۸۸۱۶۲۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

جدایی جاستین اماش از حزب جمهوری‌خواه

«جاستین اماش» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که از حزب جمهوری خواه جدا می شود و دونالد ترامپ نیز در واکنش به این تصمیم، خشمگنانه او را یکی از کند ذهن ترین هم حزبی اش خوانده است.

ایرنا: «جاستین اماش» نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که از حزب جمهوری خواه جدا می شود و دونالد ترامپ نیز در واکنش به این تصمیم، خشمگنانه او را یکی از کند ذهن ترین هم حزبی اش خوانده است.

به گزارش تارنمای هیل، اماش روز پنجشنبه اعلام کرد که با ترک حزب جمهوری خواه، قصد دارد به جرگه نمایندگان مستقل بپیوند.

وی نخستین نماینده جمهوری خواهی بود که خواستار استیضاح «دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شد.

اماش در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، نوشت: امروز استقلال خود را اعلام می کنم و از حزب جمهوری خواه خارج می شوم. مهم نیست که شما در چه شرایطی هستید اما از شما می خواهم در مخالفت با وفاداری های حزبی و لفاظی های که باعث تفرقه در حزب و محرومیت از خصایص انسانی می شود، به من ملحق شوید.

جدایی جاستین اماش از حزب جمهوری‌خواه

وی افزود: به شما می گویم که ما می توانیم در خارج از این نظام دو حزبی، عملکرد بهتری داشته باشیم.

این نماینده کنگره آمریکا که گفته است از سیاست های حزب جمهوری خواه ناامید شده و نگران مسائلی است که در داخل این حزب رخ می دهد، چنین استدلال کرد که «نظام دو حزبی در آمریکا به یک تهدید علیه موجودیت اصول و نهادهای آمریکایی تبدیل شده است.»

وی در هفته های اخیر گمانه زنی هایی را درباره این که قصد دارد حزب سومی را برای به چالش کشیدن ترامپ تشکیل دهد، برانگیخته است. این نماینده ایالت میشیگان آمریکا، بارها از ترامپ به دلیل گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا انتقاد کرده است.

وی مه (اردیبهشت) گذشته با طرح درخواست استیضاح ترامپ، با واکنش هم حزبی هایش مواجه شد. این نماینده در طرح چنین درخواستی به «جرائم اساسی» ترامپ و علنی شدن آن در گزارش مولر، اشاره کرد.

ترامپ بارها اماش را «بازنده» توصیف کرده و علناً تایید کرده که با جایگزینی نماینده جمهوری خواه دیگری برای احراز کرسی او در کنگره موافق است.

با وجود فشار فزاینده جهوری خواهان، اماش همچنان بر مواضع خود علیه حزب متبوعش تاکید دارد. وی روز چهارشنبه در مصاحبه ای با تارنمای ووکس گفت که این حزب به سمت «احساس قربانی شدن» پیش می رود.

اماش در مصاحبه با تارنمای هیل، در ژوئن گذشته تاکید کرد علاقه ای ندارد که در انتخابات سال ۲۰۲۰ شانس پیروزی را از دیگران و به ویژه ترامپ بگیرد اما اگر در این رقابت ها شرکت کنند واقعاً با قصد پیروزی خواهد بود.

وقتی از او پرسیده شد آیا تصمیمی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی به نمایندگی از یک حزب سوم را دارد، گفت، هیچ چیزی را از این قاعده مستثنی نکرده است.

ترامپ روز پنجشنبه در واکنش به تصمیم اماش برای خروج از کاخ سفید بار دیگر او را بازنده خواند و در صفحه کاربری اش در توئیتر نوشت: (این) خبر فوق العاده ای برای حزب جمهوری خواه است که یکی از کندذهن ترین و غیروفادار ترین اعضایش در کنگره این حزب را «ترک» می کند. هیچ تبانی و مانع تراشی (در روند اجرای عدالت) در کار نبوده است! او دیگر نمی تواند نامزد انتخابات در ایالت بزرگ میشیگان شود. تا همین حالا هم در کرسی خود به چالش کشیده شده است. یک بازنده کامل.

اماش پیشتر در توئیتر، رئیس جمهوری آمریکا و مشاوران را بشدت مورد انتقاد قرار داده وگفته بود آنها به دنبال این هستند که تلاش‌های رئیس جمهوری برای کارشکنی در مقابل تحقیقات مولر را توجیه کنند.

اماش که از منتقدان صریح ترامپ است به ویژه از «ویلیام بار» دادستان آمریکا انتقاد کرد و نوشت، بار قبل از انتشار گزارش مولر گفته بود بازرس ویژه ترامپ را از اتهام کارشکنی در اجرای عدالت تبرئه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج