۸۸۳۱۷۱
۲۴ نظر
۵۰۰۷
۲۴ نظر
۵۰۰۷
پ

تصویر مناقشه‌برانگیز «گاندو» از‌ ظریف

سریال تلویزیونی «گاندو» یک شنبه‌شب در قسمت ماقبل پایانی، جلسه‌ای را در وزارت امور خارجه نمایش داد که به موضوع دستگیری جیسون رضاییان (در سریال «مایکل هاشمیان») می‌پرداخت.

خراسان نوشت: سریال تلویزیونی «گاندو» یک شنبه‌شب در قسمت ماقبل پایانی، جلسه‌ای را در وزارت امور خارجه نمایش داد که به موضوع دستگیری جیسون رضاییان (در سریال «مایکل هاشمیان») می‌پرداخت. در این جلسه «عبدی» فرمانده نیروهای امنیتی سریال و شماری از مقامات دولتی حضور دارند که البته تنها دو نفر از مسئولان دولت، به بحث با «عبدی» می‌پردازند.

یکی از دو مقام دولتی که به نظر می‌رسد رئیس دفتر رئیس جمهور باشد، همراه با وزیر امور خارجه که «مایکل هاشمیان» را یک خبرنگار ساده می‌دانند، سعی می‌کنند «عبدی» را قانع کنند که وی را برای پیشبرد اهداف توافق هسته‌ای آزاد کنند ولی در مقابل، «عبدی» با نمایش برخی اسناد محکم از جاسوسی «مایکل»، آن‌ها را قانع می‌کند که او جاسوس است و نباید آزاد شود. در ادامه قصه و بعد از پایان جلسه، باز هم هر دو مقام دولتی به «عبدی» اصرار می‌کنند که «مایکل» آزاد شود، اما با مخالفت او مواجه می‌شوند. فرمانده نیروهای امنیتی سریال می‌گوید: «حرف من همانی است که قبلاً گفتم. تبادل، پایاپای [است]. آن‌ها پول بلوکه‌شده ملت را برمی‌گردانند، ما هم مایکل هاشمیان را به آن‌ها می‌دهیم.»

تصویر مناقشه‌برانگیز «گاندو» از‌ ظریف

وزارت خارجه: مطابق واقعیت نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه، دیروز صبح در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره «گاندو» صحبت کرد. سیدعباس موسوی درباره این سریال گفت: «مانده‌ام که چه بگویم و عجیب است آن چه در این سریال از وزارت خارجه، شخص وزیر و همکاران ما نشان داده می‌شود با واقعیت منطبق نیست. اسناد مذاکرات و مکاتبات وزارت خارجه در داخل و خارج موجود است و اگر می‌گفتند ما این اسناد را در اختیارشان قرار می‌دادیم که سریال واقعی‌تر باشد.

این سریال از نظر جلوه‌های هنری بد نیست و من آن را نگاه می‌کنم ولی اگر رعایت تقوا در آن پررنگ‌تر بود سریال بهتری می‌شد.» حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در توئیتی با انتقاد از این سریال نوشت: «۱. دولت نه اجازه و نه پول دارد که سریال بسازد. ۲. صداوسیما هم پول ندارد سریال بسازد. ۳. ولی گویا جای دیگری هست که برای تضعیف نهاد دولت هم پول فراوان دارد، هم مجوزها و مشوق‌های لازم را دریافت کرده است و هم می‌تواند صداوسیما را الزام به پخش کند. ۴. با گاندو، گنده نمی‌شوید.»

آشنا پیش از این توئیت نیز جدالی لفظی با مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال «گاندو» داشت؛ جدالی که از پرسش‌های آشنا درباره وابستگی سازمانی و منابع مالی مؤسسه شهید آوینی سازنده سریال شروع شد و به پاسخ امینی انجامید که نوشت: «همه می‌دانند مؤسسه‌ای مزین به نام سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی چیست و کجاست؟ اما همه نمی‌دانند یک روحانی ترک‌لباس‌کرده که از مدیران ارشد امنیتی سابق وزارت اطلاعات بوده، در حوزه فرهنگ و هنر چه می‌کند و به دنبال چیست؟» توئیت امینی در شبکه‌های اجتماعی بسیار پربازدید شد و پاسخ‌های متوالی آشنا را در پی داشت.

واکنش‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی

این قسمت از سریال «گاندو» میان کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز بازخوردهای فراوانی داشت. انتقاد مهم کاربران، به منفعل و ساده لوح نشان دادن مقامات دولتی در این صحنه برمی‌گشت. کاربری در توئیتی در این باره نوشت: «امشب در سریال گاندو رسما وزارت امور خارجه را یک مشت احمق نشان داد که در برابر مدارک نهاد خاص امنیتی دهانشان باز می‌ماند. شبیه‌سازی ظریف هم در نوع خود جالب بود و شرم‌آور.»

کاربر دیگری با اشاره به کنایه‌های سیاسی سریال نوشت: «ادعا می‌کنن فقط مسئله دولت روحانی نیست. خب منتظریم دولت قبلی رو هم سریال کنین.» کاربر دیگری به طنز این گونه به صداوسیما کنایه زد: «این ها از چراغ و کنفرانس برلین رسیده‌اند به گاندو!» و شخص دیگری نوشت: «سریال گاندو با مشورت 1+5 ساخته شده است برای تخریب ظریف و تیم دولت؟» کاربر دیگری نیز با اشاره به صحبت‌های نویسنده سریال «گاندو» نوشت: «آرش قادری، نویسنده سریال گاندو به ایسنا گفته ۸۰ درصد قصه‌ این سریال تخیل وی بوده. اگر این طور است چطور هر شب قبل از شروع سریال می‌نویسید این پرونده واقعی است؟»

در مقابل برخی از کاربران نظرات دیگری داشتند و از سریال تمجید می‌کردند. کاربری درباره قسمت ماقبل پایانی «گاندو» این گونه نوشت: «سریال معرکه و عالی یعنی گاندو، بازیگر یعنی علیرام نورایی و پیام دهکردی. بازم منتظر همچین سریال‌هایی هستیم.» شخص دیگری نوشت: «با نمایش سریال گاندو، اندک آبروی بعضی‌ها به باد رفت...» کاربری دیگر با کنایه به حسام‌الدین آشنا این گونه نوشت: «خود جیسون رضاییان این قدر با گاندو مشکل نداره که آشنا باهاش داره!» کاربر دیگری نیز این گونه واکنش نشان داد: «چیزی که بعضی‌ها از گاندو توقع داشتند، این بود که نشون بده جیسون رضاییان، آرش کمانگیر بوده و به ظلم‌وجور زندانی شده!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تازه اینجا ظریف رو خیلی خوب نشون دادن

    • بدون نام

      درود بر صدا وسیما که گوشه ای از افتضاحات این دولت را به نمایش درآورد. درود درود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گوشه ای از افتضاحات دولت منتخب خودشونم نشون میدن ایا ساده لوح؟

    • بدون نام

      کسانی که این سریال راساخته وپخش کردند نشان دادند که انگار درمملکت ما بجز همین نهادامنیتی هیچکس حتی ........درامور مهم کشور حضورندارند!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا من هم به همین نتیجه رسیدم

    • بدون نام

      کاربرانی که تحسین کردن به خاطر این بوده که با نویسنده و سازنده این سریال هم جناحی هستند. چون این سریال یک سریال یک طرفه و حزبی جناحی هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر خیلی هم عالی بود

    • یک ایرانی

      پولا چی شد ؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :/

      • مری

        واقعا منم همش دارم به این فکر میکنم
        آخه پولا چی شد؟؟؟؟؟؟
        میشه یکی توضیح بده

    • بدون نام

      پول ها الان کجاست آیا پول ها به بیت المال برگشت....آیا مشکلات مردم بیکاری جوانان حل شد....؟؟؟؟

    • بدون نام

      80درصد تخيل نويسنده بوده!!!!! خسته نباشيد واقعا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی میخوای واقعیت رو قبول کنی؟ بعد مردن

      • بدون نام

        ساده نباش

      • بدون نام

        توروخدا چرت و پرت نگو لطفا

      • بدون نام

        وبزرگ کردن تربیت خانواده ات هم زیر نظر خیلات بوده:)

    • بدون نام

      متاسفم برای دولتمردان ایران

    • بدون نام

      دورد بر سازنده گاندو

    • بدون نام

      درود بر سپاه

    • بدون نام

      درود بر ایران و ایرانی و محافظان ایران

    • بدون نام

      متاسفانه باید گفت صد در صد تخیل نویسنده بوده چیزی شبیه جنگ ستارگان با ادوات و تجهیزات خیالی که جز آرزوهای نهاد امنیتی ماست :)
      البته ارزو بر جوانان عیب نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر ارزو ، این همه پول رو راهی ایران نمیکردم که جیسونشون و بگیرن.

    • بدون نام

      آقای موسوی انکار فایده ای ندارد خودتان هم میدانید که تازه عوامل سریال لطف کرده و از غلظت آن کاسته اند تا کمتر آبروریزی شود قدرشناس باشید.

    • بدون نام

      کامنت ها ارتش سایبری خنده داره
      میخوان انقد بنویسن ک مردم باورشون شه سریال سراسر تخیلیشون راست بوده
      بابا مردم بیدارن زور نزنین
      از تیتر شدن این سریال در تمام اخبار رسانه میلی مشخصه داستان چیه
      فشار بر دولت منتخب مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج