جاباما
۸۸۲۸۶۴
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

سیستم عامل بومی روی گوشی‌ داخلی نصب شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طراحی سیستم عامل بومی موبایل و نصب آن روی گوشی جی‌ال‌ایکس خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن خدمات و ابزارهای گوناگون، یکی از مواردی که ذهن مسؤولان و کارشناسان حوزه را درگیر می‌کند، تولید محصولات مشابه، بومی‌سازی ابزار و ارائه‌ی خدمات با هدف رفع نیازهای شخصی است. یکی از مواردی که با پیشرفت تلفن‌های همراه، نمود بیش‌تری پیدا کرده، سیستم عامل گوشی‌هاست و تصمیم برای بومی کردن سیستم عامل هم به‌دنبال حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از مارکت‌های خارجی و با هدف تأمین دو فاکتور امنیت و استقلال، گرفته شد.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- چندی پیش درباره‌ی ایجاد سیستم عامل بومی اظهار کرده بود: مدت زیادی بود که می‌خواستیم سیستم عامل اندروید را در گوشی‌های ایرانی تغییر دهیم تا از استارت‌آپ‌های داخلی حمایت کنیم. این موضوع پیش نمی‌رفت تا این‌که اپلیکشین‌های داخلی را حذف کردند و این همدلی ایجاد شد و به زودی نتیجه کار را اعلام می‌کنیم.

پیش از این آن هم امیر ناظمی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - با اشاره به تصمیم برای ایجاد سیستم عامل بومی موبایل، گفته بود: یک درصد از نیازمندی‌های ما به سیستم عاملی نیاز دارد که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم؛ این‌که نفوذی به آن نباشد و تصمیم دیگری بر آن تأثیر نگذارد. سیستم عامل بومی یعنی سیستم عاملی که پاسخگوی نیاز بومی بوده و برای نیازهای ما شخصی‌سازی شده باشد؛ درواقع قرار نیست به نیاز همه پاسخ دهد، بلکه برای یک سری نیازمندی‌های خاص است.

اندروید داخلی طراحی شد

در این راستاT اخیراً آذری جهرمی در صفحات اجتماعی خود، با اشاره به راه‌اندازی سیستم عامل بومی و نصب آن روی گوشی جی‌ال‌ایکس ویدئویی منتشر کرد که در آن آمده است: یک گروه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برای مقابله با تحریم‌های گوگل سیستم عاملی طراحی را کرده‌اند که گوگل امکان حذف آن را ندارد. برای اطمینان بیشتر کاربران ایرانی یک گوشی توسط جی‌ال‌ایکس تولید شده که این سیستم عامل را پشتیبانی می‌کند. این سیستم عامل این امکان را به کاربران ایرانی می‌دهد که اپلیکیشن‌های مربوط به کسب‌وکارهای خود را بدون نگرانی از تحریم‌های آمریکا، فعال کنند.

باید دید سیستم عاملی که عزم برای ایجاد آن به دنبال حذف اپلیکیشن‌های داخلی جزم شده تا چه اندازه می‌تواند نیاز کاربران را حل کند، نیازی که بیش از همه چیز، باید حائز دو فاکتور امنیت و استقلال باشد و از طرفی کارآمدی آن باید به اندازه‌ای باشد که با قرار گرفتن روی گوشی‌های داخلی، بتواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همانقدر که پیام رسان های بمویتون موفق بود سیستم عامل بومیتون هم موفقه. من ترجیح میدم قدیمیترین نسخه اندروید رو گوشیم نصب باشه تا یه نسخه وطنیش که معلوم نیست چه جاسوسی هایی میکنه

    • بدون نام

      اول خود گوشی ج ال ایکس که قطعاتشو از چین وارد میکنید رو بسازین بعد سیستم عامل درست کنید!!!حتمآ باز ی وام بلا عوض چندین میلیاردی رو میخواین با این بهانه به جیب آقازاده ها بریزید

    • حمید

      الگو برداری از کار کره شمالی

    • metti

      بیشتر شبیه طنزه!

    • بدون نام

      کاربران منفی باف و ناامید و بی لیاقت

    • بدون نام

      این کار خیلی بزرگی است علاوه بر خودکفایی کشور شرکت های زیادی می توانند برای این سیستم عامل برنامه نویسی کنند و کسب و کار ایران را جهانی کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخ

    • محمد

      بنده چندسال پیش برجهت حس حمایت ازکالای ایرانی که داشتم یک گوشی جی ال ایکس خریدم تقریبابعداز۶ماه خراب شدبه ه نمایندگی که تماس گرفتم پاسخگونبودندوبادفترشرکت درخوزستان تماس گرفتم هیچ پاسخگونبودند!!!خودمراازخریدگوشی ایرانی سرزنش کردم وانداختمش بیرون،،،خداکنداندرویدبومی مثل گوشی جی ال ایکس نباشد

    • بدون نام

      اینم مثل سیستم عامل دسکتاپ بومی... موتکر جستجوی بومی ‌... پیامرسان بومی ... و هزارتا بومی دیگه ست که بهونه ای برای گرفتن وامهای چند میلیاردیست و هیچ وقت هم به نتیجه نمیرسند.

      پاسخ ها

      • ساموئل کینگ

        وقتی بومی مثل شما بنویسه هیچ وقت مسلما هیچوقت درست نمیشه.

      • عباس رضایی

        چه قضاوت گران خوبی داریم فک کنم تودنیا درجه یک قضاوت رابه شمابدند

    • مهدی

      یعنی کلا میخوان جاسوسی کنن.

    • مسلم دوسری

      اقای جهرمی شما بلدید شما نابغه اید شما مغزید ....هولی خواهشا بی خیال سیستم عامل اندروید یاشید

    • بدون نام

      امیدوارم عملی بشه

    • بدون نام

      ولمون کنید نمیخوایم اصلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج