جاباما
۸۸۲۵۵۲
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

بزرگترین مزرعه بیت‌کوین در تهران لو رفت

یکی از بزرگترین مزارع استخراج ارز دیجیتال در کشور که با استقرار در یکی از کارخانه های بزرگ تهران، از برق با تعرفه صنعتی برای فعالیت خود استفاده می‌کرد، شناسایی شد.

ایرنا نوشت: یکی از بزرگترین مزارع استخراج ارز دیجیتال در کشور که با استقرار در یکی از کارخانه های بزرگ تهران، از برق با تعرفه صنعتی برای فعالیت خود استفاده می‌کرد، شناسایی شد.

وزارت نیرو اعلام کرد، به دنبال بالاگرفتن تب ارز دیجیتال و سوء استفاده مزارع راه‌اندازی شده از تعرفه‌های ارزان برق صنعتی و کشاورزی و همچنین شدت گرفتن فعالیت‌های نظارتی و بازرسی شرکت‌های توزیع نیروی برق به‌منظور شناسایی مزارعی که با بهره‌گیری از برق با یارانه دولتی، به تولید ارز دیجیتال می‌پردازند،

نیروهای عملیاتی و فنی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، با رصد و کنترل بار مصرف شبکه توزیع برق و بررسی‌های میدانی، موفق شدند سه مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال را که با استقرار در مراکز صنعتی، از برق با تعرفه ارزان برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌کردند، شناسایی کنند.

فقط یکی از این مزارع، با مصرف انرژی بالغ بر هفت مگاوات (حدود ۴۰ درصد توان تولید نیروگاه برق‌آبی سد طالقان)، از بزرگترین مزارع کشف شده ارز دیجیتال در کشور است.

بر اساس این گزارش، با در نظر گرفتن میانگین مصرف برق ۲۸۰۰ کیلووات ساعت در سال برای هر واحد مسکونی واقع در مناطق عادی کشور، برق مصرفی در این مزرعه ارزی، فقط در هر شبانه‌روز معادل مصرف برق ۶۰ واحد مسکونی در طول یک سال است.

به دنبال شناسایی این سه مزرعه، در مرحله اول با توجه به فعالیت مغایر با تعرفه واگذارشده، نسبت به قطع برق مورد استفاده، اقدام و سایر مراحل رسیدگی قانونی در این رابطه، آغاز شده است.

به‌دنبال بالا رفتن دمای هوا و افزایش مصرف برق در تهران، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، در راستای حفظ حقوق شهروندان پایتخت و همچنین کنترل بار شبکه توزیع برق تهران، فعالیت‌های گسترده‌ای را به‌منظور جلوگیری از استفاده نامناسب احتمالی از تعرفه‌های مخفف و برخورد با متخلفان در دستور کار خود قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب این مزرعه بزرگ چند تا دستگاه ماینر داشته؟!
      ذکر نکرده بودید

    • dara

      اگه همینطور رو اختلاسا ودزدیا زوم کنید کشور میشه گلستان ولی حیف که دزدا خودتونید

    • شیری

      اینم یه نوع جدید از دزدیه دیگه،برق ارزانو برای تولید بیت کوین استفاده میکنن،و این همه نیروی برق با هزینه تولید میشه و سودش تو جیب یه عده مالدوست عوضی میره

    • مصطفی

      چرا اسامی آنان را فاش نمیکنید تا مردم بدانند .این حق اداره برق تنها نیست بلکه حق مردم هم هست .آنها با این کارشون باعث قطعی برق میشن . بعد بگین این وسائل تولید ارز دیجیتال را چطور وارد کشور کردند .از گمرک یا قاچاق بوده د یکی بگه دیگه بخدا گیج شدیم از این طرز اطلاع رسانیتون .

    • بدون نام

      بگردی میبینی که به یکی از بزرگان وصل است

    • بیکار

      باید اینقدر اینها را جریمه کرد که به نان شب محتاج شوند تا دیگر به فکر دزدی از بیت المال را نکنند این از ضعف قانون دزد بود مسئولین کشور است وقتی می بینند مسئولین به فکر مردم کشور نیستن وهر روز یک اختلاسگر که میلیاردها دلار سرمایه کشور را را می دزد این ها هم برق می دزداند کشور دزدان شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش نمی دونی نظر نده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج