۸۸۳۸۹۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روسیه: آمریکا به اقدامات ضدِ برجامی پایان دهد

نماینده دائمی ایران در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام با دعوت از همه اعضای شورای حکام برای محکوم کردن سیاست های مخرب آمریکا درقبال ایران، اعلام کرد: آمریکا باید اخلال در اجرای مناسب برجام از سوی طرف های این توافق بین المللی را متوقف کند.

ایرنا: نماینده دائمی ایران در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام با دعوت از همه اعضای شورای حکام برای محکوم کردن سیاست های مخرب آمریکا درقبال ایران، اعلام کرد: آمریکا باید اخلال در اجرای مناسب برجام از سوی طرف های این توافق بین المللی را متوقف کند.

میخائیل اولیانوف روز چهارشنبه در سخنانی در نشست ویژه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که به درخواست آمریکا برای بررسی گام‌های ایران در برجام برگزار شد و در قالب گزارشی کوتاه در حساب کاربری نمایندگی دائمی روسیه در وین منتشر شد، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: نسخه نجات معامله هسته‌ای ساده است، آمریکایی‌ها باید از ایجاد مانع برای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خودداری کنند و به اجرای تمام تعهدات خود در چارچوب برجام مطابق با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردند.

روسیه: آمریکا به اقدامات ضدِ برجامی پایان دهد

مقام روس تصریح کرد: اجرای پایدار و بلندمدت برجام فقط می‌تواند با پایبندی کامل همه طرف‌های این توافق و نیز حفظ موازنه منافع و تکیه بر اصل اقدام متقابل تأمین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست فشار اقتصادی آمریکا بر ایران را ضربه‌ای به بازرسی‌ها و اقدامات راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران ارزیابی کرد و گفت: مسئولیت برای ضربه خوردن اقدامات راستی آزمایی آژانس در ایران به طور کامل برعهده آمریکا است.

اولیانوف افزود: فقط صبر و تحمل و خویشتنداری ایران امکان داد که برجام بیش از یک سال در حالت شناور بماند.
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: اما بدیهی است که حفظ برجام بر روی یکی از دو ارکان آن دشوار است.

مقام روس خاطرنشان کرد که علاوه بر ضربه خوردن سیستم راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، پیامدهای منفی اقدامات آمریکا علیه ایران بر کل سیستم پادمان‌های آژانس نیز تأثیر می‌گذارد.

اولیانوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرف روسی بر آمادگی خود برای ادامه جستجوی راه حل های قابل قبول برای مسائل موجود در چارچوب برجام تاکید دارد.

وی افزود: از همه شرکت کنندگان در معامله هسته‌ای دعوت می‌کنیم به طور کامل از برنامه جامع اقدام مشترک پیروی کرده و خویشتنداری و عقلانیت برای تحکیم امنیت بین المللی و حفظ برتری قانون در مناسبات بین المللی از خود نشان دهند.

ایران روز یکشنبه در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی این کشور علیه ایران و عدم انجام تعهدات از سوی دولت‌های اروپایی و بقیه کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای گام دوم کاهش تعهد به برنامه هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را برداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج