ادامه خواهد داد.

مقدمات مراسم برترین‌ها استارت خورد

از سازمان لیگ خبر می‌رسد که به صورت مخفیانه و زیرپوستی برگزاری بهترین‌های فصل هجدهم لیگ برتر استارت خورده و قرار است با نظرسنجی از کارشناسان امر و مشخص شدن چهره برترین‌های فصل گذشته، این مراسم به‌زودی برگزار شود. طبق پیش‌بینی‌ها بیشترین آیتم با توجه به قهرمانی پرسپولیس به این تیم تعلق گرفته و احتمالا بهترین تیم و بازیکن سال در پست‌های مختلف در این مراسم برای پرسپولیسی‌ها خواهد بود.

قرعه‌کشی و شروع لیگ

طبق اخبار قبلی قرار است فصل جدید لیگ برتر از تاریخ ۱۰ مرداد آغاز شود و این درحالی است که هنوز زمان قرعه‌کشی رقابت‌ها مشخص نیست. با اعلام یکی از مسئولان سازمان لیگ بعد از برگزاری جشن برترین‌ها، بلافاصله مقدمات برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ فراهم شده و بعد از آن نیز زمان دقیق آغاز فصل جدید لیگ برتر که احتمالا با یک هفته تاخیر نسبت به اعلام قبلی خواهد بود، مشخص خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      روز ازنو روزی ازنو.بازهم شروع لیگ آبکی وبازیهای آبکی.بازهم تزهای تاج ودارودسته اش.بازهم حرفهای همیشگی امثال فتاحی وبهاروند وکمیته الکی انضباطی.خدایا مارا ازدست این جماعت رها کن.چندسال باید قیافه نحس شما از سیمای میلی ببینیم.؟

    • بدون نام

      هیجی دیگه فوتبالو هم جمش کنید بره

    • تاج کبیر.‌دوقهرمانی آسیا دو نایب قهرمانی و چهارفینال آسیا

      بهانه اس.‌فقط چون لنگ حکومتی هنومربی نداره و تیمش بدنسازی نکرده میخان لیگو ب تعویق بندازن تا لنگ مربی بگیره و تیمش هماهنگ بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج