جاباما
۸۸۶۷۹۰
۶ نظر
۵۰۱۱
۶ نظر
۵۰۱۱
پ

رئیس «جبل‌الطارق» با مقام‌های ایرانی دیدار کرد

رئیس منطقه «جبل الطارق» مدعی شد که با هدف کاهش تنش، با مقام‌های ایرانی دیدار کرده و این ملاقات «سازنده و مثبت» بوده است.

خبرگزاری فارس: «فابیان پیکاردو» رئیس منطقه «جبل الطارق» که برای رایزنی در مورد کشتی توقیف‌شده «گریس ۱» به لندن سفر کرده، روز پنج‌شنبه مدعی شد با مقام‌های ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پیکاردو گفت این دیدار که با هدف کاهش تنش صورت گرفته، «سازنده و مثبت» بوده است. هنوز مشخص نیست که او با کدام مقام ایرانی دیدار داشته است.

در بیانیه دفتر پیکاردو در مورد این دیدار، آمده است: «وزیر ارشد دیروز برای بحث در مورد موضوعات مربوط به توقیف گریس ۱ و تلاش برای کاهش تنش در زمینه تمام جنبه‌های برآمده از این موضوع، در لندن با مقام‌های ایرانی دیدار کرد. این دیدار سازنده و مثبت بود.»

نیروی ویژه ارتش انگلیس دو هفته پیش با یورش به این کشتی که حامل نفت ایران و در حال گذر از آب‌های بین‌المللی نزدیک به جبل الطارق بوده، آن را توقیف کردند. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را «راهزنی دریایی» خوانده و آزادی فوری این کشتی را خواستار شده است.

پیکاردو از صبح امروز برای گفت‌وگو درباره کشتی توقیف‌شده «گریس ۱» وارد لندن شده و با چند مقام انگلیسی از جمله «ترزا می» نخست‌وزیر و «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس دیدار کرده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، هرچند انگلیس این اقدام غیرمعمول را به بهانه اجرای تحریم‌ها علیه سوریه اجرا کرده، اما لندن اکنون از سوی کشورهای اتحادیه اروپا و حتی متحدان خود در خلیج فارس، برای آزادی این کشتی تحت فشار قرار گرفته است.

هانت ساعتی پیش از پس از دیداری که با پیکاردو داشت، در توییتر نوشته است: «دیدار مهمی با فابیان پیکاردو داشتم تا درباره کاهش تنش حول مسئله گریس ۱ گفت‌وگو کنیم. هر دوی ما اتفاق نظر داشتیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا باید رعایت شود، اما در عین حال برای حل مسائل در صورت طی روند قانونی جبل الطارق و دریافت تضمین‌های معتبر، آمادگی داریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا عربی می نویسید واقعیت رو بنویسید نه شما عربید نه اونجا الام دست اعراب جنایتکار مانده اندلس از دست آدم خواران آزاد شده این نشون میده شما ایرانی نیستید و دشمن ایرانید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم نام انگلیسی این منطقه هم تغییر یافته عربی آن است

    • بدون نام

      جبل الطارق کجا هست؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جبل الطارق کمی بالاتر از شاخذافریقا قراردارد یعنی جیبوتی توی شاخ افریقا قراردارد وجبل الطارق توی دم افریقا قرار دارد حالا ما توی دم افریقا مشکل پیدا کردیم

      • بنده ی خدا

        سلام جبل الطارق دهکده ی کوهستانی که درساحل جنوبی اسپانیا,درجنوب غربی اروپاقراردارد.ازشمال بااسپانیامرزمشترک داردویکی ازسرزمینهای فرادریایی انگلیس است مدتی درحاکمیت اسپانیابودولی بعدبرای همیشه به انگلیس واگذارشد.کوه طارق دربخش ساحلی خود به تنگه ی جبل الطارق متصل است.این تنگه دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس وصل می کند.دردوسوی مراکش واسپانیاقراردارد.مساحت,۶/8کیلومترمربع.جمعیت ۳۲194نفر.زبان انگلیسی واسپانیایی,

    • بدون نام

      مرگ بر جبل الطارق و کانال سوئز!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج