جاباما
۸۸۰۲۵۳
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

معصومی: می‌گفتند «خرس» مشکل شرعی دارد

فیلم «خرس» یکی از فیلم‌هایی است که حتی پس از به نمایش درآمدن فیلم‌های توقیفی دیگر هنوز مجوز اکران نگرفته است.

خبرآنلاین: در یکی دو سال اخیر تعدادی از فیلم‌های توقیفی که بالاخره بعد از چندین سال توانستند در سینماها اکران شوند، باعث شد تا عوامل فیلم‌ها کمی دلگرم شوند اما در این میان بعضی از فیلم‌ها هم هستند که هنوز موفق نشده‌اند پروانه نمایش دریافت کنند.

فیلم «خرس» ساخته‌ خسرو معصومی یکی از همین فیلم‌هاست که هشت سال از ساخته شدنش می‌گذرد اما تا به حال نتوانسته پروانه نمایش دریافت کند. در روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه کمپانی نتفلیکس درخواست داده تا حق پخش فیلم «خرس» را برعهده بگیرد، منتشر شد که به همین دلیل با معصومی درباره‌اش به گفت‌وگو پرداختیم.

هیچکس درباره مشکل فیلم با من صحبت نکرده است

خسرو معصومی درباره اینکه کمپانی نتفلیکس درخواست داده تا حق پخش فیلم را برعهده بگیرد، توضیح می‌دهد: «من اعلام کردم که نتفلیکس می‌خواهد حق پخش فیلم «خرس» را به دلار بخرد و طبیعتا موقعیت بدی برای فیلم من نیست. همچنین اکران فیلم در کانادا هم اتفاق خوبی خواهد بود، اما پاسخی که به من دادند این بود که درموردش فکر می‌کنیم.

الان پنج سال است که در حال فکر کردن هستند. زمانی که به فیلم پروانه ساخت نداده بودند، در حد دو یا سه پلان بود که مخالف بودند و ما هم آن پلان‌ها را نگرفتیم اما باز هم درنهایت به اکران فیلم منجر نشد. پس وقتی که فیلم «خرس» بعد از هشت سال هنوز نتوانسته در سینماها اکران شود، حتما مشکل فراتر از این‌هاست. درباره مشکل فیلم هم هیچکس با من صحبتی نکرده است. تهیه‌کننده که خیال خودش را راحت کرد و فیلم را به رسانه‌های تصویری واگذار کرد. در حال حاضر فقط من دنبال کارهای اکران فیلم هستم که می‌گویند تهیه‌کننده باید کارهای فیلم را پیگیری کند.»

معصومی: می‌گفتند «خرس» مشکل شرعی دارد

طلاب قم گفتند فیلم مشکل شرعی ندارد

کارگردان فیلم «پر پرواز» از یک انتظار پنج ساله صحبت می‌کند که منتظر یک جواب منطقی است. «من براساس یک فیلم‌نامه مصوب، فیلم را مقابل دوربین بردم و اینطور نبود که فیلم را بدون پروانه ساخت کارگردانی کنم. زمانی هم که تدوین فیلم را انجام دادم، خیلی چیزها را لحاظ کردم که مبادا فیلم در آینده دچار مشکل شود. بعضی از کسانی که در زمان آقای احمدی‌نژاد در وزارت ارشاد بودند، بی‌خود و بی‌جهت گفتند که فیلم مشکل شرعی دارد.

معصومی: می‌گفتند «خرس» مشکل شرعی دارد

در صورتی که فیلم «خرس» در مدرسه مفید قم هم نمایش داده شد و تمام طلاب گفتند که فیلم مشکل شرعی ندارد. یعنی براساس یک‌سری بهانه‌های واهی فیلم «خرس» نمی‌تواند رنگ پرده سینما را ببیند. فقط کجسلیقه‌گی بعضی از مدیران وقت زمان آقای احمدی‌نژاد در وزارت ارشاد که زیرنظر آقای شمقدری بودند، مثل آقای سجادی‌پور باعث شد فیلم «خرس» که خیلی راحت می‌توانست پروانه نمایش بگیرد، اکران نشود.»

چرا «خرس» باید بازار جهانی را از دست بدهد؟

معصومی درباره موفقیت‌های داخلی و خارجی فیلم «خرس» توضیح می‌دهد: «همان‌طور که این فیلم در جشنواره فیلم فجر مورد تحسین واقع شد و دو سیمرغ در بخش‌های بهترین بازیگری مرد و صداگذاری را دریافت کرد. همچنین در جشنواره شانگهای هم جایزه اول را دریافت کرد، در جشنواره ایتالیا هم جایزه ویژه زنان را دریافت کرد و در جشنواره آسیاپاسفیک نامزد دریافت بهترین کارگردانی و فیلم شد، در ایران هم می‌توانست پروانه نمایش بگیرد و ما می‌توانستیم فیلم را به بازار جهانی بفروشیم.

اما جلوی پای ما سنگ می‌اندازند و معلوم هم نیست چه کسی این کار را انجام می‌دهد. یعنی اصلا مشخص نیست که چه کسی نمی‌خواهد این فیلم اکران شود. من فقط از این ناراحت هستم که یک موقعیت خوبی که برای فیلم به وجود می‌آید، چرا باید بازار جهانی را از دست بدهد. من در جلسه کانون کارگردانان هم به آقای تابش گفتم حیف است که این فیلم می‌تواند درآمدزایی داشته باشد اما یک‌سری با اکرانش مخالفت می‌کنند. حالا شاید روزی مشکل فیلم حل شود و در سینماها اکران شود. من ناامید نیستم.»

یاسمن طلوعی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نان

      گندکاری احمدی نژاد ها توی این دولت هم ریشه زده

    • بدون نام

      نتفلیکس پیشنهاد داده اونوقت میخوای رد کنی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج