۸۸۵۰۹۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

سعادتمند: تفکراتم با باشگاه همخوانی نداشت

احمد سعادتمند، رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: مردم صاحبان اصلی باشگاه هستند و بهتر از ما دولتی‌ها می‌توانند آن را اداره کنند.

خبرگزاری تسنیم: احمد سعادتمند در نشست خبری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور درباره وضعیت تیم استقلال گفت: من مدیرکل دفتر استعدادیابی هستم و این مسئولیت را دوست دارم، چون در جایی هستم که استعدادیابی کل کشور روی دوش این دفتر است. از طرف دیگر، همکاران خوبی در این دفتر دارم و دوست دارم در اینجا کار کنم. بهمن سال گذشته، وزیر ورزش به من لطف داشت و چند ماه در رأس هیئت مدیره استقلال بودم.

وی افزود: این تیم جمعیت عاشق زیادی دارد و حتی برخی از آنها شغل ندارند و حاضرند برای این باشگاه هزینه کنند. بنابراین صاحبان اصلی باشگاه همین هواداران هستند. ما دولتی‌ها صاحب استقلال نیستیم و باید باشگاه تحویل مردم و صاحبان اصلی‌اش داده شود. آنها خیلی از ما بهتر می‌توانند آن را اداره کنند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با اشاره به استعفایش تصریح کرد: تفکرات من با تفکرات باشگاه استقلال همخوانی نداشت و یک ماه است که استعفا کرده‌ام. اعتقاداتم با مسئولان باشگاه همخوانی نداشت و جایی که این وضعیت باشد، ترجیح می‌دهم حضور نداشته باشم.

احساس می‌کنم وقتی نتوانم مثمر ثمر باشم، بهتر است بیرون باشم. یک ماه است منفک شده‌ام و در پست مدیرکل دفتر استعدادیابی هستم. نگاه تحویل دادن باشگاه به مردم، نگاهی است که مسعود سلطانی‌فر چند برابر بیشتر دارد، اما شاید نگاهی که این کار زودتر انجام شود، وجود ندارد. استقلال می‌تواند در سراسر کشور آکادمی‌ داشته باشد و ۳۱ پیشکسوت در رأس آنها باشند و یک حقوق معقول هم بگیرند.

سعادتمند در خصوص انتخاب اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه گفت: خبر ندارم، اما نامه‌ای به فتحی نوشتم که یک نفر از بین اعضای هیئت مدیره به عنوان رئیس هیت مدیره انتخاب شود.

احمد سعادتمند در بخشی از اظهاراتش نشست خبری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اظهار داشت: درصد موارد منفی در دوره قبل بسیار کم بود. حالا هم استارت کار برای دومین دوره را آغاز کرده‌ایم. امروز که اینجا هستیم، سازماندهی کامل این کار انجام شده است.

وی درباره اهداف برگزاری این المپیاد ادامه داد: شاید چندین سال است که در برخی رشته‌ها متاسفانه در رده‌های سنی پایه مسابقات قهرمانی کشور را نمی‌بینیم و نهایت آرزوی یک نوجوان حضور در قهرمانی استان بوده است. در واقع می‌خواستیم همه استعدادهای کشور در این المپیاد دیده شوند. دلیل دوم این بوده که در رشته‌های مختلف لیگ‌های نوجوانان نداریم. شانزده استان در لیگ‌ها حضور ندارند و بسیاری از استان‌ها مسابقات لیگ نوجوانان ندارند.

سعادتمند ادامه داد: بحث بعدی وحدت اقوام بود. جوی در برخی استان‌ها وجود داشت که مثلاً ترور صورت می‌گیرد، اما اصرار به برگزاری مسابقات در استان‌های مرزی داشتیم و این کار را کردیم. اتفاقاً مردم آنجا میزبانی خیلی خوبی داشتند.

مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان گفت: بحث بعدی ایجاد شور و نشاط است. مردم نیاز به یک شور دارند. بسیاری از فدراسیون‌ها و ادارات کل این المپیاد را در تقویم خود گذاشته‌اند. یکی دیگر از اهداف ما پشتوانه سازی تیم‌های ملی است. این افتخار را داریم که بعد از المپیک نوجوانان در آرژانتین، المپیاد را برای دوره بعدی در ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کردیم و حتی نیم‌نگاهی به ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ آمریکا داریم. به گفته بسیاری از کارشناسان این ورزشکاران نوجوان پایه اصلی در مسابقات بزرگ بعدی خواهند بود.

سعادتمند عنوان کرد: یکی دیگر از اتفاقات خوب در این المپیاد، بودجه توزیع در آن در مسیر عدالت محوری است. یعنی بودجه همه نوجوانان در همه استان‌ها برابر است و یک ریال هم هزینه الکی و پرت نشده است. این نهضت استعدادیابی در سازمان بودجه ثبت شده و بودجه اختصاصی به آن اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی ثبت اطلاعات این ورزشکاران نوجوان است. در واقع میانگین قدی و پیکرشناسی و ... را می‌دانیم تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. اطلاعات ورزشکاران روز به روز در سامانه مبین ثبت می‌شود. در سال اول ۱۶۴۰۰ نفر ثبت شدند و این آمار امسال افزایش یافته است.

سعادتمند تصریح کرد: موضوع دیگر استفاده بهینه از بودجه در راستای اقتصاد مقاومتی بود. در واقع همه جوانب را رعایت کردیم. سال گذشته مسابقات در ۷۷ رشته برگزار شد، اما امسال با افزایش درخواست مواجه بودیم و ۹۶ رشته در ۱۹ استان برگزار می‌شود. همچنین در گزارش مربوط به سال گذشته هیچ گزارش صغر سنی نداشتیم که این یک اتفاق خوب است.

وی گفت: برگزاری المپیاد یک بخش پروژه است و بخش دیگر نگه داشتن استعدادها است. امسال ۵۲۰۰ استعداد از بین ۷۶۰ هزار ورزشکار شناسایی خواهند شد و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم. برای این دوره المپیاد کمیته بازاریابی پیش‌بینی کرده‌ایم و می‌خواهیم از این بخش کمک بگیریم و استفاده کنیم. همچنین یک اپلیکیشن جامع استعدادیابی هم پیش‌بینی شده که در مسیر پایانی است و همه اطلاعات مربوط به یک ورزشکار ثبت می‌شود. شاید من در آینده نباشم، اما این طرح کاری برای آینده ورزش کشور است

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجازه اعزام به مسابقات بین‌المللی در رده‌های سنی در برخی رشته‌ها داده نمی‌شود؟ گفت: این موضوع شاید به دلیل مسائل اقتصادی است که شورای برون مرزی کمی سفت و سخت می‌گیرد. پیشنهاد ما به شورای معاونان این بود که نفرات منتخب چند ماه در اردو باشند و در دهه فجر با دعوت از تیم‌های خارجی، مسابقات بین‌المللی برگزار شود که این موضوع مورد استقبال برخی فدراسیون ها و رشته‌ها نیز قرار گرفته شود. باید اشاره کنم که در شورای برون مرزی با اعزام تیم بوکس نوجوانان موافقت نشد که با داورزنی صحبت کردیم و موافقت برای اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را گرفتیم.

وی گفت: ما فدراسیون‌هایی داریم که مسئول دفتر استعدادیابی خود را نمی‌شناخت و بودجه استعدادیابی را صرف هزینه اعزام بزرگسالان می‌کرد. البته فدراسیون‌هایی هم بودند که بیشتر از بودجه مصوب هزینه کردند.

سعادتمند درباره بودجه دومین دوره المپیاد استعدادیابی گفت: بودجه‌ها در چند بخش به فدراسیون ها داده می‌شود که ده درصد از آن مربوط به استعدادیابی است. با توجه به افزایش تعداد نفرات شرکت کننده در سال جاری، بودجه در سه بخش توزیع می‌شود. بخشی برای فدراسیون‌ها، بخشی برای ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و بخشی دیگر برای هزینه اعزام است که باز هم به ادارات کل داده خواهد شد. بودجه المپیاد با توجه به تعداد ورزشکاران نسبت به سال گذشته کاهش یافته، اما جوابگوی برگزاری المپیاد خواهد بود. مبلغ مورد نظر ما دینار به دینارش آنالیز شده و اعلام خواهد شد. در المپیک ۱۳ هزار نفر شرکت می‌کنند اما در المپیک کوچک ما سه برابر این تعداد حضور خواهند داشت. امیدوارم این طرح، بزرگ دیده شود و به برگزاری بهتر آن کمک شود.

وی درباره تعامل با آموزش و پرورش در برگزاری استعدادیابی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از سه دهه که بین دو وزارتخانه فاصله وجود داشت، از پارسال تا کنون بیش از چهار نشست و همچنین سه جلسه در سطح معاونان برگزار شد. سال گذشته با پنج فدراسیون جلسه برای مسابقات در سطح دانش‌آموزی گذاشتیم که هیچ کدام قبول نکردند و زیر بار برگزاری آن نرفتند.بنابراین از آموزش و پرورش خواستیم که ما برگزار کننده این پنج رشته باشیم که این اتفاق از سال آینده رخ خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اصلان

      همینه دیگه اکثرمدیران ومسئولان دیرفهمند.
      میان یه دوره دراستقلال وپرسپولیس گندکاری میکنند.
      بعدکه بوی گندشون باشگاه وبرداشت میرن رومنبرکه باشگاه بایدبدیم به صاحبان اصلی که مردمند!!!
      هرساله همین داستان ادامه دارد.
      هیچ کدام هم نمی فهمند که ازاول نبایدبیان
      میان کلی ضررمالی میزنن به باشگاه ومیرن چهل ساله این. سریال گندکاری ادامه دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج