جاباما
۸۸۵۸۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اروپا تحریم‌های کره‌شمالی را تمدید کرد

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه کره شمالی را در واکنش به برنامه موشکی بالستیک و هسته‌ای این کشور تمدید کرد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا لیست افراد مشمول تحریم به واسطه برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ را مورد بازبینی قرار داد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های این افراد می‌شود.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده است که این افراد در برنامه موشکی و تسلیحاتی کره شمالی و یا دور زدن تحریم‌های این کشور نقش داشته‌اند.

این تحریم‌ها درحالی از سوی اتحادیه اروپا علیه کره شمالی تمدید شده که آمریکا و کره جنوبی در تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ هستند و در این راستا چندین دور مذاکره بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون صورت گرفته است.

این در حالی است که یک منبع آگاه و نزدیک به کاخ سفید گفت: ایالات متحده در حال بررسی تعلیق ۱۲ تا ۱۸ ماهه تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی است، در ازای آنکه پیونگ یانگ نیز تاسیسات هسته‌ای مهم خود را از کار انداخته و کل برنامه‌های اتمی اش را متوقف کند.

پیشنهاد آمریکا شامل تعلیق تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است که علیه صادرات زغال سنگ و منسوجات کره شمالی اعمال شده است. این اقدام یک سازش و مصالحه بین کشور به شمار می‌رود آن هم پس از شکست دور دوم مذاکرات رهبران دو کشور در ماه فوریه در شهر هانوی پایتخت ویتنام.

از سوی دیگر «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین به عنوان یکی از متحدان اصلی کره شمالی به خبرنگاران گفته رئیس جمهوری چین در دیدار با ترامپ در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوزاکا ژاپن، خواستار نرمش واشنگتن در قبال کره شمالی و کاهش تحریم‌ها علیه این کشور شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج