جاباما
۸۸۳۲۹۷
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا برخورد توهین‌آمیز با تیم‌ملی والیبال را تکذیب کرد

سخنگوی اداره گمرک و مرزبانی آمریکا مدعی شد روند ورود اعضای تیم ملی والیبال ایران بدون مشکل خاصی و طبق «رویه‌های عادی» صورت گرفته است.

خبرورزشی: دولت آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر برخورد توهین‌آمیز با اعضای تیم ملی والیبال ایران در بدو ورود به شیکاگو برای شرکت در دور پایانی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، مدعی شد که مشکل خاصی وجود نداشته و پذیرش اعضای تیم بر اساس «رویه‌های عادی» صورت گرفته است.

استیو بنسباک سخنگوی اداره گمرک و مرزبانی آمریکا در بیانیه‌ای که در اختیار شبکه CNN قرار گرفته، ادعا کرده است: «روند‌های عادی اداره گمرک و مرزبانی انجام شد و همه بدون هرگونه اتفاق خاصی پذیرش شدند.»

ادعای دولت آمریکا درباره پذیرش بدون مشکل تیم والیبال ایران در فرودگاه «او هیر» شیکاگو در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت ورود این تیم «با اتفاقاتی» همراه بوده است. خوش‌خبر گفت: «پس از ورود هر گروه از بازیکنان و مربیان ایرانی، چند نفر از آن‌ها را فقط برای انجام مصاحبه انتخاب کردند و این پروسه حدود ۴ ساعت طول کشید.» به گفته خوش‌خبر، این رفتار فقط با تیم ایران صورت گرفته است و از همین رو، هیأت ایرانی مراتب اعتراض خود را به میزبان و فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرده است.

در پی این اتفاق، دیروز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از طریق سفیر سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکاست، مراتب اعتراض رسمی ایران به دولت آمریکا را ابراز کرد. محسن بهاروند مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در این مورد گفته است: «اگر آمریکا نمی‌تواند منصفانه و بی‌طرفانه میزبان همه تیم‌های ورزشی باشد، بهتر است از میزبانی مسابقات ورزشی خودداری کند.»

با اعتراض رسمی ایران به فدراسیون جهانی والیبال، این نهاد نیز به برخورد توهین‌آمیز طرف آمریکایی با تیم ایران واکنش نشان داده و از این بابت ابراز نگرانی کرده است. در بیانیه این نهاد عنوان شده است که فدراسیون جهانی «از مشکلاتی که بر اساس گزارش‌ها تیم والیبال ایران با آن روبرو شده، مطلع و نگران است... هرچند که بسیاری از اعضای تیم ایران برای مدت غیرمعمولی بازداشت نشده‌اند، اما ناراحتی کسانی که [بازداشت] شده‌اند، قابل درک است.»

برخورد ناشایست آمریکایی‌ها با اعضای تیم والیبال ایران در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن ماه‌هاست کارزاری همه‌جانبه برای فشار به ملت ایران به راه انداخته است. هرچند واشنگتن مدعی است که این تحریم‌ها مردم ایران را هدف قرار نداده، اما مقام‌های آمریکایی بار‌ها از مشکلات اقتصادی مردم ایران که به ادعای آن‌ها به واسطه تحریم‌ها به وجود آمده، ابراز خرسندی کرده‌اند.

علاوه بر این، بیش از دو سال است که دولت آمریکا بر اساس یک فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، از ورود اتباع ایران و چند کشور مسلمان دیگر جلوگیری می‌کند. به همین بهانه، اخیرا وزارت خارجه آمریکا از صدور روادید برای یک پدر ایرانی-آلمانی که قصد داشته برای شرکت در مراسم تدفین پسرش به آمریکا سفر کند، روادید نداده و مدعی شده است که این پدر قصد دارد درگذشت فرزندش را بهانه‌ای برای سفر به آمریکا قرار دهد.

این در حالی است که در جریان سفر اخیر تیم ملی والیبال آمریکا به تهران، اعضای این تیم با برخورد مناسب میزبان ایرانی روبرو شدند. خوش‌خبر در این مورد گفته است: «ما توقع برخورد بهتری از آمریکایی‌ها داشتیم، چون زمانی که آمریکایی‌ها به ایران آمدند ما بهترین شرایط را برای آن‌ها فراهم کردیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رونالد ترامپ؟؟

      پاسخ ها

      • حمیرا نفسش شجاع سیامک علیرضا علی تمام خطم کلام

        چی میگی تو

    • آدولف هیتلر ( وطن پرست )

      تکذیبشون رو باور میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینم باور کن که "روش عادی" اونا میگه "به ایرانیا گیر بدین"!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج