جاباما
۸۸۴۶۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فیس‌بوک پنج میلیارد دلار جریمه می‌شود

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا پس از تحقیقاتی ادامه دار درباره رسوایی کمبریج آنالیتیکا جریمه ای ۵ میلیارد دلاری برای فیس بوک در نظرگرفته است.

خبرگزاری مهر: کمیسیون تجارت فدرال آمریکا پس از تحقیقاتی ادامه دار درباره شکست فیس بوک در حفاظت از اطلاعات مشتریان، روز گذشته رأی به جریمه ۵ میلیارد دلاری فیس بوک داده است. البته وزارت دادگستری آمریکا نیز این رأی را بررسی خواهد کرد.

درحال حاضر شرایط تسویه میان کمیسیون تجارت فدرال و فیس بوک مشخص نیست اما احتمالاً شامل محدودیت‌هایی درباره شیوه کنترل اطلاعات کاربران در فیس بوک نیز باشد.

از مدت‌ها قبل کمیسیون تجارت فدرال مشغول تحقیق درباره اتهامات فیس بوک مبنی بر اشتراک اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر در رسوایی کمبریج آنلایتیکا بود.

به طور دقیق محور این تحقیقات بررسی آن بود که آیا اشتراک گذاری اطلاعات توافق میان فیس بوک و قانونگذاران در ۲۰۱۱ را نقض کرده است یا خیر.

برخی نمایندگان دموکرات این جریمه در نظرگرفته شده را کافی نمی‌دانستند.دیوید سیسلین یکی از نمایندگان دموکرات و رئیس کمیته آنتی تراست کنگره آمریکا در این باره گفت: این جریمه فقط بخش اندکی از درآمد سالانه فیس بوک است و سبب نمی‌شود شرکت مذکور درباره مسئولیت حفاظت از اطلاعات مشتریان دقیق‌تر فکر کند.

این درحالی است که درآمد فیس بوک در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ میلادی ۱۵.۱ میلیارد دلاربود.

البته هر دو طرف این تسویه از اظهار نظر درخصوص جریمه و شرایط خودداری کردند. طبق نوشته وال استریت ژورنال این بزرگترین جریمه ای است که شرکتی به این کمیسیون پراخت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج