جاباما
۸۸۴۰۱۲
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

مکارم: باسوادان بی‌تقوا، عامل اختلاس‌ها هستند

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه همه افراد در هر پُست، مقام و جایگاهی تقوا را مدنظر داشته باشند گفت: اینکه در کشور بعضاً شاهد اختلاس و دزدی‌هایی هستیم همه اش توسط باسوادان بی تقوا انجام گرفته است.

خبرگزاری فارس: آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار روسای دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: اگر تأملی در تاریخ داشته باشیم، هر جنایت و فسادی که در جهان صورت گرفته است از سوی افراد تحصیل کرده و عالم و البته بدور از تقوا صورت گرفته است، هر جایی که علم و دانش اثر بخش بود، تقوای فردی سهم بسزایی داشته است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دارای دو رسالت مهم است گفت: یکی از این رسالت ها صرف دانشگاه بودن و ارتقای علمی انسان‌ها و تربیت انسان‌هایی که آینده نظام تعلیم و تربیت را دربدنه آموزش و پرورش به دست خواهند گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان با رسالت مهمی که دارد در انجام مأموریت مهم و گرانسنگ خود باید علاوه بر توجه به بُعد علمی و دانشی دانش پژوهان خود نسبت به ارتقا و تقویت بعد معرفتی آنان برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشد.

وی افزود: نظام ما جمهوری اسلامی است که اگر ۵۰ درصد را جمهوری و ۵۰ درصد را اسلامی بدانیم، بدون تردید رکن دوم بر رکن اول تأثیر گذاری شگرفی دارد و خدای ناکرده اگر دانشگاه‌های ما خالی از تقوا شوند، مصیبت بزرگی دامن جامعه و آینده را خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اینکه در کشور بعضاً شاهد اختلاس و دزدی‌هایی هستیم همه اش توسط باسوادان بی تقوا انجام گرفته است و اگر همه افراد در هر پُست، مقام و جایگاهی تقوا را مدنظر داشته باشند بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه برطرف می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه دادند: شما فرهنگیان شاگردان آینده نظام تعلیم و تربیت را تربیت می‌کنید و اگر می‌خواهید سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنید باید بر روی تقوا و معرفت افزایی دانش آموزان، جوانان و نوجوانان این مرز و بوم کار کنید و برنامه جدی داشته باشید، رشد علمی و دانشی توأم با تقوا از بروز بسیاری از آسیب‌های آینده جامعه جلوگیری می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: شما افراد کلیدی جامعه هستید و امروز من نه تنها با دهها فرهنگی بلکه با نماینده صدها و هزاران نفر دانش آموز در حال صحبت هستم و این ارزش بسیاری دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج