۸۸۰۸۷۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کدخدایی: شرایط نامزد‌ها را بررسی می‌کنیم

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه این شورا شرایط حداقلی افراد را بررسی می‌کند، گفت: شورای نگهبان ابزار شایسته‌سنجی ندارد؛ فرد ممکن است بعد از انتخاب شدن مرتکب خطاهایی بشود که طبیعتاً این موارد برعهده ما نیست.

خبرگزاری فارس: عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه میبد با اشاره به وظایف این نهاد در امر انتخابات، افزود: شورای نگهبان در دو بخش نظارت بر صلاحیت نامزدها و نظارت بر فرآیند اجرای انتخابات (صحت‌وسقم انتخابات) نقش دارد که البته این نقش در سایر کشورهای جهان همانند فرانسه، ایالات‌متحده آمریکا، ژاپن و آلمان نیز توسط برخی ساختارها انجام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تفسیر قانون اساسی که در جهت صیانت از قانون است از جمله وظایف شورای نگهبان است، بیان کرد: اکثریت اظهارنظرها در مورد عملکرد شورای نگهبان مربوط به حوزه نظارتی شورای نگهبان در امر انتخابات است که البته این اظهارنظرها و حتی پیشنهاد‌ها مورد استقبال ماست.

وی با اشاره به پاسخگو بودن شورای نگهبان در قبال عملکرد خود، تصریح کرد: در دوره‌های مختلف و متعدد انتخابات مسائل زیادی مطرح می‌شود و خیلی نوبت به شورای نگهبان جهت ارائه توضیحات نمی‌رسد. نظارت بر صلاحیت افراد باید به‌ صورت محرمانه انجام شود و در صورت عدم احراز صلاحیت افراد، ما موارد را به خود فرد اعلام می‌کنیم.

عضو هیأت‌ علمی و استاد تمام دانشگاه تهران در پایان با بیان اینکه شورای نگهبان شرایط حداقلی افراد را بررسی می‌کند، گفت: شورای نگهبان ابزار شایسته‌سنجی ندارد. فرد ممکن است بعد از انتخاب شدن مرتکب خطاهایی بشود که طبیعتاً این موارد برعهده ما نیست و باید گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب که فرد را به مردم معرفی کرده‌اند، پاسخگو باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت دانا== نمایندگان دانا و مدیران دانا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج