۸۸۱۹۶۷
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

روسیه: ژاپن از میزبانی گروه ۲۰ سوءاستفاده کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ژاپن را به سوء استفاده از میزبانی اجلاس گروه ۲۰ متهم کرد و گفت: آنها در حاشیه این اجلاس نقشه کشورشان را در حالی منتشر کردند که جزایر کوریل روسیه را متعلق به ژاپن نشان می داد.

ایرنا: سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ژاپن را به سوء استفاده از میزبانی اجلاس گروه ۲۰ متهم کرد و گفت: آنها در حاشیه این اجلاس نقشه کشورشان را در حالی منتشر کردند که جزایر کوریل روسیه را متعلق به ژاپن نشان می داد.

ماریا زاخارووا در جمع خبرنگاران با اشاره به این اقدام ژاپن خاطرنشان کرد: روسیه در اعتراض به این اقدام ژاپن، یک دیپلمات سفارت این کشور در مسکو را به وزارت خارجه روسیه احضار کرده است.

وی یادآوری کرد که در برنامه های تبلیغاتی رادیو و تلویزیون ژاپن در روزهای ۲۸ و ۲۹ ماه ژوئن نیز در ویژه برنامه مخصوص گروه ۲۰، بار دیگر چهار جزیره کوریل متعلق به ژاپن اعلام شده بود.

زاخارووا گفت: این گونه اقدامات مغایر با بیانات مکرر نخست وزیر ژاپن است که به عزم دولت خود برای خودداری از هر گونه تنش در روابط با روسیه تاکید کرده بود.

** نیروهای آمریکایی از سوریه خارج نشده اند

زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ما هیچگونه پیشرفتی در طرح خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نمی بینیم.

وی خاطر نشان کرد که مقام های آمریکایی بارها بیانات ضد و نقیضی درخصوص خروج نظامیان این کشور از سوریه بیان کرده اند اما تحولی در این مورد رخ نداده است.

**رد ادعای آلمان علیه رسانه های روسی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اتهام اخیر وزارت کشور آلمان و سازمان دفاع از قانون اساسی این کشور به روسیه مبنی بر افزایش اقدامات جاسوسی اشاره کرد و خاطرنشان کرد که در گزارش مشترک این سازمان ها، شبکه راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک به انتشار تبلیغات علیه این کشور متهم شده اند که ادعای بی اساس است.

روسیه: ژاپن از میزبانی گروه ۲۰ سوءاستفاده کرد

**بی تمایلی غرب برای پذیرفتن تروریست های خود از سوریه و عراق

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد گروهی از نمایندگان پارلمان هلند برای تشکیل دادگاه هایی برای محاکمه تروریست ها در سوریه و عراق، آن را نشانه بی تمایلی غرب برای پذیرفتن تروریست های خود خواند.

وی این پیشنهاد را حاکی از تلاش غرب برای سلب مسئولیت در مورد شهروندان تروریست خود و واگذاری این مسئولیت به یک تشکیلات بین المللی خواند.

**پرونده ویشنسکی پر از تبعیض است

زاخارووا پرونده کریل ویشنسکی رئیس زندانی خبرگزاری ریانووستی اوکراین را که از یک سال پیش به جرم خیانت به دولت اوکراین در حبس بسر می برد؛ پر از تبعیض و تحقیر خواند.

**انتقاد از قانونی شدن گل و حشیش

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از برخی کشورها که خواستار قانونی شدن گل و حشیش هستند، انتقاد کرد و این اقدام را خطرناک خواند.

وی گفت: در سه نشست سازمان ملل در وین، نیویورک و ژنو در روز مبارزه بین المللی با سوء استفاده از مواد مخدر در ۲۶ ماه ژوئن گزارشی در مورد وضع مواد مخدر منتشر شد.

وی افزود: نکته اساسی در گزارش مساله گل و حشیش بود و ازجمله به پیامدهای منفی قانونی شدن استفاده غیردرمانی از گل و حشیش در کانادا، اروگوئه و تعدادی از ایالت های امریکا اشاره شد.

زاخارووا خاطرنشان کرد که برخی برای افزایش درآمد از محل فروش حشیش تلاش می کنند و این مساله منجر به گسترش و افزایش مصرف مواد مخدر در بین جوانان شده که پدیده خطرناکی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      жапн ноль

    • بدون نام

      красНвеНшНн

    • بدون نام

      این همه گلایه اونم پس از یک هفته از پایان نشست ...خب چرا همونجا اعتراض نکردی ..حتما سرتون کلاه گذاشتن. خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج