۸۸۲۲۳۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دغدغه مشترک استراماچونی و کالدرون

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در خصوص حضور معمولا دیر مربیان خارجی برای هدایت تیم‌های لیگ‌برتری وجود دارد این است که مربیان کمتر می‌توانند با نظر خودشان بازیکنان جدید را جذب کنند.

خبرآنلاین: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در خصوص حضور معمولا دیر مربیان خارجی برای هدایت تیم‌های لیگ‌برتری وجود دارد این است که مربیان کمتر می‌توانند با نظر خودشان بازیکنان جدید را جذب کنند.

رسیدن فصل نقل و انتقالات در فوتبال روز دنیا برای هم تیم‌ها می‌تواند یک قدم رو به جلو در راه رسیدن به اهداف‌شان باشد. فصل نقل و انتقالات شاید برای خیلی از مربیان از فصل فوتبالی که آنها تیم‌شان را هدایت می‌کنند هم جذاب‌تر باشد.

چراکه این مربی است که با فعالیت در بازار نقل و انتقالات می‌توان مهره‌های موردنظر خود را به خدمت بگیرد و با شروع رقابت‌ها از آنها بهترین استفاده را ببرد. بدون شک پس می‌توان گفت درصد موفقیت تیم‌هایی که بازیکنان‌شان با نظر مستقیم سرمربی جذب شدند خیلی بیشتر از تیم‌هایی است که ابتدا بازیکن و سپس مربی خود را انتخاب می‌کنند.

در فوتبال ایران بین همه تیم‌های لیگ‌برتری این اتفاق کم مرسوم نیست که ابتدا تیم‌ها بسته شوند و سپس مربیان کار خود را شروع کنند. برای همین لیگ نوزدهم به جز سپاهان و پدیده از پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی می‌توان به عنوان مدعیان دیگر قهرمانی یاد کرد.

از تراکتور که کار خودش را با جذب رشید مظاهری و محمدرضا خانزاده شروع کرد تا پرسپولیس که فرشاد احمدزاده را برگرداند و استقلال که پیش از رسیدن استراماچونی با یکی، دو بازیکن از جمله علی دشتی تمام کرده بود.

تقریبا می‌توان گفت برای لیگ بعدی هم برخی از تیم‌ها سنت‌شکنی نکردند و قبل از انتخاب نهایی سرمربی اقدام به جذب بازیکن کردند.

این اتفاق شاید از این نشئت می‌گیرد که در بازار نقل و انتقالاتی ایران اگر تیم‌ها در جذب بازیکن موردعلاقه خود تلاش نکنند، آن بازیکن روی هوا راهی تیم‌ دیگری می‌شود.

به همین خاطر مسئولان باشگاه‌ها، مخصوصا باشگاه‌های پرطرفداری مثل استقلال و پرسپولیس ریسک این را به جان می‌خرند که ابتدا با جذب بازیکن اوضاع را در مقابل هواداران آرام کنند و سپس مربی جدید بیاید و خودش را با بازیکنانش وفق دهد.

نه اینکه این شیوه همیشه به بن‌بست رسیده باشد. چراکه بارها مربیانی بودند که تیمی را از مربی دیگری تحویل گرفتند و به موفقیت رسیدند. بحث اصلی اینجاست که موفق شدن رابطه مستقیمی در عملی شدن طرح‌های اصلی خود شخص سرمربی دارد.

این اتفاق این روزها در فوتبال ایران بیشتر از هر تیمی برای پرسپولیس رخ داده. قرمزها نسبت به سایر مدعیان اصلی قهرمانی دیرتر مربی خود را انتخاب کردند و تقریبا تا الان ۹۰ درصد لیست تیم برای فصل آینده مشخص شده. مگر اینکه گابریل کالدرون بازیکنی را نخواهد و او را در لیست فروش قرار دهد.

وگرنه بعید به نظر می‌رسد در این مدت کوتاه او شناخت زیادی از بازیکنان ایرانی برای جذب داشته باشد. هرچند این موضوع مطرح شده که سرمربی آرژانتینی قصد دارد یکی، دو بازیکن جدید با نظر خودش به تیم اضافه کند اما اسم‌هایی که این روزها به پرسپولیس نزدیک شدند بازیکنانی هستند که یا سابقه حضور در تیم را دارند و یا پیش از حضور کالدرون هم بحث حضورشان مطرح شده بود.

بازیکنانی مثل وحید امیری و کنعانی‌زادگان که از نزدیک‌ترین‌ها به پرسپولیس هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج