۸۸۲۳۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واعظی: روحانی هماهنگیِ قوا را می‌خواهد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در تبیین تأکیدات رئیس جمهوری درباره تفکیک قوا و تناسب اختیارات و مسئولیت‌ها تصریح کرد که دولت در شرایط ویژه جنگ اقتصادی خواستار هماهنگی بیشتر قوا و هم‌افزایی برای پیشبرد امور است.

روزنامه ایران: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در تبیین تأکیدات رئیس جمهوری درباره تفکیک قوا و تناسب اختیارات و مسئولیت‌ها تصریح کرد که دولت در شرایط ویژه جنگ اقتصادی خواستار هماهنگی بیشتر قوا و هم‌افزایی برای پیشبرد امور است.

از محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری پرسیدیم که تأکید رئیس جمهوری بر اجرای قانون اساسی و مشخص شدن دایره اختیارات و مسئولیت‌های هریک از قوا، مشخصاً ناظر بر چیست؟ او در پاسخ با بیان اینکه اصل باید قانون اساسی و اجرای کامل آن باشد، اظهارکرد: وقتی شرایط کشور به گونه‌ای است که فشارها بیش از گذشته و زیاد است، طبیعتاً باید میزان همکاری‌ها و هماهنگی‌ها بیشتر باشد.

از جمله اینکه اظهارنظرهایی که قوای دیگر مطرح می‌کنند، نباید به گونه‌ای باشد که برای قوای دیگر مانع ایجاد کند. لذا نظر آقای رئیس جمهوری بیشتر ناظر بر این است که در این شرایط، بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد که هماهنگی میان قوای مختلف نزدیک‌تر بوده و همکاری‌ها بیشتر باشد.

واعظی در پاسخ به اینکه رسانه‌های منتقد می‌گویند اگر آقای رئیس جمهوری اختیارات را کافی نمی‌دانست، چرا نامزد شد یا چرا وعده داد، گفت: اولاً که همان طور که اشاره کردید، این رسانه‌ها، منتقد دولت و مشی‌شان مشخص است، گذشته از این، باید توجه داشت که منظور رئیس جمهوری این نیست که قانون اساسی قدرت کمی به رئیس جمهوری داده است، ایشان قبول دارد که قانون اساسی قدرت رئیس جمهوری را تعیین کرده است، از این‌رو ایشان هم بیشتر از آنچه که قانون اساسی برای رئیس جمهوری تعیین کرده است، نمی‌خواهد.

ایشان معتقد است در شرایطی که تا این اندازه با فشارهای خارجی و محدودیت‌های داخلی، مثلاً در زمینه بودجه مواجه هستیم، باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

از رئیس دفتر رئیس جمهوری پرسیدیم که مطابق گفته رهبری که در پاسخ به رئیس جمهوری عنوان شد، این رئیس جمهوری است که باید مسئولیت فرماندهی اقتصادی کشور را عهده دار شود، آیا این امر محقق شده است؟ او پاسخ داد: فعلاً شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه تشکیل شده است که در این شورا موضوعات مختلفی طرح و بررسی می‌شود و به این ترتیب، به نوعی گام‌هایی در این راستا برداشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج