جاباما
۸۸۲۳۸۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

«جوان» به زیباکلام: ایران گربه‌ جلوی سالن نیست!

روزنامه جوان در یادداشتی انتقادآمیز خطاب به صادق زیباکلام نوشت:‌ای کاش آقای زیباکلام نامه‌ای هم خطاب به ملت ایران می‌نوشت و صراحتاً بیان می‌داشت تعریف‌شان از منافع و عزت ملی چیست و آیا اقتدار و عزتی برای ایران عزیزمان قائل هستند یا نه؟! م

روزنامه جوان در یادداشتی انتقادآمیز خطاب به صادق زیباکلام نوشت: دکتر صادق زیباکلام در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور باز هم به منطق تکراری و رد شده‌ای متمسک شده است که دستاورد صنعت هسته‌ای برای ایران را جز دشمن‌تراشی نمی‌داند و قائل است اگر هم این صنعت منفعتی برای ایران و ایرانی داشته به هزینه‌ای که برای آن پرداخته شده، نمی‌ارزد.

اما ای کاش ایشان یکبار هم صراحتاً اعلام می‌کردند که آیا به عنوان یک استاد علوم سیاسی و کسی که خود سابقه مبارزات انقلابی دارد ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران را تنها در مسئله هسته‌ای می‌دانند؟! و اگر اینچنین است آیا به نظرشان تعطیل کردن کامل این صنعت و به قول خودشان صرف هزینه‌های آن در «توسعه صنایع، معادن، کشاورزی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تامین آب و محیط زیست» کشور موجب خواهد شد که تحریم و جنایات آمریکا در حق ملت ایران تمامی یابد یا خیر؟!

در ادامه مکتوبه‌ی مذکور، آقای زیباکلام با ابراز تأسفی روشنفکرمآبانه خطاب به آقای روحانی نوشته‌اند: «جنابعالی هم برای دلبری از تندروها هنوز جوهر اینستکس خشک نشده اعلام "عبور ایران از تعهداتش در برجام" نموده و برای اروپایی‌‎ها خط و نشان می‌کشید.» بگذریم از آنکه چرا باید آقای روحانی که منتقدین را به مادرشوهربازی متهم می‌کند، برای آن‌ها دلبری کند اما خوب بود دکتر زیباکلام به عنوان مدرس علوم سیاسی مشخص می‌کردند بر اساس چه منطقی و اصلاً چرا و تا به کی دولت و ملت باید زار و نزار در برابر کانال خفت بار اینستکس گردن کج کنند و کاسه دست بگیرند تا بلکه اروپایی‌ها آبنباتی (فوق فوقش سکه‌ای مسی) در کاسه‌شان بیندازند؟ مگر از زمان خروج آمریکا از برجام تا همین ماه پیش چندین بار به صورت‌های مختلف به اروپا فرصت داده نشد، اروپا با این فرصت چه کرد؟

خلاصه آنکه ای کاش آقای زیباکلام نامه‌ای هم خطاب به ملت ایران می‌نوشت و صراحتاً بیان می‌داشت تعریف‌شان از منافع و عزت ملی چیست و آیا اقتدار و عزتی برای ایران عزیزمان قائل هستند یا نه؟! متأسفانه آنچه که از تصور دکتر زیباکلام از ایران نمود دارد، گربه‌ایست که بایستی ساعت‌ها در برابر سالن غذاخوری غرب دم تکان دهد و میو میو کند تا بلکه کراوات زده‌ای دلش به رحم آید و گوشه‌ای سوخته یا استخوانی را از غذای خود کنده و جلویش پرتاب کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکطرفه به قاضی نرو ...مگه بقیه دنیا که تعامل و همکاری و رفع نگرانی متقابل با دول و همسایگی پیش گرفته.اند ضرری کرده اند .وانگهی تا امثال جوان هر عمل و عکس‌العمل امریکا را دشمنی بداند و به رای خود تفسیر کند امریکا دشمن ابدی خواهد بود ..مسیله مهم ملت است ایا مردم مجبورن مطابق نظر جوان فکر کنند یا جوان تابع خواست مردم است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چققققققد تو داغونی؟برجام مگه تعامل و همکاری ما نبود؟تهش چی بود؟مگه تمام فناوری هسته ایمونو چال نکردیم واسه این تعامل ؟اتیشش زدن گفتن غلط کردید.تحریمتونم میکنیم هیچ.باید رو توان نظامیتونم ما تصمیم بگیریم.برید موشکاتونم چال کنید که ما هر وقت خواستیم کل کشورتونو با خاک یکسان کنیم.ذره ای تفکر لطفا

      • بدون نام

        دلت خنک شد جوان واقعیت راگفت

      • بدون نام

        زیاباکلام یا نفهم‌ویاخودش وزده به نفهمی ویافکرمیکنه ملت نفهمن واین حرفهاواعمالی که به نفع دشکنان امریکاانگلیس اسراییل فرانسه میزنه میزنه باژست روشن فکری دل سوزی کاس لیس اجنبی پرست خیلی دوست داری بروخارج ایران وبه بادندین

    • جواد

      این عزت و اقتدار ایران ما رو کشته. دوست عزیز به فکر نون باشید خربزه آبه. اقتدار و عزت وقتی داریم که هر روز به تعداد زباله گردهای کنار سطل آشغال افزوده نشه.... دست بردارید و به فکر ملت باشید.

    • بدون نام

      احسنت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به روباه گفتن شاهت کیه گفت ... احسنت.!!!!

    • محمو.م

      صحبتهای تکراری این مثلااستادسیاسی (بدکلام وزشت کلام نه زیباکلام) جز انعکاس فکر خام و عقده ازانقلاب چیزی دربرندارد.
      خودش خوب میداند صنعت هسته ای بهانه ای بیش برای امریکانیست.واگه هسته ای نباسه یقینا به جیزدیگری بهانه خواهدگرفت .حقوق بشر ، موشک ، و هر پیشرفت دیگری...
      صحبتهای بدکلام راحدی نگیرید چراکه ارزش جواب دادن هم ندارد..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      از اون گربه ای که وصف کردی هم بدبخت تر و درمانده تر هستید

    • بدون نام

      یکی به این بدبخت زشت کلام بگه توبیکاری یاازسر عقده میشینی حرف میزنی؟ کی به حرفای مفت دشمن شادکن تو گوش میده بیچاره ؟!!!!!

    • بدون نام

      یه جوری میگید عزت عزت مثل اینکه ملت شاهد نیست چطوری همه چیزمون را دادید دست روسیه .اتفاقا شما هم همون گربه ای هستید که برای روسیه دم تکان میدهید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روسیه درتمام قطعنامه هسته ای علیه ایران با غرب همراهی کرده است و با اسراییل رفیق است ودنبال منافع خودش است انصاف داشته باشید.

    • حبیب

      روزنامه جوان به اصل سوال جواب نداده! غنی سازی بدون استفاده چه فایداه ای برای کشور دارد؟ بهتر نیست برای مبارزه با استکبار پول خود را صرف موارد بدرد بخور کنیم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چ جالب.اگر جدا فایده ای ندارد و کلش برای ما ضرره.پس چرا امریکا و اروپا انقدددد دارن ایرانو تهدید میکنن که فعالیت های هسته ایو متوقف کنه.مگر نه اینکه کلا برای ما منفعتی نداره و هیچ استفاده ای نمیتونیم ازش بکنیم.پس به نفع اوناس که بودجه ی خودمون رو صرف چیزی کنیم که فایده ای نداره.واقعا پس به اونا چه که ما چیکار میکنیم؟

    • محمد زمانی

      آقایون لطف کنند از دستاوردهای هسته‌ای شدن ،ما بی‌سوادان را آگاه کنند ،آخه ما دستاوردی جز هزینه های سرسام آور،تحریمهای چندین ساله (البته فشارش به ما میاد) تیرگی روابط با اکثر کشورها،بهانه برای خرید سلاح های مدرن توسط کشورهای همسایه،گرانی نجومی،و ده ها مورد دیگر نمیبینیم،اگر اینهمه هزینه در یک صنعت پایه و مادر خرجمیشد خیلی از مشکلات فعلی رو نداشتیم،...استنباط یک کم سواد....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی از مزایای صنعت هسته ای غرورملی است که بالاتراز سایر موارده بعدش هم غنی سازی بیست درصدبرای راکتورتحقیقاتی تهران برای مداوای بیماران و.....‌‌

      • عاجاقا

        مختوتکون بده ..خب سرچ کن توگوگل که مال همون اجنبیهاست

    • سامان رضایی

      جوان یکطرفه قضاوت میکند

    • عاجاقا

      لطفابفهم عامریکاعاقل نیست

    • pooya

      دادش یه حساب بانکی بده ماکه خسته شدیم چندمیگیری بااین اسگول مصاحبه نکنی نشرچرت ندی؟؟؟؟زشت کلام میگم

    • امیرحسین

      زباله گردی و اعتیاد و فقر و فحشا شده اقتدار...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج