۸۸۴۳۸۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

طرح جداسازی زندان‌ها در مجلس پیگیری نمی‌شود

محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، درباره امکان نظارت‌پذیر کردن سازمان زندان‌ها گفت: مگر اینکه قوه‌ قضاییه بخواهد با مجلس همراهی و همکاری کند، وگرنه به نظر نمی‌رسد از باب بحث تفکیک قوا و نداشتن اجازه ورود قوه مقننه به مسائل قوه‌ قضاییه، این کار امکان‌پذیر باشد.

اعتمادآنلاین: محمد کاظمی، نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، درباره طرحی که نمایندگان مجلس در سال ۹۶ و بعد از خودکشی دو نفر در سازمان زندان‌ها به جریان انداختند و روند فعلی آن، به اعتمادآنلاین گفت: این طرح در مجلس پیگیری نمی‌شود و به نظر هم نمی‌آید نتیجه‌ای داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که «اخیراً علیرضا شیرمحمدعلی در زندان به قتل رسیده و در سال‌های گذشته هم مشکلاتی در زندان‌های کشور وجود داشته است، با این حال قرار نیست نمایندگان این طرح را پیگیری کنند و دوباره به جریان بیفتد»، گفت: نه، به نظر نمی‌آید که این موضوع در دستور کار ما قرار داشته باشد، چون در سالیان گذشته هم چندین بار این طرح مطرح شده است، اما به نظر نمی‌رسد که تحقق آن امکان‌پذیر باشد.

کاظمی در ادامه درباره دلیل نتیجه نداشتن این طرح گفت: چون زندانیان با قوه‌ قضاییه مرتبط هستند و دستگاه قضایی درباره آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

او با بیان اینکه نظرها در این‌باره متفاوت است، عنوان کرد: اما به نظر می‌آید شورای نگهبان قطعاً با این مساله که سازمان زندان‌ها از قوه‌ قضاییه جدا شود، مخالفت می‌کند.

برخی دیگر از نمایندگان درباره طرحی صحبت کرده بودند که به موجب آن بتوان به نحوی سازمان زندان‌ها را در مقابل مجلس یا دولت پاسخگو کرد؛ نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد پیگیری این موضوع توضیح داد: این موضوع پیگیری نمی‌شود. مگر اینکه قوه‌ قضاییه بخواهد با مجلس همراهی و همکاری کند، وگرنه به نظر نمی‌رسد از باب بحث تفکیک قوا و نداشتن اجازه ورود قوه مقننه به مسائل قوه‌ قضاییه، این کار چندان امکان‌پذیر باشد. البته از بعد نظارتی کمیسیون اصل نود می‌تواند به این مسائل ورود کند، اما در این دوره هم کمیسیون اصل نود و هم کمیسیون حقوقی و قضایی زیاد به این‌گونه مسائل ورود نکرده‌اند.

او در پایان در توضیح اینکه احتمالاً نمایندگان با وجود وقوع قتل اخیر انگیزه‌ای برای ورود به ماجرا ندارند، گفت: هم انگیزه ندارند و هم شدنی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجلس سرگرم مشکلات خودش است قانونی هم که رای.بیاورد به راحتی دولت موافقت نمی کند مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که حدود ده سال است تمام اهل عالم گفتند وموافقت کردن ولی دولت با تمام قدرت مانع پرداخت ان شد وفقر هم چنان باقی خواهد ماند

    • بدون نام

      مجلس قدرت ورود به چه کاری را دارد ؟؟؟

    • metti

      وقتی این مسائل در مورد مجلس مطرح میشه آدم از خودش میپرسه واقعا چرا مردم تو انتخابات مجلس شرکت میکنن، فقط اتلاف وقت و سرمایست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج