۸۸۴۳۵۳
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

مقدار حجم آب مصرفی تهرانی‌ها در یک روز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان تهران با بیان اینکه مصرف آب شرب در پایتخت ۲۰ درصد بیشتر از دیگر شهرهای کشور است گفت:‌ مردم شهر تهران هرروز به اندازه حجم دریاچه چیتگر آب شرب مصرف می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان تهران با بیان اینکه مصرف آب شرب در پایتخت ۲۰ درصد بیشتر از دیگر شهرهای کشور است گفت:‌ مردم شهر تهران هرروز به اندازه حجم دریاچه چیتگر آب شرب مصرف می‌کنند.

محمدرضا بختیاری افزود: ۲۰ درصد از کل آب شرب مصرفی در کشور در تهران مصرف می شود که این میزان در شهر تهران معادل یک میلیارد و ۶۰ میلیون مترمکعب و در استان تهران یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه شهروندان پایتخت ۴۰ لیتر بیشتر از سرانه مصرف آب دارند گفت: سرانه مصرف روزانه آب شرب در کشور به ازای هر نفر ۲۱۰ لیتر اما در تهران معادل ۲۵۰ لیتر است.

به گفته بختیاری مردم شهر تهران در مقایسه با بقیه شهرهای کشور ۲۰ درصد و در مقایسه با برخی شهرهای کشورهای اروپایی هم‌تراز تهران ۳۰ درصد بیشتر آب شرب مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه سرانه تولید آب در تهران ۳۳۰ لیتر در روز است افزود: هم اکنون مصرف آب شرب در تهران روزانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ هزار مترمکعب افزایش مصرف اتفاق افتاده است.

بختیاری با اشاره به افزایش سالانه ۲ تا ۲.۵ درصدی جمعیت تهران گفت: امسال مصرف آب شرب در تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد دارد که این رقم بیشتر از رشد جمعیت سالانه تهران است البته تصور مشترکان از بارندگی های مناسب تهران، دلیل این افزایش مصرف است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان تهران افزود: علاوه بر نبود تجهیزات کافی برای انتقال آب شرب، امکان اختصاص همه آب موجود در سدهای تهران برای مصرف شرب نیز وجود ندارد، زیرا آب این سدها علاوه بر شرب در بخش کشاورزی و صنعت نیز باید مصرف شود.

وی افزود: ۶۰ درصد مشترکان تهرانی در چارچوب الگوی مصرف آب شرب مصرف دارند در حالی که ۴۰ درصد بیشتر از الگوی مصرف آب شرب مصرف می کنند و این میزان مصرف بیش از الگو، معادل ۵۰ درصد کل آب شرب تهران است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی مقابله و جمع آوری انشعابات غیر مجاز در تهران در سال جاری گفت: برخی مناطق شهرداری در شهرهای اطراف تهران به صورت غیرمجاز، از منابع آب زیرزمینی برداشت و برای آبیاری فضای سبز استفاده می کردند که با تفاهم نامه امضا شده، پساب جایگزین این آب شده و همین رویه موجب رفع مشکل تامین آب شرب غرب تهران به ویژه درمنطقه پرند و رباط کریم شده است در حالی که در سال های گذشته برای تامین آب شرب این مناطق با مشکل مواجه بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید آب شرب از آب بهداشتی منازل و غیره جدا شود .

    • بدون نام

      آقا جان وقتی میبینین افرادی اینطوری باعث مشکل برای کل افراد میشن چرا تعارف و چشم پوشی آخه خوب آب رو قطع کنین برای اینها و بهشون یاد بدین به اجبار چون اگر میخواست یاد بگیره با ملایمت بعد از یه عمر میفهمید حالا که نمیفهمه یادش بدین به زور چون داره ضرر به همه میزنه

    • آدولف هیتلر

      لعنت به تهرانی ها امیدوارم بمیرید

    • آدولف هیتلر

      امیدوارم تهرانی ها نابود بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهرانی نیستن هرچی کرد و ترکه ریخته تو تهران

      • آدولف هیتلر

        هرچی هستند هیچ سودی برای ایران ندارند اگه اینا نباشن شهرستانا اباد میشه اینا حتی نمیتونن حق خودشون رو بگیرن شهرک باستی هیلز رو ببین نشانه بی مصرف بودن توسری خور بودن ایناست

    • بدون نام

      خب از استان‌های دیکه آب بیارید، شما که تجارب خوبی در خشک کردن سایر شهرها و پراب کردن مراکز دارین!!!

    • بدون نام

      اگر مصرف اب به معنی محو ان بود .....خب تا به الان ابهای کره زمین تمام شده بود ....... استفاده از اب به تکنولوژی خارق العاده ای نیاز نداره ......خلاصه اینکه اب رو باید مدیریت کرد تمام /.

      پاسخ ها

      • علیم

        برای شما تهرانی ها اینها یاسین به گوش خر خوندنه (ببخشید ضرب المثله) حقتونه مثل خیلی از شهر ها آبتون سهمیه بندی بشه تا مفهوم مدیریت رو بفهمید ... همون طور که هر هفته مثل زامبی ها حمله میکنید به سمت شمال و اونجا رو زباله دونی میکنید و متوجه نیستید که اونجا ظرفیت این همه جمعیت رو نداره ، معتقید که دولت هر جور شده باید آبمون رو تامین کنه و ما هم هرجور دوست داریم مصرف میکنیم

      • آدولف هیتلر

        برای اینا مهم نیست چون تمام ایران رو خشک میکنن تا به اینها و جیره خوران مرکز نشینشون بد نگذره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج