۸۸۰۷۰۳
۱۹ نظر
۵۰۱۳
۱۹ نظر
۵۰۱۳
پ

مالکان مجبور به کاهش قیمت مسکن می‌شوند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش ۶۰ درصدی معاملات این پیام واضح را به طرف عرضه می‌دهد که باید قیمت‌های پیشنهادی را پایین بیاورد و معتقدم در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش ۶۰ درصدی معاملات این پیام واضح را به طرف عرضه می‌دهد که باید قیمت‌های پیشنهادی را پایین بیاورد و معتقدم در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد.

مصطفی‌قلی خسروی اظهار کرد: شرایط فعلی بازار مسکن بسیار مشابه سال ۱۳۹۱ است که قیمت خانه به دنبال جهش قیمت ارز، سه برابر شد. در آن فضا عده‌ای نیز روی توهمات قیمتی مانور دادند ولی نهایتاً با توجه به افت معاملات، به ثبات قیمت رسیدیم. در حال حاضر نیز این‌گونه است و معتقدم نرخ‌هایی که بالا می‌رود توهمی بیش نیست؛ زیرا توان خرید مردم نمی‌رسد و معاملات حدود ۶۰ درصد نسبت به خرداد پارسال افت کرده است. شاید مالکان از قیمت اسمی خانه خود خوشحال باشند ولی اصل قضیه رقمی است که معامله صورت می‌گیرد، نه آن‌چه از سوی مالک اعلام می‌شود.

خسروی تاکید کرد: معنای واقعی کاهش ۶۰ درصدی معاملات این است که قدرت خرید مردم کاهش یافته و طبیعتاً طرف عرضه باید قیمت‌ها را پایین بیاورند. به اعتقاد من در ماه‌های آینده این اتفاق می‌افتد و مالکان مجبور می‌شوند قیمت‌های پیشنهادی را کاهش دهند.

آمار کل به تورم منطقه‌ای ملک دامن می‌زند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از اعلام افزایش مداوم قیمت مسکن گفت: زمانی که مراکز آماری، درصد کلی از افزایش قیمت مسکن اعلام می‌کنند عده‌ای از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و دیگر مشکل بتوان انتظار داشت قیمت‌ها پایین بیاید. شاخص قیمت شهر تهران در خردادماه توسط بانک مرکزی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده در حالی که در بسیاری از مناطق جنوب تهران، میانگین روی اعداد پنج تا هفت میلیون تومان است. اما اعلام میانگین کل بر مبنای قیمت مناطق شمال، شرق و غرب تهران که اتفاقاً تعداد معاملات آن زیاد است می‌تواند به تورم مناطق جنوبی هم دامن بزند. من نمی‌گویم به مردم دروغ بگوییم اما اولاً باید امیدوارانه صحبت کنیم و دوماً آمار بر مبنای مناطق اعلام شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های مناسبی از جمله احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ و هم‌چنین پیشنهاد پرداخت وام به مستاجرها را در دستور کار قرار داده که در صورت اجرا می‌تواند منجر به ایجاد تعادل در بازار مسکن شود. این موضوعات باید به اطلاع مردم برسد تا بتوانیم فضای بازار فعلی را مدیریت کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره قیمت‌های سرسام‌آور آپارتمان در منطقه یک تهران گفت: منطقه یک به نوعی لاکچری محسوب می‌شود و مخاطب خاص خود را دارد. میانگین قیمت منطقه یک نمی‌تواند ملاکی برای کل بازار مسکن باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ژاسمن

      تا سود سپرده های بانکی بر حسب تورم بالا نرود اجاره خانه به هیچ عنوان پایین نخواهد آمد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بهش میگم

    • بدون نام

      تا قیمت مسکن بیش از 90% کاهش نیابد خریداری وجود نخواهد داشت!!!!!!!!!!!
      توجیهاتی مانند افزایش یا کاهش قیمت ارز و سکه و مصالح و... هیچ اثری در قیمت مسکن ندارد و فقط سودجوئی اثر دارد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که گفتی یعنی چی؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        یعنی مفت هم بدی نمی خرن!!!!!

    • محمد

      من ۲۹ساله بنگاه املاک دارم این تجربه ۲۹ساله است که میگم تاسال اینده قیمت مسکن نصف خواهدشدهرکس ملک بخرددرسال اینده سرمایه اش نصف خواهدشددوماه است یک اپارتمان نتونستم بفروشم خریداری نیست فروشندگان درسال اینده صددرصد ضررخواهندکرد الان اگرقیمت هاشون روپایین بیارندوبفروشندکمترضررخواهندداد هرکس هرملکی داردالان نفروشه تایک سال اینده به قیمت نصف بایدبفروشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا حالا ندیدم توی این مملکت چیزی ارزون بشه.جز جون آدمیزاد.

      • بدون نام

        ترسوندیشون تا بفروشن شما معامله کنید

    • بدون نام

      چشم بسته غیب گفتی. سایه جنگ مثل اجل رو سرمون داره میچرخه خونه بخریم؟! نه داریم و نه میخریم. داشته باشیم هم صبر میکنیم تا اوضاع کاملا عادی بشه. تا این شرایط نه جنگ و نه صلح و یا برعکس هم جنگ و هم صلح هست خرید ملک حماقته. بعدش هم در نهایت یا جنگ میشه یا صلح و در هر دو حال هم چیز با شلوار دلالها میاد پایین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهل ساله همش میگیم میاد پایین بازم تجربه نشد که هیچ چیز پایین نمیاد شاید بره تو روکود ولی پایین نمیاد چون مردم میترسن بفروشن دیگه نتوننن بخرن .

    • بدون نام

      ان شاءالله حتی اگر املاک من کاهش قیمت پیدا کنم راضی هستم بخاطر انسانیت

    • بدون نام

      وقتی کار دست کاردان نباشد اینطوری میشود هرکی به هرکی ریش وقیچی دست شما دولتمردان است وقتی شما قیمت مصوب را نگذارید و کنترل نکنید میشود وضع فعلی همه منفعت طلب هستند وقیمت غیر عادی را میگذارند حالا منطقه یک باشد ویا هر جای دیگه میشود قلی خانی هر منطقه باید از طرف دولت قیمت مصوب خود را داشته باشد وکنرل شود در ضمن ایران فقط تهران نیست من ۶سال در دزفول بودم واقعا عالی با آن گرما رودخانه ای دارد که آبش در چهله تابستان یخ وعالی برای شنا ، آبش از آب تهران هم بهتر است همه چیز بوفور من نمیدانم این تهران چی دارد اینقدر تمایل دارند به این شهر با اینکه بیش از هفتاد سال ومتولد تهرانم میخواهم از این شهر فرار کنم قدیم خوب بود الان نه

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه شما اگر میخواهی قیمت مسکن بیاد پایین قیمت دلارروبیار پایین آقای قلی خسروی

    • بدون نام

      هر وقت که دولت تعرفه های شهرداری ودارایی ودیگر تعرفه های اضافی که از مردم میگیره آنوقت حرف از کاهش مسکن کند

    • بدون نام

      مسکن چهار برابر شده نه سه برابر، هیچ کس حتی متمولین به راحتی امکان جابجا شدن در این شرایط را ندارند.

    • بدون نام

      كسي كه كرون خريده غير ممكنه ارزون بده شايد راكد بمونن ولي كمتر نميشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به اون میگن طمعکار
        بهتره از طمعکار چیزی نخری

      • بدون نام

        بیست سال پیش سیم کارت موبایل ثبت نامی یک و نیم الی دو میلیون تومان بود. میدونی یعنی چی؟ بیست سال پیش! الان چند گیگ اینترنت و مکالمه مجانی هم روشه مفت. منظور پایین میاد خوبم پایین میاد. هرکس هم گرون خریده خریت کرده چوبش رو هم باید بخوره و میخوره.

    • بدون نام

      مالکا اگه قیمت رو کاهش و واقعی نکنن با خودشون لجبازی می کنن نه کس دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج